Hyundai Tucson Forum banner

Hyundai Tucson Oplaadtijd neemt toe

1 reading
891 views 3 replies 4 participants last post by  bajk  
#1 ·
Er gebeurt iets "interessants" met mijn Tucson 2025 PHEV. Ik gebruik de EV-lading voor lokale ritten, waardoor de batterij leegloopt tot 13/14% (op dat moment schakelt het voertuig over op hybride). Om op te laden gebruik ik de Hyundai Level 1-lader thuis. Deze staat ingesteld op 12 ampère (de hoogste stand). De eerste twee keer dat ik mijn Tucson oplaadde, duurde het ongeveer 10 uur, wat verwacht was. Gisteren duurde het echter meer dan 11 uur om op te laden. Vandaag kom ik thuis met 0 mijl EV-bereik en een batterijpercentage van 14%. Ik steek hem in en er staat dat het 12 uur en 20 minuten duurt. Ik vind het niet erg dat het 12 uur duurt, maar dat is een toename van 2 uur binnen 4 oplaadcycli. Wat is hier aan de hand? Ik gebruik altijd hetzelfde stopcontact, niets in mijn huis verbruikt een significante hoeveelheid elektriciteit. Er is ook een Tucson-instelling om het opladen te beperken, en ik heb deze instelling op 100% (geen limiet).

#3 ·
Temperatuurverschil? Het batterijbewakingssysteem kan de laadstroom een ​​tijdje beperken vanwege de verhoogde temperatuur (misschien heeft u de batterij harder of sneller leeggetrokken dan normaal?), hoewel dat moeilijk te bevatten is met slechts 1500 watt laadvermogen om mee te beginnen. De belangrijkste factor om op te letten is een verandering in het bereik van de elektrische auto.

#4 ·
Er gebeurt dus iets "interessants" met mijn Tucson 2025 PHEV. Ik gebruik de EV-lading voor lokale ritten, waardoor de batterij leegloopt tot 13/14% (op dat punt schakelt het voertuig over op hybride). Om op te laden gebruik ik de Hyundai Level 1-lader thuis. Deze staat ingesteld op 12 ampère (de hoogste instelling). De eerste twee keer dat ik mijn Tucson oplaadde, duurde het ongeveer 10 uur, wat verwacht werd. Gisteren duurde het echter meer dan 11 uur om op te laden. Vandaag kom ik thuis met 0 mijl EV over en een batterij van 14%. Ik steek hem in en er staat dat hij 12 uur en 20 minuten nodig heeft. Ik vind het niet erg dat het 12 uur duurt, maar dat is een toename van 2 uur binnen 4 oplaadcycli. Wat is hier aan de hand? Ik gebruik altijd hetzelfde stopcontact, niets in mijn huis verbruikt een significante hoeveelheid elektriciteit. Er is ook een Tucson-instelling om het opladen te beperken tijdens het opladen, en ik heb deze instelling op 100% (geen limiet). Suggesties?
Voor 12 ampère zou de laadsnelheid 1,3 kWh zijn, ik heb de snelheid zien dalen tot 1,0 kWh door fluctuerende ampères.