Hyundai Tucson Forum banner
21 - 40 of 67 Posts
Ik ben een beetje traag in de opwaartse beweging, denk ik. Ik dacht dat "laag" de AC-modus was. Ik drukte op de AC-knop en alles is in orde…
Bedankt voor de update. Blij dat je het hebt opgelost. We zitten de rest van de zomer in de 100+ en een niet-werkende airco is geen optie. De binnenkant van auto's kan in 30 minuten of minder de 140 overschrijden.

Ik denk dat je verwijst naar hoe de airconditioning werkt in bepaalde omstandigheden. Het is bijvoorbeeld 64 graden buiten, maar je hebt je airco op 70 graden staan (wat normaal gesproken koud is). In dit geval blaast hij geen koude lucht in de auto, omdat de airco denkt dat je het warmer wilt hebben. Dus blaast hij lucht op kamertemperatuur. Zie het als je airco thuis. Als je hem op 70 graden hebt staan, maar het is 50 graden buiten, gaat hij pas aan als het interieur van het huis meer dan 70 graden is.

Ik denk dat je verwijst naar hoe de airconditioning werkt onder bepaalde omstandigheden. Het is bijvoorbeeld 64 graden buiten, maar je hebt je airconditioning op 70 graden staan (wat normaal gesproken koud is). In dit geval blaast hij geen koude lucht in de auto, omdat de airconditioning denkt dat je het warmer wilt hebben. Dus blaast hij lucht op kamertemperatuur. Zie het als je airconditioning thuis. Als je hem op 70 graden hebt staan, maar het is 50 graden buiten, dan gaat hij pas aan als het binnen in huis meer dan 70 graden is.
Eigenlijk niet. Het werkt alleen op basis van de temperatuur in de auto. Een perfect voorbeeld gebeurt hier de hele tijd. In de "Winter" in Florida kan het 55 graden buiten zijn, maar met de nog steeds sterke zon in Florida kan het binnen gemakkelijk 75, zelfs 80 graden zijn. Als ik de airconditioning op 70 graden zet, brengt hij de temperatuur in de cabine omlaag tot die waarde, ongeacht de buitentemperatuur.

2022 Tucson Hybrid Vervangingsonderdeel voor elektrische compressor waarvan de dealer zegt dat deze landelijk niet op voorraad is. De auto heeft 1600 mijl en is 5 maanden oud. Heeft iemand anders hierover gehoord?

Iedereen wiens lucht niet koud genoeg is, heeft iets verkeerd of doet iets verkeerd. De gasversie die ik heb, is eerlijk gezegd zo koud als elke auto die ik heb gehad. Deze zomer in de woestijn geweest, AZ, en natuurlijk hier in Tampa.

Onze nieuwe SEL FWD 2022 Tucson heeft een airco die aanvoelt alsof hij moeite heeft om de auto af te koelen. Wordt nooit echt frisse koude lucht, alleen maar dof en half koud. Heeft iemand anders hetzelfde ervaren?

Thermometer in de ventilatieopening meet 40 graden, dus het is koud, maar het koelt de auto of de passagiers nooit echt af.
De mijne was ook zwak toen ik de mijne kocht.
Ik heb hem naar de dealer gebracht, ze zeiden dat er te weinig koelvloeistof in zat. Ze hebben alle koelvloeistof eruit gezogen en opnieuw onder druk gezet. Sindsdien is het goed.

Mijn airconditioning werkte in het begin prima met de auto (heb hem sinds afgelopen zomer), maar nu, plotseling na een roadtrip vorige week, krijg ik maar een paar minuten koude lucht voordat hij warm wordt/alleen lucht van de motortemperatuur blaast. Ik heb de auto weggebracht en ze bevestigen dat hij niet goed werkt. Ze hebben een nieuwe AC-omvormer besteld en vertelden me dat ik terug moet komen om hem te laten repareren zodra het onderdeel binnen is... we zullen zien!

Iets wat de meesten niet weten over de koelvloeistof in deze auto's. YF1234 is de nieuwste en beste freon en is door degenen die ermee te maken hebben gehad, "vloeibaar goud" genoemd. Waarom? Het is ongeveer 10 keer (of meer) zo duur en vereist speciale apparatuur voor onderhoud die de meeste onafhankelijke garages niet hebben en niet kunnen betalen. Wees op uw hoede als de garanties niet meer bestaan... Waarom gebruiken fabrikanten het? Het is serieus milieuvriendelijker dan het spul dat we allemaal gewend zijn. Onthoud de naam: YF1234. Ik betwijfel niet dat het op een dag ook voor uw huis verplicht zal zijn. Maak u klaar om diep in de buidel te tasten voor dit spul.

YF1234 zelf is goedkoop. Minder dan ik vele jaren geleden voor Freon betaalde. De apparatuur lijkt goedkoop.

Mijn laatste auto gebruikte R134a en ik zie dat Walmart nog steeds een blik van 12oz verkoopt voor minder dan $5. De 1234yf is vele malen duurder en heeft ook een verminderde koelcapaciteit – 5% tot 25%. Wat een deal. :rolleyes:

Bedankt jongens. Mijn "gegevens" zijn nu 2 jaar oud. Toen ik voor het eerst met deze nieuwe YF1234-freon te maken kreeg (in een andere auto), was alles wat ik zei waar. Mijn favoriete garage wilde de auto niet aanraken en legde uit dat de apparatuur die nodig was om met dit nieuwe spul om te gaan, extreem duur was, net als de freon zelf. Dit werd me verteld door zowel die garage als de dealer die uiteindelijk het werk deed... precies zoals ik hierboven heb vermeld. Details? De dealer wilde 800+ alleen al om mijn systeem opnieuw te vullen (nadat het lek was gerepareerd) met dit spul vanwege de kosten. Misschien is er wel iets veranderd?

Kocht onze Hybrid Limited in oktober, dus de airconditioning nooit echt gecontroleerd/nodig gehad tot een paar maanden geleden, maar het werkte nooit vanaf het begin toen we het probeerden. Terzijde, de verwarming werkte in de winter ook nooit echt goed. Haalde nauwelijks de kou weg. Hoe dan ook, ze bestelden een nieuw expansieventiel (nationale backorder dus duurde 3-4 weken), dus de auto staat momenteel bij de dealer. Ze belden net en zeiden dat toen ze het nieuwe expansieventiel wilden installeren, ze metaalschilfers in het systeem vonden, dus belden ze Hyundai Engineers. Ingenieurs adviseerden het hele systeem te vervangen. Compressor, Condensor, Leidingen, etc. Natuurlijk... alle items staan ook voor nog eens 4 weken op nationale backorder! Tech zei dat dit ook invloed kan hebben gehad op het verwarmingssysteem (vandaar dat ik dat eerder ook al noemde) Mijn vraag is... met al deze onderdelen in nationale backorder... het lijkt me dat veel mensen deze airconditioningproblemen hebben en ik vraag me af of het geen groter/bekend probleem is?

Kocht onze Hybrid LImited in oktober, dus nooit echt de A/C gecontroleerd/nodig gehad tot een paar maanden geleden, maar werkte nooit vanaf het begin toen we het probeerden. Terzijde, de verwarming werkte in de winter ook nooit echt goed. Haalde nauwelijks de kou eraf. Hoe dan ook, ze bestelden een nieuw expansieventiel (nationale backorder dus duurde 3-4 weken) dus de auto staat momenteel bij de dealer. Ze belden net en zeiden dat toen ze het nieuwe expansieventiel wilden installeren, ze metaalschilfers in het systeem vonden, dus belden ze Hyundai Engineers. Ingenieurs adviseerden het hele systeem te vervangen. Compressor, Condensor, Leidingen, etc. Natuurlijk... alle items staan ook op nationale backorder voor nog eens 4 weken! Tech zei dat dit ook invloed kan hebben gehad op het verwarmingssysteem (vandaar dat ik dat eerder ook al noemde) Mijn vraag is... met al deze onderdelen op nationale backorder... het lijkt me dat veel mensen deze A/C-problemen hebben en zich afvragen of het geen groter/bekend probleem is?
Absoluut niet. Herinner je je Covid nog? Er zijn nog steeds tekorten in de industrie voor onderdelen. Voeg daaraan toe dat als een auto helemaal nieuw is, er gewoon niet zoveel vervangende onderdelen zijn, met name voor dingen die normaal gesproken niet falen of dat wel doen als de auto nieuw is.

Als je threads op de forums leest, zul je niet bericht na bericht zien over airconditioning/verwarming die niet werkt. Met zoveel berichten in de twee belangrijkste forums wordt een trend duidelijk dat er iets aan de hand is. Hybrid transfer cooling bijvoorbeeld werd duidelijk nog voordat Hyundai het aanpakte.

Bedankt @Tampa8 Ik heb de neiging om het er meer mee eens te zijn dat het een nieuwer model is en dat onderdelen schaars zijn om die reden, dan om de Covid-zaak. Het hele "supply chain"-gedoe begint een beetje oud te worden voor mij. Het is net als wanneer je tegenwoordig ergens belt... "Vanwege onverwacht hoge belvolumes kunnen uw wachttijden langer zijn dan normaal". Uw belvolume is niet onverwacht hoog als u diezelfde boodschap al 2 jaar hebt - los het onderliggende probleem op.
De metaalschilfers in het systeem lijken vreemd... dat is meestal een teken van een soort groter catastrofaal probleem in plaats van dat er gewoon een onderdeel kapot gaat. Ik zal over een maand een update geven zodra alle onderdelen binnen zijn en zijn geïnstalleerd.

.... De hele "supply chain"-ding begint een beetje oud voor mij te worden....
De metaalschilfers in het systeem lijken vreemd... dat is meestal een teken van een soort groter catastrofaal probleem in plaats van dat er gewoon een onderdeel kapot gaat. Ik zal over een maand een update geven zodra alle onderdelen binnen zijn en zijn geïnstalleerd.
Amen op het ouder worden!
En ja, ze dachten ook dat het niet normaal was en vervingen daarom het systeem. Laat ons weten wat ze vinden.

Kocht onze Hybrid LImited in oktober, dus nooit echt de airconditioning gecontroleerd/nodig gehad tot een paar maanden geleden, maar het werkte nooit vanaf het begin toen we het probeerden. Terzijde, de verwarming werkte in de winter ook nooit echt goed. Haalde nauwelijks de kou weg. Hoe dan ook, ze bestelden een nieuw expansieventiel (nationale backorder dus duurde 3-4 weken) dus de auto staat momenteel bij de dealer. Ze belden net en zeiden dat toen ze het nieuwe expansieventiel wilden installeren, ze metaalschilfers in het systeem vonden, dus belden ze Hyundai Engineers. Ingenieurs adviseerden het hele systeem te vervangen. Compressor, Condensor, Leidingen, etc. Natuurlijk... alle items staan ook op nationale backorder voor nog eens 4 weken! Tech zei dat dit ook invloed kan hebben gehad op het verwarmingssysteem (vandaar dat ik dat eerder ook al noemde) Mijn vraag is... met al deze onderdelen op nationale backorder... het lijkt me dat veel mensen deze A/C-problemen hebben en zich afvragen of het geen groter/bekend probleem is?
Ik kan niet eens een afspraak krijgen voor mijn auto tot half augustus. Ik ben echt niet blij met mijn Hyundai-ervaring. Ik heb deze auto pas drie maanden en de airco werkt niet. Blaast alleen maar warme lucht. Geen verandering in temperatuur met airco aan of uit.

Ik kan niet eens een afspraak krijgen voor mijn auto tot half augustus. Ik ben echt niet blij met mijn Hyundai-ervaring. Ik heb deze auto pas drie maanden en de airconditioning werkt niet. Blaast alleen hete lucht. Geen verandering in temperatuur met airconditioning aan of uit.
Ik snap het helemaal en ben het helemaal met je eens. Helaas weet ik niet zeker of het alleen Hyundai is. We hebben een Nissan-truck en worden geconfronteerd met bijna dezelfde vertragingen met backorder-onderdelen en het inplannen van afspraken. Dat gezegd hebbende, de vertragingen bij Hyundai ZIJN erger dan die we bij Nissan zien. Succes! Op dit punt ga ik kijken of ik nog een paar gratis olieverversingen of in ieder geval IETS kan krijgen. Het is hier warm en we hebben de auto niet veel gebruikt vanwege de geen airco-ding... Ik denk dat ze kunnen beweren dat het onze keuze was om een ander van onze voertuigen te gebruiken, maar we hebben ervoor gezorgd dat we een auto met airco kregen om een reden. Ze hebben effectief 6 maanden gebruik voor ons gedood.

Nationale backorder: heb net een vriend geholpen een nieuwe Honda te kopen, omdat de hare niet gerepareerd kon worden vanwege een nationale backorder. Nu is Honda de eigenaar en heeft ze een nieuwe auto.

Nationale backorder: heb net een vriend geholpen een nieuwe Honda te kopen omdat de hare niet gerepareerd kon worden vanwege nationale backorder. Nu is Honda eigenaar en heeft ze een nieuwe auto.
eerlijk gezegd denk ik erover om hem in te ruilen en een andere auto te kopen. Ik heb nog nooit problemen gehad om dezelfde dag service te krijgen bij Toyota.

21 - 40 of 67 Posts