Hyundai Tucson Forum banner

Waar vind ik details over infotainment-updates?

17K views 137 replies 24 participants last post by  DLCPhoto  
#1 ·
Mijn 2025 Tucson Limited Hybrid heeft zojuist een infotainment-update gekregen.

Ik heb snel gezocht, maar kan geen informatie vinden over de inhoud van de update. Weet iemand een website die details over software-updates verstrekt?

#45 ·
Dus, een 2412-versie voor jou. De mijne probeerde een 2503-versie te doen. Welk model Tucson heb je? Je zou dat aan je profiel kunnen toevoegen zodat we het kunnen zien als je post. Ah, zie het nu onderaan je bericht. Dus, de jouwe is dan niet de hybride. Ik zou kunnen geloven dat die softwareversie anders zou zijn dan wat mijn hybride nodig heeft. Heeft jouw 2025 SEL lederen stoelen?
Zwarte stoffen stoelen, geen in de fabriek geïnstalleerde navigatie en geen zon/maan dak. Hoewel je een hybride hebt en ik een 2.5L GDI heb, hebben jij en ik exact dezelfde uitrustingsniveau van Tucson.

#50 ·
Volgens de Hyundai-website zou ik deze update moeten kunnen krijgen:

Image

De dealer heeft echter de 240718-versie teruggezet. Natuurlijk was de update 250113 de oorzaak van het probleem. Ik dacht dat er een 2503.iets op het scherm verscheen, maar het moet 250113 zijn geweest. Ik weet nog steeds niet of de update 250113 defect is. Ach ja.

#51 ·
Zoals ik eerder heb gepost, heeft elk model een andere versie van de software.
Mogelijk verwarring van Model en trim. De meeste modellen hebben een andere software download als met model PHEV, vs HEV, vs ICE wordt bedoeld. Echter alle ICE non Limited voor 2025 bijvoorbeeld heeft dezelfde download. Elke Hybrid non navigation heeft dezelfde download etc...
Volgens de Hyundai website zou ik deze update moeten kunnen krijgen:

View attachment 6009

De dealer heeft echter de 240718 versie teruggezet. Natuurlijk was de 250113 update wat mij het probleem gaf. Ik dacht dat er een 2503.iets op het scherm verscheen, maar het moet 250113 zijn geweest. Ik weet nog steeds niet of de 250113 update defect is. Ach ja.
Probeer je een Europese software-update te downloaden?

#52 ·
Probeert u een Europese software-update te downloaden?
Nee, dit was de auto die een OTA uitvoerde die hij zelf initieerde. Ik heb de update niet aangevraagd, de auto vertelde het me. Het zou gewerkt hebben. Zowel de auto als de Bluelink-e-mail zeiden dat het voltooid was. Ongeveer 26 keer. Elke keer dat ik de auto startte, stond er Voltooid, maar de volgende keer dat ik de auto startte, werd er opnieuw gevraagd. Moet wel een Hyundai-fout zijn.

#54 · (Edited)
Ja, ik heb misschien een verkeerde screenshot gepost. MAAR, het was de auto die deze update heeft gestart, NIET ik. Ik moet aannemen dat de auto WEET dat hij NIET in Europa is. Ik heb dit gezien (hoewel op een Farcebook-pagina):
Image
Hoewel ik GEEN screenshot heb gemaakt (en ik heb al eerder gepost)....Ik dacht dat het een 2503-update probeerde te doen. Ik vermoed dat ik daarin gelijk had.

#60 ·
Mijn 2025 Tucson Limited Hybrid heeft zojuist een infotainment-update gekregen.

Ik heb snel gezocht, maar kan geen informatie vinden over de inhoud van de update. Weet iemand een website die details over software-updates verstrekt?
Tik in het infotainmentsysteem op Setup -> Algemeen -> Systeeminformatie -> Nieuw -> Infotainment Systeem Update. Daar vindt u alle gebieden die fixes in de update hadden.

#61 · (Edited by Moderator)
#62 ·
#66 ·
Mijn Tucson geeft geen waarschuwingen meer voor roodlichtcamera's. Dit lijkt te zijn gebeurd na de recente software-upgrade die door de auto is uitgevoerd. Wanneer ik naar navigatie, waarschuwingen ga, toont het een waarschuwing voor roodlichtcamera's, maar er is geen plek om het aan te vinken om het in te schakelen of de afstand in te stellen en het kondigt de roodlichtcamera's niet aan.

We hebben een tweede Tucson uit 2024 en die kondigt de roodlichtcamera's wel aan wanneer we ze naderen, ongeacht of we navigatie gebruiken of niet. Beide auto's hebben onlangs de software-upgrade uitgevoerd.

De dealer staat voor een raadsel. Ugh. Heeft iemand anders dit probleem en heeft het hopelijk opgelost?

#68 ·
We wonen op Long Island en hebben veel cameralichten in Nassau County. Het is fijn om te weten wanneer er een cameralicht is, zodat we ons ervan bewust zijn dat we moeten opletten voor een countdown-klok (meestal voor mensen die de straat oversteken) en om ervoor te zorgen dat we door het licht komen op groen en niet op rood. Soms heeft het licht een korte gele periode en is het moeilijk om te stoppen zonder een aanrijding van achteren te veroorzaken. Je kunt deze lichten echt niet vermijden, maar je kunt je beter voorbereiden om te stoppen en ervoor zorgen dat de auto achter je je niet aanrijdt als je wel stopt.

#71 ·
Ik neem aan dat deze roodlichtcamera op de Limited-versie van de Tucsons zit? Mijn 2025 Blue Hybrid heeft het niet, voor zover ik weet.
Ja, we hebben 2 van de 2025 Tucson Limited auto's. De dealer denkt dat de 2025 geen roodlichtcamera's aankondigt, maar de onze wel en dat zouden ze ook moeten doen. Een blok of twee voor een roodlichtcamera zou het moeten aankondigen: 'roodlichtcamera voor'. Een van de Tucsons kondigt het nog steeds aan en de andere niet. Blue Link heeft een zaak voor ons geopend - het lijkt erop dat de update via de ether om de een of andere reden is geannuleerd en we proberen ze de update opnieuw te laten uitvoeren om te zien of het werkt.

#72 ·
Vandaag werd me door de support verteld dat de USB-update voor de 2025 Hybrid nu live is. Uit de download datum blijkt dat het al een paar weken live zou kunnen zijn. In ieder geval heb ik het gedownload naar mijn computer en vervolgens naar een USB-stick. Ik heb het geüpload naar de auto. Het duurde meer dan 2 uur om te laden (wat aan mijn USB-stick of het feit dat ik eerder problemen had, kan liggen). Geduld was een schone zaak, en ik zat in de auto een boek te lezen om hem te verplaatsen toen hij de auto wilde uitschakelen vanwege "te lang stationair draaien". Ik zit nu op ccNC 241209, firmware 139.241101, met de bijgewerkte navigatie-app 241122.2444N12 en kaart 911.0. Mijn turn-by-turn stem werkt nu, net als spraakopdrachten. Ik heb pas 15 minuten in de auto gereden, maar had geen willekeurige herstarts, netwerkverbinding of problemen met routeren. Ziet eruit als een goede release!

#73 ·
Ik kreeg vandaag van de support te horen dat de USB-update voor 2025 Hybrid nu live is. Uit de download datum blijkt dat het al een paar weken live zou kunnen zijn. In ieder geval heb ik het gedownload naar mijn computer en vervolgens naar een USB-stick. Ik heb het geüpload naar de auto. Het duurde meer dan 2 uur om te laden (wat aan mijn USB-stick kan liggen of aan het feit dat ik eerder problemen had). Geduld was een schone zaak, en ik zat in de auto een boek te lezen om hem te verplaatsen wanneer hij de auto wilde uitschakelen wegens "te lang stationair draaien". Ik zit nu op ccNC 241209, firmware 139.241101, met de bijgewerkte navigatie-app 241122.2444N12 en kaart 911.0. Mijn turn-by-turn stem werkt nu, net als spraakopdrachten. Ik heb pas 15 minuten in de auto gereden, maar had geen willekeurige herstarts, netwerkverbinding of problemen met routeren. Ziet eruit als een goede release!
Kun je de link plaatsen?
Het had automatisch in je auto moeten worden gedownload. Het is uitgebracht op 3/31, de mijne is op 1 mei direct in de auto gedownload

#78 ·
Ik heb de update van april geïnstalleerd. Er zijn een paar nieuwe stukken snelweg waar ik op rijd, maar de kaart herkent ze nog steeds niet. Hij denkt dat ik midden op een veld rijd (gewoon een leeg groene ruimte).
Als ik Navigatie gebruik, neemt hij me mee op een andere (langere) route.

Hoe lang moeten we verwachten dat het duurt voordat nieuwe wegen verschijnen? Deze wegen zijn al ongeveer 6 maanden open en staan op Google Maps.

#100 ·
Ik heb de update van april geïnstalleerd. Er zijn een paar nieuwe stukken snelweg waar ik op rijd, maar de kaart herkent ze nog steeds niet. Hij denkt dat ik midden op een veld rijd (gewoon een leeg groene ruimte).
Als ik Navigatie gebruik, neemt hij me mee op een andere (langere) route.

Hoe lang moeten we verwachten dat het duurt voordat nieuwe wegen verschijnen? Deze wegen zijn al ongeveer 6 maanden open en staan op Google Maps.
IMHO: Update of geen update, de ingebouwde navigatie van Hyundai is op meerdere manieren waardeloos. Hoewel het wat meer gedoe is om te gebruiken, ga ik terug naar Android Auto. -:)

#79 ·
Heeft iemand problemen met de myHyundai app-meldingen na de software-update van 25 april? Ik krijg geen meldingen meer van de Hyundai-app na de OTA-software-update van afgelopen vrijdag. Ik weet niet zeker of dit toeval is of echt een probleem met de nieuwste software.

#83 ·
Iemand problemen met mijnHyundai app-meldingen na de software-update van 25 april? Ik ontvang geen meldingen meer van de Hyundai-app sinds de OTA-software-update van afgelopen vrijdag. Ik weet niet zeker of dit toeval is of echt een probleem met de nieuwste software.
Ik ben sinds gisteravond meldingen gaan ontvangen. Het probleem lijkt te liggen bij de bluelink na de software-update. Ik moest het display van de head-unit resetten en bluelink opnieuw configureren. Het duurt 24 uur voordat bluelink is gereset.

#81 ·
We hadden een groot probleem na de OTA-update op een van onze 2024 Tucsons. Het scherm begon te haperen en werd zwart. Het lijkt te zijn gebeurd nadat ik probeerde naar de instellingen te gaan en mijn nieuwe iPhone 16 pro toe te voegen aan de apparaatverbindingen. Iets over het toevoegen van deze Apple-telefoon veroorzaakte een probleem. We belden Bluelink, maar ze konden dit probleem niet oplossen. We leken het eindelijk te hebben opgelost door mijn iPhone uit de apparaten te verwijderen. Als ik verbinding moet maken met de auto, doe ik dit alleen met een directe USB-verbinding om mijn telefoon op de auto aan te sluiten en Apple Play te gebruiken - zoals wanneer ik WAZE etc. wil gebruiken. Het scherm werkt. Ik koppel dan de USB los als ik de verbinding niet meer wil.

Ik weet niet zeker of het probleem van Blue Link, de OTA-update of mijn nieuwe iPhone komt. In ieder geval zal ik mijn iPhone alleen met een USB op deze Tucson aansluiten en deze niet aan de apparaatverbindingen toevoegen.

Is er nog iemand anders die dit probleem heeft gehad met een Apple iPhone en het Bluelink-systeem?

#85 ·
We hadden een groot probleem na de OTA-update op een van onze 2024 Tucson's. Het scherm begon te haperen en werd zwart. Het lijkt te zijn gebeurd nadat ik probeerde naar de instellingen te gaan en mijn nieuwe iPhone 16 pro toe te voegen aan de apparaatverbindingen. Ergens bij het toevoegen van deze Apple-telefoon ontstond er een probleem. We belden Bluelink maar ze konden dit probleem niet oplossen. We leken het eindelijk te hebben opgelost door mijn iPhone van de apparaten te verwijderen. Als ik verbinding moet maken met de auto, doe ik dat alleen met een directe usb-verbinding om mijn telefoon op de auto aan te sluiten en apply play te gebruiken - zoals wanneer ik WAZE etc. wil gebruiken. Het scherm werkt. Ik koppel dan de usb los als ik de verbinding niet meer wil.

Ik weet niet zeker of het probleem van Blue link, de OTA-update of mijn nieuwe iPhone komt. Hoe dan ook, ik zal mijn iPhone alleen met een USB op deze Tucson aansluiten en deze niet toevoegen aan de apparaatverbindingen.

Heeft iemand anders dit probleem gehad met een Apple iPhone en het bluelink-systeem?
Je zou waarschijnlijk het gebruikelijke moeten proberen - Verwijder alle iPhone-instellingen op het systeem, verwijder alle Tucson-instellingen op de iPhone, reset het systeem met de pinhole-knop.

#94 ·
Tampa.....komen er e-mailmeldingen van dit forum in je map Ongewenste e-mail terecht? Ik gebruik Office365 en Outlook365 en vreemde meldingen komen in mijn map Ongewenste e-mail terecht (de meeste niet). Ik heb zelfs "domein van afzenders in Outlook niet blokkeren" gemarkeerd, maar het gebeurt nog steeds willekeurig. De melding van Janz8 deed dat vanmorgen.

#96 ·
Tampa.....komen er e-mailmeldingen van dit forum in je map Ongewenste e-mail terecht? Ik gebruik Office365 en Outlook365 en vreemde meldingen komen in mijn map Ongewenste e-mail terecht (de meeste niet). Ik heb zelfs "domein van afzenders in Outlook niet blokkeren" gemarkeerd, maar het gebeurt nog steeds willekeurig. De melding van Janz8 deed dat vanmorgen.
Ik gebruik Outlook/Office niet, tot nu toe niet in ongewenste e-mail voor mij.