Hyundai Tucson Forum banner

Waarom een Tucson?

7K views 80 replies 27 participants last post by  KevMeist  
#1 ·
Nieuw op het forum en blij om hier te zijn :)

Ik ben bezig met het kopen van een nieuwe SUV en de Hyundai Tucson (huidige generatie) heeft mijn aandacht getrokken. Ik ben mijn onderzoek aan het doen en ik ben benieuwd naar de mening van iedereen die wil reageren op de vraag waarom ze voor een Tucson hebben gekozen in plaats van andere opties.

Wat waren enkele van de belangrijkste factoren die u ertoe hebben aangezet om voor de Tucson te kiezen?

Concurrenten zoals de Honda CR-V, Toyota RAV4 en Mazda CX-5 hebben altijd mijn interesse gewekt, en nog steeds, maar ik probeer nog steeds mijn opties af te wegen.

Ik waardeer alle inzichten die u kunt delen.

Deze week zal ik beslissen wat ik ga nemen.

#3 ·
Geen CVT
De meeste beenruimte achterin van de compacte auto's
Uitstekende bagageruimte - bruikbare bagageruimte
Mooie technologie
MPI en GDI voor minder koolstofproblemen
Rente aangeboden door Hyundai op dat moment
Bespaart me een hoop geld in vergelijking met mijn inruil (Ranger)
De DRL's voor de 24
Reservewiel (zelfs als een ruimtebespaarder)
en ik heb er een paar gehad - weet grotendeels hoe ze in elkaar zitten.

#4 ·

Ik ben bezig met het kopen van een nieuwe SUV en de Hyundai Tucson (huidige generatie) heeft mijn aandacht getrokken. Ik ben mijn onderzoek aan het doen en ik ben benieuwd om van iedereen te horen die wil reageren op waarom ze voor een Tucson hebben gekozen in plaats van andere opties die er zijn.

Wat waren enkele van de belangrijkste factoren die u ertoe hebben gebracht om de Tucson te kiezen?

Concurrenten zoals de Honda CR-V, Toyota RAV4 en Mazda CX-5 hebben altijd mijn aandacht gehad, en nog steeds, maar ik probeer nog steeds mijn opties af te wegen.

Waardeer alle inzichten die u kunt delen.

Ik heb sinds 2011 Hyundais gehad en heb momenteel een Tucson HEV en mijn vrouw heeft een Kona. Mijn ervaring met de Hyundais en de best mogelijke garantie namen mijn aanvankelijke zorgen (14 jaar geleden) over betrouwbaarheidsproblemen weg.
Ik denk niet dat je een vergelijkbare auto kunt vinden met de functies van de Tucson voor iets in de buurt van de prijs. Ik ben al een tijdje geïnteresseerd in het krijgen van een hybride auto, maar wilde de rijervaring die ik gewend was niet opgeven, alleen voor een hogere mpg. Voor mij geeft de Tucson HEV me de brandstofbesparing die ik wilde zonder de prestaties op enigerlei wijze in gevaar te brengen. Het is echt de beste auto die ik ooit heb gehad - van in totaal 12.

#10 ·
Ik heb sinds 2011 Hyundais gehad en heb momenteel een Tucson HEV en mijn vrouw heeft een Kona. Mijn ervaring met de Hyundais en de best mogelijke garantie namen mijn aanvankelijke zorgen (14 jaar geleden) over betrouwbaarheidsproblemen weg.
Ik denk niet dat je een vergelijkbare auto met de functies van de Tucson kunt vinden voor een prijs die daar in de buurt komt. Ik ben al een tijdje geïnteresseerd in het aanschaffen van een hybride auto, maar wilde de rijervaring die ik gewend was niet opgeven, alleen maar voor een hoger mpg-cijfer. Voor mij geeft de Tucson HEV me de brandstofbesparing die ik wilde, zonder concessies te doen aan de prestaties. Het is echt de beste auto die ik ooit heb gehad - van de 12 in totaal.
Bedankt voor het delen van uw inzichten. Geweldig om te horen dat hij zowel op het gebied van brandstofefficiëntie als rijervaring presteert. Heeft u problemen of zorgen ondervonden sinds u hem heeft gekocht? Hoe denkt u over de algehele rijdynamiek in vergelijking met andere voertuigen die u heeft gehad?

#5 ·
+1 de 3 bovenstaande berichten.

Plus, een angstaanjagend agressieve en effectieve campagne om meedogenloos tier supply defects op te sporen en snel te verhelpen, zwakke plekken in de assemblagelijn - zowel menselijke fouten als geautomatiseerde processen - en blijkbaar 20x de middelen te besteden in vergelijking met de concurrentie aan het luisteren naar en vervolgens snel vertalen van service- en reparatieregistraties en feedback van eigenaren om hun mantra "Alles voor de klant" waar te maken.

Voor de OP, welkom op het Tucson Forum. Je zou een paar kopjes koffie (of Tab IDFK) moeten zetten en jezelf trakteren op de "te veel om te tellen" threads over de aanbiedingen van eigenaren over precies hetzelfde onderwerp als de titel van je thread.

#11 ·
+1 de 3 bovenstaande berichten.

Plus, angstaanjagend agressieve en effectieve campagne om meedogenloos tier supply defects op te sporen en snel te verhelpen, zwakke plekken in de assemblagelijn, - zowel menselijke fouten als geautomatiseerde processen, en blijkbaar 20x de middelen ten opzichte van de concurrentie om te luisteren naar en vervolgens snel service- en reparatieregistraties en feedback van eigenaren te vertalen in het waarmaken van hun mantra van "Alles voor de klant".

Voor de OP, welkom bij het Tucson Forum. Je zou een paar kopjes koffie (of Tab IDFK) moeten zetten en jezelf trakteren op de "te veel om te tellen"-threads over de aanbiedingen van eigenaren over precies hetzelfde onderwerp als de titel van je thread.
Bedankt voor het warme welkom! Het is zeker indrukwekkend om te zien hoe toegewijd Hyundai is aan het aanpakken van leveringsdefecten en het verbeteren van de algehele kwaliteit. Ik zal zeker die threads bekijken die je noemde

#8 ·
Ik geef de voorkeur aan het scherm dat in het dashboard is geïntegreerd in plaats van dat het er als een soort van toevoeging bovenuit steekt.
Oh god, daar word ik gek van. Mijn vriend heeft een Rav4 en het ziet er echt uit alsof iemand er een tablet in heeft gegooid vlak voordat hij van de band rolde. Mijn Ranger daarvoor en nu mijn Tucson zitten in het dashboard; ik vind het daar veel beter. Het is hoog genoeg om de navigatie in de gaten te houden als ik het nodig heb, maar niet... er verdomd stom uitzien.

#7 ·

Ik ben bezig met het kopen van een nieuwe SUV en de Hyundai Tucson (huidige generatie) heeft mijn aandacht getrokken. Ik ben mijn onderzoek aan het doen en ik ben benieuwd naar de mening van iedereen die wil reageren op de vraag waarom ze voor een Tucson hebben gekozen in plaats van andere opties.

Wat waren enkele van de belangrijkste factoren die u ertoe hebben aangezet om voor de Tucson te kiezen?

Concurrenten zoals de Honda CR-V, Toyota RAV4 en Mazda CX-5 stonden altijd al op mijn radar, en staan er nog steeds op, maar ik probeer nog steeds mijn opties af te wegen.

Deze week zal ik beslissen wat ik ga kopen.
Enkele van mijn persoonlijke redenen, in willekeurige volgorde:
  • (Canada) - Honda en Toyota zijn de voertuigen met de hoogste diefstal. Hyundai staat bekend als een van de merken met de laagste diefstal
  • (Tucson HEV) - Hyundai (en Toyota) maken al lange tijd HEV-voertuigen, dus de betrouwbaarheidsfactor is cruciaal, aangezien het geen eerste generatie is
  • (Prijs/waarde) - Ik heb de Tucson Ultimate-uitvoering gekocht (dwz. volledig uitgerust). Als je alle inclusieve functies vergelijkt met andere merken, krijg je veel meer met Hyundai, vooral op het gebied van veiligheidsvoorzieningen
  • (Verzekering) - Op basis van mijn persoonlijke ervaring heb ik een Tucson 2025 gekocht en mijn premie is gedaald - hoogstwaarschijnlijk gerelateerd aan veiligheidsvoorzieningen en een lage kans op diefstal

#9 ·
Altijd alleen het negatieve zien. Die 'Leuning tegen de op het dashboard geplakte tabletconfiguratie' maakt het een ZO veel aangenamere en ontspannende rijervaring die doet denken aan luie zondagochtenden aan de keukentafel, starend in de verte terwijl je gedachteloos met familie praat.

Ik voel dat mijn levenskwaliteit meetbaar is verbeterd, alleen al door erover na te denken.

#12 ·
Geen turbo (tenzij je er een wilt).
Beste in de klas qua laadruimte met de 2e rij neergeklapt.
Geen CVT.
Mooie styling.
Goede/solide technologie.
De enige andere crossover die ik zou overwegen, zou de nieuwe CRV zijn, of een SUV van gemiddelde grootte. Ik zou het infotainmentsysteem van Mazda niet aanraken, en we hebben een 2020 Rav4 ingeruild voor de Tucson. De Rav4 heeft mijn vriendin twee keer in de steek gelaten, en de besturing was te los, waardoor het geen vertrouwen wekte.
Mijn enige klacht over de Tucson is dat ik geen fan ben van de stoelen.

#15 ·

Concurrenten zoals de Honda CR-V, Toyota RAV4 en Mazda CX-5 hebben altijd mijn aandacht gehad, en nog steeds, maar ik probeer nog steeds mijn opties af te wegen.

1. Geen CVT-transmissie! Ik heb mijn 2020 CRV ingeruild, die het constante gezoem van de CVT had
2. Meer beenruimte
3. Meer vermogen! De Hybrid Tucson is leuk om te rijden en heeft behoorlijk wat pit.
4. Veel stiller dan CRV en Rav4
5. Betere garantie

#16 ·
1. Geen CVT-transmissie! Ik heb mijn 2020 CRV ingeruild die het constante gezoem van de CVT had
2. Meer beenruimte
3. Meer vermogen! De Hybrid Tucson is leuk om te rijden en heeft behoorlijk wat pit.
4. Veel stiller dan CRV en Rav4
5. Betere garantie
@applebobb Hoe vind je het infotainmentsysteem in vergelijking met je oude CR-V? Al de kans gehad om de Tucson hybrid te testen?

#17 · (Edited)

Ik ben bezig met het kopen van een nieuwe SUV en de Hyundai Tucson (huidige generatie) heeft mijn aandacht getrokken. Ik heb mijn onderzoek gedaan en ik ben benieuwd om te horen van iedereen die wil reageren op waarom ze voor een Tucson hebben gekozen in plaats van andere opties die er zijn.

Wat waren enkele van de belangrijkste factoren die u ertoe hebben gebracht om de Tucson te kiezen?

Deze week zal ik beslissen wat ik ga kopen.
Ik heb een '23 Hybrid Limited. Ik heb de RAV4 en de CRV vergeleken. Ik heb niet naar de CX-5 gekeken. Het eerste dat u in gedachten moet houden, is dat toen ik aan het winkelen was, auto's schaars waren en zowel de Toyota- als de Honda-dealers $ 5.000 - $ 10.000 aan de MSRP toevoegden. De Hyundai-dealer met wie ik samenwerkte, verkocht ons de auto onder de MSRP. Het eerste dat u zult merken, is dat het interieur en de materialen van de Tucson VEEL mooier zijn dan wat u van Toyota en Honda krijgt. De Tucson heeft ook een stiller interieur. Toyota en Honda zitten vol met hard, goedkoop plastic in de hele cabine. De RAV4 prime is extra duur en behalve de extra kracht krijg je niets voor veel meer geld. De RAV4 is ook te zacht geveerd voor mijn smaak. De CRV rijdt iets beter dan de RAV4, maar het vermogen is merkbaar lager dan de Tucson.

Niet alles is rooskleurig met de Tucson. Ik haat het touchscreen. Ik haat de drukknoptransmissie. Ik haat de elektronische parkeerrem. De verborgen ruitenwissers aan de voorkant zijn vervelend. De automatische dimspiegel niet kunnen uitschakelen is vervelend. De rijmodi zijn vervelend. De kilometerstand daalt flink in de winter.

#22 ·
Ik heb een '23 Hybrid Limited. Ik heb de RAV4 en de CRV vergeleken. Ik heb niet naar de CX-5 gekeken. Het eerste dat je in gedachten moet houden, is dat toen ik aan het winkelen was, auto's schaars waren en zowel de Toyota- als de Honda-dealers $ 5.000 - $ 10.000 aan de MSRP toevoegden. De Hyundai-dealer waarvoor ik werkte, verkocht ons de auto voor onder de MSRP. Het eerste dat je zult merken, is dat het interieur en de materialen van de Tucson VEEL mooier zijn dan wat je van Toyota en Honda krijgt. De Tucson heeft ook een stiller interieur. Toyota en Honda zitten vol met hard, goedkoop plastic in de hele cabine. De RAV4 prime is extra duur en behalve de extra kracht krijg je niets voor veel meer geld. De RAV4 is ook te zacht geveerd voor mijn smaak. De CRV rijdt iets beter dan de RAV4, maar het vermogen is merkbaar lager dan de Tucson.

Alles is niet rooskleurig met de Tucson. Ik haat het touchscreen. Ik haat de drukknoptransmissie. Ik haat de elektronische parkeerrem. De verborgen ruitenwissers vooraan zijn irritant. Het is irritant om de automatisch dimmende spiegel niet uit te kunnen schakelen. De rijmodi zijn irritant. De kilometerstand daalt flink in de winter.
In Florida wordt mijn kilometerstand beter in de winter. Het lijkt er erg toe te doen waar je woont (temperatuur, heuvels of niet en vooral "hoe" je de auto rijdt).

#18 ·

Ik ben bezig met het kopen van een nieuwe SUV en de Hyundai Tucson (huidige generatie) heeft mijn aandacht getrokken. Ik ben mijn onderzoek aan het doen en ik ben benieuwd om te horen van iedereen die wil reageren op waarom ze voor een Tucson hebben gekozen in plaats van andere opties die er zijn.

Wat waren enkele van de belangrijkste factoren die u ertoe hebben aangezet om de Tucson te kiezen?

Ik heb mijn 2024 Tucson nu een jaar. Houd er rekening mee dat, als je een hybride plant, velen zoals ik 10-15% minder kilometers halen dan vermeld. Degenen die 40+ mpg rapporteren ... ik zou graag willen weten hoe ze het doen. Ik heb hiervoor 2 Toyota hybrides gehad (Camry en Avalon), 150.000 mijl op elk voordat ik ze inruilde, en heb nooit problemen gehad met het realiseren van de vermelde mpg's.

#43 ·
Vorig jaar, toen we in Arizona waren, huurde ik een nieuwe Tucson. Ik reed er 2300 mijl mee en zowel mijn vrouw als ik waren er zo dol op dat we er een kochten toen we weer thuis waren. De onze is veel beter uitgerust dan de huurauto, wat het des te aangenamer maakt!
We hadden al een geleasede Tucson (2022) en ik reed er voornamelijk in. Mijn man hield van zijn Sonata en hij reed in die auto. Toen we in 2024 op reis gingen, leaseten we een Tucson 2025 en mijn man reed erin en vond hem geweldig. Toen ons leasecontract afliep, kregen we twee Tucson's uit 2024. We zijn er dol op.

#25 ·

Ik ben bezig met het kopen van een nieuwe SUV en de Hyundai Tucson (huidige generatie) heeft mijn aandacht getrokken. Ik heb mijn onderzoek gedaan en ik ben benieuwd om te horen van iedereen die wil reageren op waarom ze voor een Tucson hebben gekozen in plaats van andere opties die er zijn.

Concurrenten zoals de Honda CR-V, Toyota RAV4 en Mazda CX-5 hebben altijd mijn interesse gehad, en nog steeds, maar ik probeer nog steeds mijn opties af te wegen.

Deze week zal ik beslissen wat ik ga halen.
Ik heb een 2024 Tucson hybid gekocht met 7k mijl, dus kreeg een goede deal voor een gebruikte auto. Ik heb wat onderzoek gedaan, dus ik kocht precies de auto die ik wilde, maar het duurde ongeveer 3 maanden voordat ik eraan gewend was. Ik reed 20 jaar in een Camry, dus deze nieuwe stijl voelde erg krap aan voor mij. Het duurde even voordat ik alle hightech functies had geleerd, maar nu zie ik het nut van veel ervan. Na 3 maanden voelde ik me er eindelijk comfortabel in. Ik kocht hem vanwege de veiligheidsvoorzieningen en omdat ik geen nieuwe Camry wilde bevuilen met mijn stinkende hond en andere dingen die ik rondsleep. Dit voelt voor mij niet als een gezinsauto of voor iemand die lang of groot is. Geweldig pensioenvoertuig voor mij. Waarschijnlijk de laatste auto die ik zal kopen. Ik ben dol op de kilometerstand!

#26 ·
Ik kocht een 2024 Tucson hybid met 7k mijl, dus kreeg een goede deal voor een gebruikte auto. Ik deed wat onderzoek, dus ik kocht precies de auto die ik wilde, maar het duurde ongeveer 3 maanden voordat ik eraan gewend was. Ik reed 20 jaar in een Camry, dus deze nieuwe stijl voelde erg krap aan voor mij. Het duurde even voordat ik alle hightech functies onder de knie had, maar nu zie ik het nut ervan in. Na 3 maanden voelde ik me er eindelijk comfortabel in. Ik kocht hem vanwege de veiligheidsvoorzieningen en omdat ik geen nieuwe Camry wilde bevuilen met mijn stinkende hond en andere dingen die ik meesleep. Dit voelt voor mij niet als een gezinsauto of voor iemand die lang of groot is. Geweldig pensioenvoertuig voor mij. Waarschijnlijk de laatste auto die ik zal kopen. Ik ben dol op de kilometerstand!
Tucson is een compact voertuig, Camry is een middelgroot voertuig.

#30 ·
Toyota Camry 2017-2023 vs. Hyundai Tucson 2020-2024 <- Ik vind deze website netjes.

Ik heb altijd gedacht dat Hyundai-interieurs goed zijn in het gevoel dat je meer ruimte hebt dan bijna alle anderen. Misschien de manier waarop ze de dashboard lay-outs doen.

#35 ·
Waarom een Tucson? Om het wat serieuzer te nemen, ik koos voor de Tucson op basis van een aantal redenen, maar de prijs was een enorme factor. Ik kon vergelijkbare functies en prestaties van een ander merk krijgen, maar NIET voor dezelfde prijs. Een Caddy heeft een superieure luxe, maar KIJK naar de prijs...
Ten tweede was het zijn uiterlijk. Hij ziet er naar mijn mening beter uit dan de concurrentie. Ik ben weggelopen van een geweldige deal voor een Buick omdat hij eruitzag als een jelly bean: geen persoonlijkheid.
Ten derde was het de combinatie van functies zoals de bagageruimte, de ruimte op de achterbank, beschikbaar ZONDER turbo, etc. Deze functies maakten het een betere keuze voor mij.
--Ik wist toen niet wat ik nu weet over de uitstekende betrouwbaarheid en het benzineverbruik. Dit zijn dingen die ik HEB geleerd SINDS ik hem kocht... kers op de taart voor mij.
Zijn er verrassingen geweest op het gebied van prestaties of comfort die voor u opvielen? Ik kom van Toyota en ben nog steeds verrast hoeveel voorsprong de Tucson heeft. Deze generatie heeft de zaken echt omgedraaid.

#47 ·
Mijn vrouw en ik hadden oorspronkelijk een Kia Seltos 2022 besteld,...wachtten,.......wachtten,........wachtten,.....stopten met wachten na ongeveer 7-8 maanden.
Belde onze lokale Hyundai-dealer,.......na het bekijken van hun website voor een vergelijkbaar voertuig,.....vonden een intens blauwe,.....limited,........besloten, waarom niet,.......nu hebben we geüpgraded naar een Atlantis blauwe 2025,......en ik moet zeggen,.....we zijn helemaal niet teleurgesteld geweest!! We houden van onze Tucson!

#49 ·
Ik koop mijn auto's gebruikt en heb net mijn Santa Fe uit 2013 ingeruild voor een Tucson uit 2022 en moet zeggen dat ik de Tucson beter vind. Het is een leuke auto om in te rijden, hij is een maat kleiner dan de Santa Fe, maar ik heb nog steeds alle ruimte die ik nodig heb. Ik zou de Chevy Blazer van mijn vrouw uit 2021 wel willen inruilen voor een andere Tucson.

#55 ·
Geen idee wat alle anderen hebben betaald, maar ik was blij met $32,4 en de deur uit, exclusief belastingen. Dat is een enorme korting ten opzichte van wat zoveel anderen moesten betalen voor auto's van een vergelijkbare stijl met dezelfde functies en opties. En waarom meer betalen om minder te krijgen? Ik verwijs hier naar het brandstofverbruik. Voor degenen onder u die bekend zijn met wat ik op deze pagina's heb geschreven, is dit een ENORME deal voor mij. En mijn Tucson heeft me NIET teleurgesteld. Ik heb dit onlangs gepost, maar ik dacht dat ik het hier zou plakken om mijn punt te maken. En ik heb niet eens de hybride gekregen :)
Image

#65 · (Edited)
Geen idee wat alle anderen hebben betaald, maar ik was blij met $32,4 en de deur uit, exclusief belastingen. Dat is een enorme korting ten opzichte van wat zoveel anderen moesten betalen voor auto's van een vergelijkbare stijl met dezelfde kenmerken en opties. En waarom meer betalen om minder te krijgen? Ik verwijs hier naar het brandstofverbruik. Voor degenen onder u die bekend zijn met wat ik op deze pagina's heb geschreven, is dit een ENORME deal voor mij. En mijn Tucson heeft me NIET teleurgesteld. Ik heb dit onlangs gepost, maar dacht dat ik het hier zou plakken om mijn punt te maken. En ik heb niet eens de hybride gekregen :) View attachment 5895
Verdomme, gary-,

Kijk maar eens naar de cijfers van de gemiddelden van hele weken die je nodig hebt om dezelfde 2.000 mijl af te leggen die mijn vrouw in slechts één.....jaar aflegt!

"Geen idee wat alle anderen hebben betaald, maar ik was blij met $32,4 en de deur uit, exclusief belastingen. Dat is een enorme korting ten opzichte van wat zoveel anderen moesten betalen voor auto's van een vergelijkbare stijl met dezelfde kenmerken en opties."

Gezien de jouwe een jaar jonger is, is dat een behoorlijk aantrekkelijk getal. Wij waren $35.500 alles de deur uit voor onze build - belasting, titel, zelfs kentekenplaten. Ik heb al eerder verteld dat het duurde van "laten we beginnen met zoeken" net na Kerstmis tot bestellen op Valentijnsdag - en levering 2 maanden en één dag later. Maar dat was niet voordat we eerst 5 dealers hadden bezocht. We bezochten de eerste drie en het was eigenlijk meer alsof we ze "wegvaagden" met onze "rustende boomergezichten" en hun "toenmalige" beledigende prijzen en algemene onzin. En toen nog 2 die hun eerste telefoontje niet eens haalden.

En ik heb ergens gepost dat ik vaak KBB controleer, meer om mijn vrouw gewoon het gevoel te geven dat ze een goede koop heeft gedaan (ze voelt zich al slim omdat ze gewoon F is!). En van een paar maanden geleden tot vorige maand is de particuliere verkoop ->afgeschreven<- $-1.000. Ja, de waarde is met een $Grand gestegen! Nu overwegen we serieus om hem binnenkort om te ruilen voor een nieuwe. In zeg maar 20-3= ~17 jaar vanaf nu.

#56 · (Edited)
Welkom op het forum! Ik heb de Tucson gekozen vanwege het moderne design, de goede prijs-kwaliteitverhouding en de onverslaanbare garantie. In vergelijking met de CR-V en de RAV4 vind ik dat hij meer uitrusting biedt voor dezelfde prijs. Het interieur is ook een groot hoogtepunt, met een high-tech look en comfort. Zoekt u een specifiek model of bent u nog onbeslist?