Hyundai Tucson Forum banner

Waar vind ik details over infotainment-updates?

17K views 137 replies 24 participants last post by  DLCPhoto  
#1 ·
Mijn 2025 Tucson Limited Hybrid heeft zojuist een infotainment-update gekregen.

Ik heb snel gezocht, maar kan geen informatie vinden over de inhoud van de update. Weet iemand een website die details over software-updates verstrekt?

#2 ·
De auto een paar dagen geleden in de garage geparkeerd. MP3's en FLAC's van mijn USBC-stick in de linker USB-sleuf onder het dashboard werkten. Ik ga vanmorgen naar buiten en de USB-muziek werkte NIET. Als ik op de mediaknop klikte, werd de USB-muziekstick grijs weergegeven.

Uren later op weg naar huis was het hetzelfde.

Toen ik terug in de garage parkeerde, zag ik een melding toen ik de auto uitzette over een OTA-update. Ik ging naar binnen en lunchte. Toen ik mijn e-mail controleerde, zag ik het onderstaande bericht van Bluelink:

Image

Dus ik ging terug naar de auto in de garage en startte hem. Op het scherm stond zoiets als "OTA-update bezig". De USB-stick met mijn MP3's etc. was nog steeds grijs weergegeven.

Ik sloot de USB-stick aan op mijn pc. Muziek speelt prima.

Blokkeert een OTA-update het gebruik van de linker USBC-poort onder het dashboard? Zo ja, waarom?

Waarom staat er in de e-mail OTA-update voltooid, terwijl de auto 'bezig' zegt?

Dit is mijn eerste ervaring met een OTA-update. Er was geen waarschuwing gegeven... zou fijn zijn als Bluelink een bericht zou sturen met de mededeling dat een OTA-update 'gepland' staat voor een datum een paar dagen of een week van tevoren... toch?
Zelfs Windows-updates geven je een melding!

#4 ·
De auto een paar dagen geleden in de garage geparkeerd. MP3's en FLAC's van mijn USBC-stick in de linker USB-sleuf onder het dashboard werkten. Ik ga vanmorgen naar buiten en de USB-muziek werkte NIET. Als ik op de mediaknop klikte, werd de USB Music-stick grijs weergegeven.

Uren later op de terugweg was het hetzelfde.

Toen ik terug in de garage parkeerde, zag ik een melding toen ik de auto uitzette over een OTA-update. Ik ging het huis in en lunchte. Toen ik mijn e-mail controleerde, toonde het bericht van Bluelink het volgende:

View attachment 5985
Dus ik ging terug naar de auto in de garage en startte hem. Het scherm zei zoiets als "OTA-update bezig". De USB-stick met mijn MP3's etc. was nog steeds grijs weergegeven.

Ik stak de USB-stick in mijn pc. Muziek speelt prima.

Blokkeert een OTA-update het gebruik van de linker USBC-poort onder het dashboard? Zo ja, waarom?

Waarom staat er in de e-mail dat de OTA-update voltooid is, terwijl de auto "bezig" aangeeft?

Dit is mijn eerste ervaring met een OTA-update. Er was geen waarschuwing gegeven... zou fijn zijn als Bluelink een bericht zou sturen met de melding dat een OTA-update "gepland" staat voor een datum een paar dagen of een week van tevoren... toch?
Zelfs Windows-updates geven je een melding!
Het lijkt me logisch dat het systeem het gebruik van de USB-poort mogelijk niet toestaat terwijl er een OTA-update in behandeling is, aangezien de USB ook voor een update kan worden gebruikt, wat het systeem misschien in verwarring zou brengen...
Geen idee waarom de auto vertraging heeft met het melden van voltooid, maar als je het wat tijd geeft, zal het waarschijnlijk up-to-date zijn, misschien de volgende keer dat je de auto start...

#3 ·

Ik heb snel gezocht, maar kan geen informatie vinden over de inhoud van de update. Weet iemand een website die details over software-updates geeft?
Ik zie ook geen beschrijving, wat me doet vermoeden dat er geen functies zijn toegevoegd. Waarschijnlijk om iets te repareren of bij te werken... Mogelijk gerelateerd aan Bluelink.
Dit is de laatste die ik zie voor uw Hybrid - NAM.17.43.46.012913.0 met kaartnavigatie.

#5 ·
ALS ze een OTA-update uitvoeren...dan...is de USB-poort niet nodig. Omdat ik sinds de oorspronkelijke posting meerdere keren in de auto ben geweest...heeft de auto meerdere keren (ik denk nu 3 of 4 keer) gezegd dat er een software- of entertainmentupdate is. Ik zei elke keer ja. Er stond elke keer voltooid en hij startte opnieuw op, maar TOT NU TOE laat de auto de USB-poort niet eens zien als selecteerbaar op de console. Ik zal zien wat er morgen gebeurt als ik naar buiten ga. Ik heb een voorlopige afspraak bij mijn lokale dealer om er morgenmiddag naar te laten kijken.

#8 ·
Toen ik na mijn laatste bericht naar de auto ging... vertelde de auto me dat er een update beschikbaar was om te starten. Vervolgens vertelde hij me dat de update zou starten wanneer de auto werd uitgeschakeld (vermoedelijk met behulp van de hybride batterijen om de benodigde stroom voor de update te leveren). Toen ik het huis in ging, zag ik deze e-mail hieronder:

Image

Hoeveel updates probeert dit ding te doen? Het lijkt erop dat het "voltooid" zegt, maar het probeert het steeds opnieuw te doen.

De schermen hieronder laten zien wat de auto de laatste keer heeft doorlopen:

Image

Image

Image

Image

Ik klikte op "Nu updaten" en ontving de laatste e-mail met "Voltooid" toen ik terug in huis kwam.

#39 ·

niet veel daar, tenzij je een EV hebt... maar voor mij deed het twee dingen, mijn ervaring met ontgrendelen met digitale sleutel op iOS verbeteren en de CarPlay-interface verbeteren.
Bedankt voor de link. Ik heb hem gebruikt om via webrespons contact op te nemen met de klantenservice, aangezien mijn dealer me niet op de hoogte heeft gehouden van de voortgang van Hyundai.

#19 ·
Ik heb dat scherm en verschillende andere 8 of 9 keer gezien. Hoewel Bluelink me elke keer een e-mail stuurt met de melding “voltooid”, begint het de volgende keer dat ik de auto start… weer helemaal opnieuw. Ik ben vandaag zelfs langs de weg gestopt toen de auto zei dat de update zou worden uitgevoerd wanneer de auto de volgende keer werd uitgeschakeld, de auto uitgeschakeld, vervolgens het complete bericht op mijn horloge. Ik startte de auto opnieuw en kreeg hetzelfde updatemessage. Daarom gaat de auto morgenmiddag naar de dealer.

#21 ·
Ik heb geen berichten ontvangen op Bluelink.
Weet het dan niet, ik krijg elke keer een Bluelink-e-mail als het denkt dat het de download en installatie van OTA heeft voltooid. Weet u zeker dat uw Bluelink-account correct is ingesteld? Ik herinner me een optie om wel of geen meldingen te krijgen in de Bluelink-instellingen. Misschien dat controleren?

#26 · (Edited)
Mijn bluelink is ingesteld om meldingen te ontvangen. Ik zal het een paar dagen de tijd geven en het dan opnieuw controleren.
Volgens de lokale dealer is er een update om dit terugkerende updateprobleem op te lossen. Ze zei dat het vier uur duurt om het te downloaden (geen idee wat hun internetsnelheid is). Ik kom morgen terug om het te laten installeren... moet via de USB-poort gebeuren.

#27 · (Edited)
Kan iemand die geüpdatet heeft het versienummer bevestigen?
Nou, ik heb de update nooit voltooid. Zie mijn latere bericht. Uit mijn geheugen was de update 25/03 iets. Ik zou het morgen moeten weten wanneer de dealer mijn repeatomatic probleem oplost. Uit details die de auto liet zien (toen hij zei dat het voltooid was, ook al was het dat niet), waren het slechts enkele bugfixes en kleine dingen.

#28 · (Edited)
Momenteel bij de dealer. Ik vroeg de servicemanager waarom het zo lang duurde om wat de patch ook is te downloaden. Hij zei dat het meer op 90 minuten leek, dan overzetten naar een flashdrive. Hij zei dat de mijne pas de 2e Tucson was waar ze dit probleem op hadden gezien. Hij heeft ongeveer 30 update flashdrives voor verschillende auto's (en uitrustingsniveaus) en doet 6 of 7 updates per dag. Hun internetsnelheid bij de dealer ligt in de 900 mbps range. Snelheidsproblemen bij het downloaden, volgens hem, liggen aan de Hyundai kant.

Tot nu toe, zittend bij de dealer, heb ik 8 e-mails van Bluelink gezien met de melding “Update voltooid”. Het lijkt erop dat zelfs de tech problemen heeft, tenzij er meer dan één update gaande is.

#29 ·
Toen ik vandaag de auto startte, verscheen er een bericht met het verzoek om te updaten. Je kon ervoor kiezen om dit te doen terwijl de auto reed of later, wanneer de auto uit stond. Ik koos ervoor om het toen te doen en het duurde geen 5-7 minuten. De update # is:

NX4A.USA.ccNC.001.002.241209
Het voegt een widget toe op de startpagina om je naar de mediapagina te brengen. Het voegt ook een paar nieuwe spraakopdrachten toe. Ik hoop dat dit helpt.

#30 ·
Bedankt Hokieman,

Niet echt. De update in mijn geval zegt dat deze voltooid is tot zoiets als 2503.iets. Het vertelt me zelfs dat het is voltooid via Bluelink e-mail. Behalve dat het niet zo was. Elke keer als ik de auto start, wil hij de update opnieuw uitvoeren. Repeatomatic. De lokale dealer kan de update niet installeren. Ik zit momenteel in een leen-Santa Cruz terwijl ze morgen contact opnemen met Hyundai en hen vragen wat de *** is.

Mijn Tucson is veel mooier en stiller dan deze Santa Cruz.

Ik zal een update geven als ik morgen meer te weten kom.

#31 ·
Bedankt Hokieman,

Niet echt. De update in mijn geval zegt dat deze voltooid is tot zoiets als 2503.iets. Het vertelt me zelfs dat het voltooid is via Bluelink-e-mail. Behalve dat het niet zo was. Elke keer als ik de auto start, wil hij de update opnieuw uitvoeren. Repeatomatic. De lokale dealer kan de update niet installeren. Ik zit momenteel in een leen-Santa Cruz terwijl ze morgen contact opnemen met Hyundai en hen vragen wat de *** aan de hand is.

Mijn Tucson is veel mooier en stiller dan deze Santa Cruz.

Op basis van uw updateversie... lijkt het erop dat uw versie anders is dan wat er in mijn auto probeert te worden geïnstalleerd. Mijn auto heeft momenteel versienummer 2407.iets.

Ik zal een update geven als ik morgen meer ontdek.
Elke trim heeft een andere versie

#36 ·

Ik heb snel gezocht, maar kan geen informatie vinden over de inhoud van de update. Weet iemand een website die details over software-updates geeft?
Mijn 2025 Tucson Limited Hybrid voerde op 1 april 2025 een OTA-update uit tijdens mijn 8 minuten durende rit naar mijn werk die ochtend. De update duurde slechts een paar minuten om succesvol te voltooien.

Daarna bood het me de optie om "Wat is er nieuw" in de update te bekijken, wat ik accepteerde. Het leverde dezelfde informatie over de update die hieronder wordt getoond. (Trouwens, je kunt de update-info niet bekijken tijdens het rijden.)

Je kunt ook toegang krijgen tot "Wat is er nieuw" vanuit je infotainmentsysteem door naar Setup>Algemeen>Systeeminfo>Wat is er nieuw>Infotainment Systeem Update te navigeren. Hier zijn twee foto's van mijn schermen die de "Wat is er nieuw"-informatie over de geïnstalleerde update weergeven.

Je kunt ook aanvullende informatie vinden over de geïnstalleerde softwareversies door naar Setup>Algemeen>Software-info/Update te gaan.

Ik hoop dat deze informatie nuttig is.
Image
Image

#55 ·
Mijn 2025 Tucson Limited Hybrid voerde op 1 april 2025 een OTA-update uit tijdens mijn 8 minuten durende rit naar mijn werk die ochtend. De update duurde slechts een paar minuten om succesvol te voltooien.

Daarna bood het me de optie om "Wat is er nieuw" in de update te bekijken, wat ik accepteerde. Het leverde dezelfde informatie over de update die hieronder wordt weergegeven. (Trouwens, je kunt de update-info niet bekijken tijdens het rijden.)

Je kunt ook toegang krijgen tot "Wat is er nieuw" via je infotainmentsysteem door te navigeren naar Setup>Algemeen>Systeeminfo>Wat is er nieuw>Infotainmentsysteemupdate. Hier zijn twee foto's van mijn schermen die de informatie "Wat is er nieuw" weergeven met betrekking tot de geïnstalleerde update.

Je kunt ook aanvullende informatie over de geïnstalleerde softwareversies vinden door naar Setup>Algemeen>Software-info/Update te gaan.

Ik hoop dat deze informatie nuttig is.
View attachment 6000 View attachment 6001
Ik heb ruimte [Work] verspild op mijn kaart als ik naar NAV ga. Ik ben oké met [Home] te hebben, want ik heb dat ingesteld op een plek in de buurt van de stad, maar absoluut NIET mijn huis, als een veiligheidskwestie. HOE verwijder ik de vervelende (lege) optie [Work]? Ik wil het helemaal niet zien.

#37 · (Edited)
Net een telefoontje gehad van de Hyundai servicemanager een paar minuten geleden. Ze hebben mijn auto gerepareerd. Ze moesten een harde reset van de radio/head unit uitvoeren. Toen lukte de update. Ik ga er nu naartoe om hem op te halen. Ik zal het nieuwe versienummer melden als ik er weer mee thuis ben. Ze zeggen dat ik instellingen in de radio kan "verliezen" (telefoon? Dat neem ik aan. Ik gebruik de radio zelf nooit, want ik gebruik een USB FD voor mijn eigen muziek.). Bluelink misschien? Ik denk dat ik het snel zal weten.

#38 ·

OTA werkte prima op mijn 2025 Tucson Limited Hybrid. Het loste echter de problemen niet op die ik heb met de "Spraakopdracht"-knop die niet registreert of de navigatie die geen gesproken turn-by-turn instructies kan geven.

#40 · (Edited)
Hmmmmm......dat maart 2025 degene is die 2025 Hybrid Blue NIET voor mij zou installeren. De dealer heeft het probleem verholpen dat de auto voortdurend zei dat hij geïnstalleerd was en het vervolgens ELKE keer dat ik de auto startte opnieuw vroeg. De oplossing was schijnbaar om de radio "hard te resetten", wat betekent dat ik mijn profiel en opgeslagen instellingen moet updaten. Ik heb tot nu toe alleen mijn telefoon opnieuw gekoppeld en heb de andere dingen nog NIET bekeken. ALS uw update van maart 2025 OK is geïnstalleerd, laat het ons dan weten. De dealer vermoedde een corrupt installatiebestand, dus wie weet? Mijn auto heeft nu weer de softwareversie 240718.

#42 ·
Mijn 25 Hybrid Limited heeft de update vandaag gedaan en alles ging goed 🤓 Geen e-mail, alleen de melding op mijn Pixel dat het klaar was.

Mike
Fijn om te horen. Ik vermoed dat de mijne de 2025-update in de nabije toekomst opnieuw zal proberen uit te voeren. Wat de dealer deed, was mij terugzetten op de 240718-versie. Ik weet niet zeker waarom ze dat deden, behalve misschien dat de 2503.iets-update NIET bedoeld was voor de Hybrid Blue. Gewoon een gok van mijn kant.