Hyundai Tucson Forum banner
261 - 269 of 269 Posts
De betrouwbaarheidsfactor is enorm voor mij. Ik maakte me er zorgen over net nadat ik de auto had gekocht... omdat ik op deze pagina's las dat Hyundai net een enorme motorterugroepactie had uitgevoerd voor het eerdere Tucson-model (met een andere motor). We zouden allemaal willen hopen dat de auto die we kozen een van de meest betrouwbare is die je kunt kopen. Welnu, nu ik hem al geruime tijd bezit, blijkt dat inderdaad...
ZO IS HET.
Maar, Gary, Hyundai zou zeker NIET de enige autofabrikant zijn met grote terugroepacties. Ik denk dat het allemaal een gok is, vooral als je een vrij nieuw model koopt. Net als u heb ik gemerkt dat Hyundai betrouwbaar is, hoewel ik tegenwoordig niet veel kilometers meer maak.

Klopt. Ik twijfelde tussen de Tucson en de Nissan Rogue, en hoewel de Rogue er ook goed uitzag (plus iets meer vermogen en een paar extra's bood die de Tucson niet had in een vergelijkbaar uitrustingsniveau), maakte de enorme terugroepactie waarmee ze te maken hadden, plus de vergelijkbare onbewezen betrouwbaarheid van hun CVT en de VCR-motor de beslissing om voor de Tucson te gaan vrij eenvoudig. De Rogue-motor is zo ingewikkeld dat er niet eens aan gewerkt kan worden, behalve aan simpele dingen als het vervangen van bougies, enz... hij moet daadwerkelijk VERVANGEN worden als er veel werk aan is.

Ja, en het helpt zeker (lees: gemoedsrust, zelfvertrouwen, meer aanzien bij de vrouw als mijn hulp en gezamenlijke goedkeuring bij haar selectie als meesterlijk en onbetwistbaar* is bevestigd, enz.) als de gloednieuwe herontwerpen van ons model een heel modeljaar eerder in alle andere markten worden uitgerold, dus een jaar voordeel bij het wegwerken van zwakke onderdelen en techniek, en allerlei 1e jaars bugs en productie-/assemblagefouten.

Steek je hand op, iedereen die een kick kreeg van de beslissing van de fabrikant jaren geleden om de wereldwijd gestandaardiseerde 'startonderbrekers' bedrijfsbreed weg te laten. Omdat het niet illegaal was. Als al die diefstallen die plaatsvonden nadat dat was ontdekt, niet toevallig samenvielen met de stopzetting van de Theta 2-motor en de redding van ons Smart-Stream-ontwerp, zou het interessant zijn geweest om te zien of het bedrijf inmiddels failliet was gegaan.

Moraal van het verhaal; Alles wat met mensen te maken heeft, vooral hun besluitvormingsvermogen, is gegarandeerd onvolmaakt. Voor altijd. **

* - verdomd bijna perfecte spelling - een van die verdomde -ible woorden :grrrr:

** - sorry dat ik zo'n downer ben op een maandag. Eigenlijk, ik denk dat de beste dag om een downer te zijn.

Ja, en het helpt zeker (te lezen als gemoedsrust, zelfvertrouwen, meer aanzien bij de vrouw als mijn hulp en gezamenlijke goedkeuring bij haar selectie als meesterlijk en onbetwistbaar* is bevestigd, enz.) als de geheel nieuwe herontwerpen van ons model een heel modeljaar eerder op alle andere markten worden uitgerold, dus een jaar voordeel bij het wegspoelen van weaksauce-onderdelen en -techniek, en allerlei fouten en productiefouten/assemblagelijnfouten in het eerste jaar.

Steek je hand op, iedereen vond het leuk dat de fabrikant jaren geleden besloot om de wereldwijd gestandaardiseerde 'startonderbrekers' bedrijfsbreed weg te laten. Omdat het niet illegaal was. Als al die diefstallen die plaatsvonden nadat dat was ontdekt, niet toevallig samenvielen met het stoppen van de Theta 2-motor en de redding van ons Smart-Stream-ontwerp, zou het interessant zijn geweest om te zien of het bedrijf inmiddels was gecrasht.

Moraal van het verhaal: Alles wat met mensen te maken heeft, vooral hun besluitvormingsvermogen, is gegarandeerd onvolmaakt. Voor altijd. **

* - verdomd bijna perfecte spelling - een van die verdomde -ible woorden :grrrr:

** - sorry dat ik zo'n downer ben op een maandag. Eigenlijk, ik denk dat de beste dag om een downer te zijn.
Geniet altijd van je berichten!

Discussion starter · #265 ·
Maar, Gary, Hyundai zou zeker NIET de enige autofabrikant zijn met grote terugroepacties. Ik denk dat het allemaal een gok is, vooral als je een vrij nieuw model koopt. Net als u heb ik Hyundai betrouwbaar gevonden, hoewel ik tegenwoordig niet veel kilometers maak.
KevM,
Je hebt gelijk over terugroepacties. In mijn geval kwam ik er echter achter NADAT ik mijn Hyundai had gekocht. Ik hoopte dat ik geen spijt van mijn aankoop zou hebben, dat de grote H een dure les had geleerd met de terugroepactie en extra moeite deed om ervoor te zorgen dat deze nieuwe motor kogelvrij was. Het lijkt erop dat ze geslaagd zijn.

KevM,
Je hebt gelijk over terugroepacties. In mijn geval kwam ik er echter achter NADAT ik mijn Hyundai had gekocht. Ik hoopte dat ik geen spijt zou hebben van de aankoop, dat de grote H een dure les had geleerd met de terugroepactie en extra moeite had gedaan om ervoor te zorgen dat deze nieuwe motor kogelvrij was. Het lijkt erop dat ze geslaagd zijn.

En wat Nissan betreft, ik ben jaren geleden opgelicht met een nieuwe Nissan en had spijt van de dag dat ik hem kocht. NOOIT meer. Toegegeven, dat is lang geleden, maar zo ben ik nu eenmaal. Eens gebeten, twee keer verlegen...
Ja, ik had soortgelijke ervaringen met GM-voertuigen (Firebird en Z28). De Buick Skylark V6 van mijn vrouw was veel erger dan die. Leek soms op 3 cilinders te draaien. Drie of vier Buick-dealers hadden hem laten nakijken. We lieten hem een week bij een dealer staan. Geen probleem gevonden, zo meldden ze allemaal. We waren er klaar mee en ruilden de Skylark in voor een Ford Taurus. Toen de Ford-verkoper hem naar de kant van de gebruikte auto's reed, kwam hij terug en zei: "Wist je dat je auto overslaat?". Ik zei: "Nee, echt waar?". Ik heb sindsdien geen GM-auto meer gekocht (ongeveer 27 jaar geleden).

Als "aandrijving" ben ik blij met mijn Tucson, maar hij heeft een paar erg vervelende eigenschappen:
Als je even stopt en je hoeft alleen maar iets van de achterbank te pakken om het aan iemand te geven (zeg maar). Dan stop je - spring je uit de bestuurdersdeur en pak je de achterdeur. Hij is nog steeds op slot. Maar als je terugkeert naar de bestuurderspositie en de sleutel er helemaal uithaalt - ook al stond hij al in de uit-stand, dan gaat de achterdeur open. Dit gebeurt meestal als het regent!! Een paar seconden verloren en verschillende vloeken uitgesproken - gewoon irritant

Als "aandrijving" ben ik blij met mijn Tucson, maar hij heeft een paar erg vervelende eigenschappen:
Als je even stopt en je moet alleen iets van de achterbank pakken om het aan iemand te geven (zeg maar).
Dan stop je - spring uit de bestuurdersdeur en pak de achterdeur. Hij is nog steeds vergrendeld.
Maar als je terugkeert naar de bestuurderspositie en de sleutel volledig eruit haalt - ook al stond hij al in de uit-stand, dan gaat de achterdeur open.
Dit gebeurt als het regent!! Een paar seconden verloren en verschillende vloeken uitgesproken - gewoon vervelend
Sleutel? Wat is dat? (alleen een grapje natuurlijk) Dat is misschien iets dat je in de instellingen kunt veranderen.

261 - 269 of 269 Posts