Hyundai Tucson Forum banner
21 - 28 of 28 Posts
Ik hoorde een fluitend geluid en in eerste instantie dacht ik dat het EMI was van de draadloze oplader die in de audioversterker kwam. Het klonk voor mij alsof het uit de luidspreker kwam. De tweede keer dat ik het hoorde, dacht ik aan dwarsbalken. En inderdaad, de dealer had de dwarsbalken op de verkeerde plek geïnstalleerd, maar niet achterstevoren. Hyundai dwarsbalken hebben een aantal zijdelingse meetassistentie schuifjes eronder. Als je ze niet sluit, laten ze een open sleuf eronder achter. Ze zitten aan beide kanten van de auto om de dwarsbalken te centreren. Mijn voorste dwarsbalk stond ook ongeveer 10-13 cm te ver naar voren, maar de achterste zat binnen het juiste bereik. Nadat ik het had gecorrigeerd, heb ik het niet meer gehoord en de oorzaak zou kunnen zijn dat die verschuifbare meetdingen niet gesloten waren, waardoor het voor mij klonk als een valse piccolo-sectie zonder de rest van het orkest. Alles is nu in orde.
Als je ze achterstevoren hebt, zou de dunne kant naar voren wijzen. De juiste oriëntatie is de dikke kant naar voren.

Hier is de link:

Ik hoop dat het wordt opgelost.

Ik heb de Tuscon nline 2023, hij is nu ongeveer 2 maanden bij me en maakt gekke geluiden in de cabine als ik boven de 80 km/u rijd. Ik heb alle deuren gecontroleerd en ze perfect op slot gedaan, maar toch blijven die vervelende geluiden aanhouden. Ik krijg zelfs een krakend en vibrerend geluid van de linker twitter-speakers als ik muziek met zware bas speel.

Ik heb een Tuscon nline 2023, ik heb hem nu ongeveer 2 maanden en hij maakt gekke geluiden in de cabine als ik boven de 80 km/u rijd. Ik heb alle deuren gecontroleerd en ze perfect op slot gedaan, maar die vervelende luchtgeluiden blijven aanhouden. Ik krijg zelfs een krakend en vibrerend geluid van de linker twitter speakers als ik muziek met zware bas speel.
Heb je de tijd genomen om te lezen wat er al gepost is?

Ik heb een '22 Hybrid SEL-C. Ik heb al meer dan tien jaar geen autoglas meer in het dak gehad, laat staan een panoramisch dak. Ik vond de cabine luider dan wat ik gewend ben. Het sluiten van de zonwering hielp enorm. Gedurende mijn 11 maanden en meer dan 10.000 mijl ben ik gewend geraakt aan het windgeruis.

Wat het klapperende geluid betreft, dat heb ik ook af en toe. Het is meestal bij hogere snelheden en als de wind in de juiste richting staat (van voren of van de bestuurderskant). Mijn theorie is dat het mijn voorste kentekenplaat is, die aan de bestuurderskant een lichte buiging heeft. De voorste beugel maakt alleen bevestiging van de bovenkant mogelijk. Ik heb rondgekeken in de wielkasten en de motorruimte om te zien of er iets los leek te zitten. Andere leden van dit forum hebben verklaard dat een bepaald sierdeel of beugel vaak los zit af fabriek.
Mijn vrouw heeft de 2022 Tucson SEL en we hebben ook dat klapperende geluid precies zoals u beschrijft en ik heb geen voorste kentekenplaat. Het lijkt te beginnen bij 73 mph en hoger.
Ik moet nog ontdekken waar het vandaan komt, maar het klinkt alsof het uit de bestuurdersspiegel komt, maar het is niet de spiegel.

Mijn vrouw heeft de 2022 Tucson SEL en we hebben ook dat klapperende geluid, precies zoals u beschrijft, en ik heb geen voorplaat. Het lijkt te beginnen bij 73 mph en hoger.
Ik moet nog ontdekken waar het vandaan komt, maar het klinkt alsof het uit de buurt van de bestuurdersspiegel komt, maar het is niet de spiegel.
Dit is waarschijnlijk het antwoord van een draad over dat geluid.
Ik wilde niet wachten op een serviceafspraak, dus ging ik op de grond liggen om onder mijn Tucson hybrid blue te kijken naar de plastic afdekking die door Ron werd genoemd. Er zitten ongeveer 3 plastic schroeven en een paar metalen schroeven die het plastic vasthouden. Alle plastic schroeven zaten los en een paar metalen ook. Ik heb ze aan beide kanten vastgedraaid en heb het geratel al een week niet meer gehoord. Ik hoop dat dat de boosdoener was. Als je kunt wachten, laat de dealer het dan oplossen. Het kostte me even om weer van de grond af te komen! Lol. Succes!

Ik heb een Tuscon nline 2023... ik krijg zelfs een krakend en vibrerend geluid van de linker twitter speakers als ik muziek met zware bas afspeel.
Tampa heeft dit niet aangepakt, dus hier gaat het... Dit is niet normaal en ik durf te wedden dat je een probleem met de luidspreker hebt. Ik zou de dealer op de hoogte stellen en onthouden welke nummers het geratel veroorzaken. Je wilt deze situatie bij de dealer kunnen reproduceren. Laat ons weten wat er gebeurt?

Aan degenen die dit forum lezen en overwegen een nieuwe Tucson te kopen: de meesten van ons hebben geen last van dergelijke problemen. Eigenlijk worden Tucsons door "testers" routinematig geprezen omdat ze ultra stil zijn van binnen. Ik weet dat de mijne dat is: bij lage snelheden, op hobbelige wegen of bij hoge snelheden. Er is gezegd dat de nieuwe Tucson de concurrentie aankan met zowat elke luxe compacte SUV op de markt, en dat is veelzeggend. Dat gezegd hebbende, hebben ALLE auto's weggeruis bij hogere snelheden, maar ik zal zeggen dat mijn Tucson stiller is dan zowel de nieuwe CRV als de CX5 die ik heb getest.

Ik overweeg een 2023 Hybrid Limited Tucson, maar heb veel berichten gezien over hoe er aanzienlijk cabine- / buitenluchtgeluid is bij hogere snelheden. Sommigen beschrijven zelfs een gefladder?

Benieuwd of andere eigenaren problemen hebben met lawaai bij hogere snelheden?
Heb die exacte auto en het enige weggeluid dat ik hoor, komt van de banden bij hoge snelheid.

Ik werd gemarkeerd omdat er een antwoord op deze thread was, en vroeg me af waarom ik deze zou 'volgen'. Ik kwam erachter dat ik zelf had meegedaan, aangezien de truck pas 8 maanden oud is. Alles wat ik kan zeggen is: a.) de vrouw houdt er niet eens van als de zonwering open is "wie wil er nou de zon op zich schijnen hebben?", laat staan het raam open "wie wil nou die wind op zich voelen?", en b.) zelfs de banden zijn opmerkelijk stil, - slechts een beetje meer "weggevoel" zoals ik al eerder zei, in vergelijking met echt lawaai. Best een griezelig stille rit van degenen die ik heb gereden.

21 - 28 of 28 Posts