Hyundai Tucson Forum banner
21 - 40 of 69 Posts
EDIT - UPDATE - De navigatie-update van 11 september is nu ook online beschikbaar.

Er zijn een paar meldingen van eigenaren van een 2024 Tucson Limited die OTA-systeemupdates krijgen.

Ik zie het nog niet op de Hyundai-site staan om te downloaden.

View attachment 5152
Er is een update voor de navigatie hier in Canada vanaf 11 september. Opmerking voor iedereen die deze update via USB uitvoert: ik heb de update met het label 2024 Tuscon PHEV gekozen. Het werkte niet. Ik veranderde toen de download met het label "2023-2024 Tuscon" wat perfect werkte. Nadat het klaar was (ongeveer 1 uur later) stond er dat ik nu stops aan mijn route kon toevoegen via spraakherkenning.

Er is een update voor de navigatie hier in Canada vanaf 11 september. Opmerking voor iedereen die deze update via USB uitvoert, dat ik de update met het label 2024 Tuscon PHEV heb gekozen. Het werkte niet. Ik veranderde toen de download met het label "2023-2024 Tuscon" wat perfect werkte. Nadat het klaar was (ongeveer 1 uur later) stond er dat ik nu haltes aan mijn route kon toevoegen via spraakherkenning.
2024 is ccNC

Image

Ik heb die als eerste geprobeerd. Hij herkende de USB-stick niet. Er stond alleen dat je je USB moest aansluiten om te starten, ook al zat hij erin. Ik heb toen de bovenstaande gedownload, degene die je hebt gemarkeerd, en die is bijgewerkt. Ik moet dus de "Standard Gen5W Navigation" hebben. De ccNC zou niet werken. Dit is de reden waarom ik mijn resultaten heb gepost vanwege deze verwarring over welke gebruikt zou moeten worden.

Het zou geen grote zoektocht moeten zijn -- het zou zogenaamd direct op de startpagina moeten staan.
Vanmiddag bekeken: Nee, geen sport-app daar. Ik ben zelfs in elk van de menu-items gegaan en heb niets gevonden.

Discussion starter · #26 ·
Ik heb die eerst geprobeerd. Hij herkende de USB-stick niet. Er stond alleen dat je je USB moest aansluiten om te starten, ook al zat hij erin. Ik heb toen de bovenstaande gedownload die je hebt gemarkeerd en hij is bijgewerkt. Dus ik moet de "Standard Gen5W Navigation" hebben. De ccNC werkte niet. Dit is de reden waarom ik mijn resultaten heb gepost vanwege deze verwarring over welke gebruikt moet worden.
Hij legt uit dat je probeerde de update te downloaden voor het nieuwe infotainmentsysteem, te vinden in auto's van 2025 MAAR voor sommigen in 2024. ccNC is het systeem dat draadloze CP en AA heeft, samen met navigatie.

Ik heb die melding ontvangen en de update een paar dagen geleden gedaan. Wat ik erg irritant vind, is dat de achteruitrijcamera niet werkt terwijl de software wordt bijgewerkt. De manier waarop autofabrikanten al deze systemen integreren, is ronduit dom. Een navigatie-update mag niet voorkomen dat de achteruitrijcamera werkt.

Ik kreeg die melding en heb de update een paar dagen geleden gedaan. Wat ik erg irritant vind, is dat de achteruitrijcamera niet werkt terwijl de software wordt bijgewerkt. De manier waarop autofabrikanten al deze systemen integreren, is gewoonweg dom. Een navigatie-update mag niet voorkomen dat de achteruitrijcamera werkt.
Om eerlijk te zijn, toen de update-melding verscheen, werd er expliciet gewaarschuwd dat de achteruitrijcamera ongeveer 20 minuten niet beschikbaar zou zijn en werd er toestemming gevraagd om door te gaan, wat ik heb verleend. Als dat een probleem voor mij was geweest, was de andere optie die werd aangeboden om te wachten en zou de auto de update 's nachts installeren terwijl hij geparkeerd stond.

Het kan hier gedownload worden

Is er iemand die het heeft geüpdatet? Problemen?
Ik ben geüpdatet en alles is in orde, behalve één mogelijk probleem: Een nieuwe functie van de kaarten zijn omtrekken van gebouwen. Dat is welkom, maar het kan zijn dat sommige omtrekken onjuist zijn. Ik moet het verder controleren, maar ik denk dat een gebouw in de buurt de verkeerde vorm heeft.

OTOH, ik waardeer meer straatnamen echt. Niet alle straten zijn benoemd, en ze zouden allemaal namen moeten hebben, maar veel meer hebben er wel. (Hyundai, ga zo door!)

— Vladimir
2024 Tuscon PHEV Limited

Ik heb die eerst geprobeerd. Hij herkende de USB-stick niet. Er stond alleen dat je je USB moest aansluiten om te starten, ook al zat hij erin. Ik heb toen de bovenstaande gedownload die je hebt gemarkeerd en hij is geüpdatet. Dus ik moet de "Standard Gen5W Navigation" hebben. De ccNC zou niet werken. Dit is de reden waarom ik mijn resultaten heb gepost, vanwege deze verwarring welke gebruikt zou moeten worden.
Ik had hetzelfde probleem. Is jouw tucson 2024? De mijne is ook van 2024. Maar gen5w, daarom wordt het niet ondersteund.

Dus ik had een paar dagen geleden een succesvolle installatie van de update. Toen kreeg ik vandaag dit:
Image

Dus ik klikte op Akkoord en dit scherm verscheen:
Image

Ik denk niet dat ik om de Sports App geef, maar WTH? Ik heb Bluelink! Ik zit nog in mijn gratis 3-jarig abonnement. Heeft iemand anders dit gezien?

Attachments

Discussion starter · #34 ·
Dus ik had een succesvolle installatie van de update een paar dagen geleden. Toen kreeg ik vandaag dit:
View attachment 5228

Dus ik klikte op Akkoord, en dit scherm verscheen:
View attachment 5229

Ik denk niet dat ik iets om de Sports App geef, maar WTH? Ik heb Bluelink! Ik zit nog in mijn gratis 3-jarig abonnement. Heeft iemand anders dit gezien?
Voor zover ik weet staat de APP alleen op het nieuwe ccNC-systeem. Ze laten het op dat systeem zien. En natuurlijk staat er dat de beschikbare nieuwe functies per model en platform verschillen.
Je had die melding naar mijn mening niet moeten krijgen.

Dus ik had een paar dagen geleden een succesvolle installatie van de update. Toen kreeg ik vandaag dit:
View attachment 5228

Dus ik klikte op Akkoord en dit scherm verscheen:
View attachment 5229

Ik denk niet dat ik om de Sports App geef, maar WTH? Ik heb Bluelink! Ik zit nog in mijn gratis 3-jarig abonnement. Heeft iemand anders dit gezien?
Sorry, ik heb me niet aangemeld voor BlueLink vanwege het privacyprobleem. Ik begrijp nu dat het is bijgewerkt. Als ik me ervoor aanmeld, is het een levenslang abonnement zolang ik het voertuig bezit.

2023 PHEV Ultimate-eigenaar. Bij het proberen een contactpersoon te bellen, zei het systeem dat dit model geen contacten ondersteunt. In juli werkte het prima. Ook vanaf vandaag werkt Bluelink niet meer bij. De laatste update was 4 dagen geleden. Ideeën waarom dit gebeurt?

Discussion starter · #39 ·
View attachment 5232

De update heeft mijn bluelink kapot gemaakt. Het toonde een ongeldige EV-range en nu kan ik niet eens meer de status ophalen. Andere functionaliteiten werken.
Een van de twee dingen, kijk of het corrigeert nadat je een tijdje hebt gereden, OF - ze zullen het weten en er komt een oplossing.

Een van de twee dingen: kijk of het zichzelf corrigeert nadat je een tijdje hebt gereden, OF - ze zullen ervan op de hoogte zijn en er komt een oplossing.
Het duurde een jaar om het probleem voor PHEV op te lossen en nu hebben ze het nog buggyer gemaakt. Omdat er maar een of twee updates per jaar zijn, is de wachttijd vrij lang!

21 - 40 of 69 Posts