Hyundai Tucson Forum banner
41 - 60 of 269 Posts
Discussion starter · #41 ·
Oh ja, sportmodus. Ik heb nog niet eens ontdekt hoe ik dat moet gebruiken. Denk dat ik vergeten ben dat het bij de auto zat. Hmmm: zal er een van deze dagen mee moeten spelen.

Discussion starter · #42 · (Edited)
Nog een vermelding: Ik heb serieus gelezen over het ontwerp van deze 2023 2.5 ICE-motor. Het lijkt erop dat Hyundai geweldig werk heeft geleverd en het lijkt erop dat ze alle bugs uit hun afdeling motorontwikkeling hebben gehaald. De technologie en uitvoering krijgen behoorlijk lovende recensies op het net.

Dus vandaag stond de nieuwe Tucson weer rustig op de oprit terwijl ik rondreed op de Honda. Ik bezit ook een 2018 Honda Goldwing DCT tour. Ze heeft die geweldige 7-versnellingsbak en ik ben er dol op. Omdat het buiten nog relatief koel is, rijd ik liever dan dat ik auto rij... als je begrijpt wat ik bedoel. De Tucson moet gewoon wachten tot hij aan de beurt is. Maar al snel zal het te warm en ellendig zijn om op de Honda te rijden, want de zomer is GEEN TIJD om in Florida motor te rijden. De brute hitte haalt al het plezier eruit. Maar voorlopig, wanneer ik ergens naartoe moet, krijgt de motorfiets meestal de oproep.
Ik zal dit gewoon voor de lol plaatsen:

En gezien alle problemen met de vorige designmotor, is het meer een kwestie van dat ze het zeker beter moeten doen met deze. Ik kan nog steeds niet geloven dat ons gloednieuwe opnieuw ontworpen model niet de 2.5 turbo heeft gekregen die zelfs de 'oude model' '21 Santa Fe heeft. Maar deze dingen eindigen meestal als zogenaamde "anti-kannibalisme", "strategische prijsstelling" of gewoon CAFE-problemen.

Discussion starter · #44 · (Edited)
Tuc: Dat vraag ik me ook af. Het lijkt erop dat dit voertuig veel meer exemplaren zou verkopen als ze de turbovariant voor een paar dollar meer zouden opnemen. Je vermoeden over de CAFE-vereisten kan er iets mee te maken hebben. Maar zoals zoveel fabrikanten zouden ze een jaar kunnen wachten om extra motoropties uit te rollen, misschien zelfs met een paar "sportieve" accenten om het een high-performance look te geven. De tijd zal het leren. De maat van mijn vriend heeft de nieuwe Santa Cruz met die motor. Hij zegt dat het een raket is en hij is er dol op. HMMMM....

De BOB? Je bent me kwijt, maat.

Discussion starter · #46 · (Edited)
Ah, schatje achterop. Af en toe zou dat mijn 10-jarige kleindochter zijn, ze houdt ervan om met Poppy te rijden. Maar geen dames in mijn leven. Ik heb al mijn handen vol aan twee volwassen dochters. Ze houden me zeker bezig. Maar de Honda is een genot om te rijden en eerlijk gezegd zou ik er meestal de voorkeur aan geven boven de Tucson (of welke andere auto dan ook). Maar ik rijd gewoon solo. De Gold Wing met zijn DCT-versnellingsbak is een genot en ik ben zo dankbaar dat ik er een kan bezitten.

VANDAAG NOG IETS OPGEMERKT:
De oriëntatie van de achterklep is geweldig. Toen ik mijn minivan achteruit tegen de garagedeur zette, moest ik een aanzienlijke hoeveelheid ruimte vrijhouden zodat ik het achterdek kon openen indien nodig. Niet nodig met de Tucson. Wanneer ik de achterklep open, is er ZEER WEINIG ruimte achter het voertuig nodig om te openen zonder iets te raken. Goed gedaan, Hyundai.

...

VANDAAG NOG IETS OPGEMERKT:
De oriëntatie van de liftgate is geweldig. Toen ik mijn minivan achteruit tegen de garagedeur parkeerde, moest ik een aanzienlijke hoeveelheid ruimte vrijhouden zodat ik de achterklep kon openen indien nodig. Niet nodig met de Tucson. Wanneer ik de liftgate open, vereist deze ZEER WEINIG ruimte achter het voertuig om te openen zonder iets te raken. Goed gedaan Hyundai.
En de hoogteverstelling en snelheid voegen meer veelzijdigheid toe.

--In Florida, rear wipers don't last long, as they are ALWAYS directly in the sun. But not on the new Tucson. Another nice touch.
--The rear wheel-wells are designed with an interesting rough outer surface: appears to be some sort of sound proofing. Perhaps that's another one of the reasons that the Tucson is quieter inside than the Rav4, CX5 or the CRV.
--Tow rating is 2000 lbs. with my 2.5 base model engine. The Rav4 and CRV are only rated for 1500.
Wat betreft de ruitenwisser achter, ik verbaasde de werker bij een nieuwe wasstraat, die een plastic hoes op de ruitenwisser achter van alle SUV's plaatste. Toen hij naar onze Tucson ging, stond hij daar maar en wist niet wat hij moest doen. Hij wist dat er een moest zijn, maar kon niet bedenken waar hij zich verborg. Dat was de prijs van de toegang (en een wasbeurt) waard.
Wat betreft die kleine paaseieren op de Tucson, mijn favoriet is dat hij me eraan herinnert dat ik mijn mobiele telefoon in de oplader heb laten liggen als ik de SUV uitstap. Dat is cool!

....
Wat betreft die kleine paaseieren op de Tucson, mijn favoriet is dat hij me eraan herinnert dat ik mijn mobiele telefoon in de oplader heb laten liggen als ik de SUV uitstap. Dat is cool!
En ik vind het kleine rode lampje leuk dat aangeeft dat de telefoon correct wordt opgeladen.

Discussion starter · #50 ·
En ik vind het kleine rode lampje prettig dat je laat weten dat de telefoon correct aan het opladen is.
Ik wist van het oplaadindicatorlampje (oranje, nietwaar?) maar niet van de waarschuwing (dat de telefoon in de oplader is achtergelaten) die wordt gegeven bij het verlaten van het voertuig. Sterker nog, ik heb het verschillende keren gedaan en herinner me geen waarschuwing, maar de telefoon zat misschien niet in de oplader.

Ik wist van het oplaadindicatorlampje (oranje, nietwaar?) maar niet van de waarschuwing (dat de telefoon in de oplader was achtergelaten) die wordt gegeven bij het verlaten van het voertuig. Sterker nog, ik heb het verschillende keren gedaan en herinner me geen waarschuwing, maar de telefoon zat misschien niet in de oplader.
Op de mijne wordt het op het clusterscherm weergegeven in hetzelfde gebied als wanneer het zonnedak open wordt gelaten, enz..

Discussion starter · #54 · (Edited)
Nog een klein ding:
Ik heb mijn brandstofverbruik zorgvuldig gedocumenteerd bij elke tankbeurt met mijn rekenmachine. Ik heb er vaak genoeg commentaar op gegeven op deze pagina's. Er is echter wat nieuwe informatie die veel nauwkeuriger is. Tot nu toe, bij 1500 mijl op de teller, vertelt de computer me dat ik gemiddeld 35 mpg verbruik sinds de auto nieuw was. Mijn rekenmachine vertelt me echter dat het dichter bij 31 ligt.
HMMM... Het lijkt erop dat de computer nogal optimistisch is:
----- de rekenmachine liegt niet mensen. Gereden mijlen gedeeld door gebruikte gallons is gelijk aan het aantal kilometers: einde verhaal... ongeacht wat de computer lijkt te denken.

Nog een klein item:
Ik heb mijn brandstofverbruik zorgvuldig gedocumenteerd bij elke tankbeurt met mijn rekenmachine. Ik heb er vaak opmerkingen over gemaakt op deze pagina's. Er is echter wat nieuwe informatie die veel nauwkeuriger is. Tot nu toe, bij 1500 mijl op de klok, vertelt de computer me dat ik gemiddeld 34 mpg verbruik sinds de auto nieuw was. Mijn rekenmachine vertelt me echter dat het dichter bij 30 ligt.
HMMM... Het lijkt erop dat de computer nogal optimistisch is:
----- de rekenmachine liegt niet mensen. Gereden mijlen gedeeld door gallons gebruikt is de kilometerstand: einde verhaal... ongeacht wat de computer lijkt te denken.
Nou, niet helemaal. Zelfs als je alleen tankt tot de pomp stopt, is dat heel anders, niet alleen bij verschillende benzinestations, maar kan ook bij verschillende pompen bij hetzelfde station zijn. Als je alleen tankt met de langzaamste vulsnelheid, kan dat verschil worden geminimaliseerd.

Temperatuur speelt een rol, zoals we weten. Gascontracten, niet veel maar een beetje in de kou. Dus je kunt er wat meer in doen.
Onthoud, de computer wordt daar niet door beïnvloed, hij berekent wat hij ziet als daadwerkelijk gebruikt gas, niet hoeveel je erin doet.

"Volgens Snopes zet benzine 1% uit of krimpt met elke 15 graden temperatuurverandering. Als een gallon benzine kouder wordt, krimpt deze iets en neemt minder dan een gallon ruimte in beslag. Evenzo, als die gallon benzine heet wordt, zal deze uitzetten."
Van Snopes -
"Ik zit al ongeveer 31 jaar in de petroleumleidingbusiness en werk momenteel voor de Kinder-Morgan Pipeline hier in San Jose, CA. We leveren ongeveer 4 miljoen gallons in een periode van 24 uur uit de pijpleiding; de ene dag is het diesel, de volgende dag is het straalbrandstof en benzine. We hebben hier 34 opslagtanks met een totale capaciteit van 16.800.000 gallons. Hier zijn een paar trucs om u te helpen uw geld waard te zijn: 1. Vul uw auto of vrachtwagen 's ochtends bij als de temperatuur nog koel is. Onthoud dat alle benzinestations hun opslagtanks onder de grond hebben begraven; en hoe kouder de grond, hoe dichter de benzine. Als het warmer wordt, zet benzine uit, dus als je 's middags of 's avonds tankt, is wat een gallon zou moeten zijn, niet precies een gallon."

De computer is niet 100% correct, daar bestaat geen twijfel over. En er zijn een paar dingen die het niet helemaal nauwkeurig kunnen maken. Maar de kans is groot dat de mpg dichter bij de computer ligt of op zijn minst halverwege tussen een zelf berekend cijfer en de computer.

De echte kracht van de computer mpg is in de loop van de tijd, in tegenstelling tot slechts één rit. Ik denk dat ik al heb gepost dat het gebruik van een volle tank tegelijk nauwkeuriger is, zoals ik zie.

Discussion starter · #56 · (Edited)
Wijze woorden, Tampa.
Daarom heb ik mijn observaties tot nu toe gereserveerd. Twee dingen om te overwegen: Ik woon in Florida. De brandstoftemperaturen zijn hier (in de afgelopen 7 weken) niet zo veel gevarieerd als in andere regio's van het land. Voeg daarbij dat brandstof ondergronds wordt opgeslagen bij meer consistente temperaturen dan de omgevingstemperatuur.
Vervolgens zijn tankbeurten moeilijk te beoordelen. Mijn gok over wanneer te stoppen met tanken, zal variëren. Dat snap ik. Daarom heb ik mijn opmerkingen over dit onderwerp gereserveerd totdat ik meer (veel meer) informatie had. De plus of min 1/2 gallon fout die ik mogelijk heb bij het tanken, wordt nu gedeeld door 1500 mijl. Dat vermindert de fout tot een fractie van wat het zou kunnen zijn tijdens één tankbeurt.
Dat gezegd hebbende, ik ben ervan overtuigd dat de computer van mijn auto inderdaad optimistisch is. Er exacte getallen op plakken is niet mogelijk. Maar aangezien ik daadwerkelijk betaal voor de gallons die ik koop, is dat het enige dat me bezighoudt. De kosten van het rijden in deze auto worden niet bepaald door wat de computer van de auto me vertelt, maar door wat mijn portemonnee moet ophoesten. En op dit moment hoest ik @ net iets minder dan 30 mpg. De computer van de auto pronkte vanochtend met 34,1 (totaal sinds nieuw). Mijn gegevens en mijn wiskunde kloppen. Ik laat zien dat de computer ongeveer 12% optimistisch is. Ik ben natuurlijk nog niet klaar en ben ervan overtuigd dat dit aantal zal blijven stijgen nu ze wordt ingereden en de omgevingstemperaturen stijgen. De tijd zal het leren.

Wijze woorden, Tampa.
Daarom heb ik mijn observaties tot nu toe gereserveerd. Twee dingen om te overwegen: Ik woon in Florida. De brandstoftemperaturen zijn hier (in de afgelopen 7 weken) niet zo veel gevarieerd als in andere regio's van het land. Voeg daarbij dat brandstof ondergronds wordt opgeslagen bij meer consistente temperaturen dan de omgevingstemperatuur.
Vervolgens zijn tankbeurten moeilijk te beoordelen. Mijn gok over wanneer ik moet stoppen met tanken, zal variëren. Dat snap ik. Daarom heb ik mijn opmerkingen over dit onderwerp gereserveerd totdat ik meer (veel meer) informatie had. De plus of min 1/2 gallon fout die ik zou kunnen hebben bij het tanken, wordt nu gedeeld door 1500 mijl. Dat vermindert de fout tot een fractie van wat het zou kunnen zijn tijdens één tankbeurt.

Dat gezegd hebbende, ik ben ervan overtuigd dat de computer van mijn auto inderdaad optimistisch is. Er exacte getallen op plakken is niet mogelijk. Maar aangezien ik daadwerkelijk betaal voor de gallons die ik koop, is dat het enige dat me aangaat. De kosten van het rijden in deze auto worden niet bepaald door wat de computer van de auto me vertelt, maar door wat mijn portemonnee moet ophoesten. En op dit moment hoest ik @ net iets minder dan 30 mpg. De computer van de auto pronkte vanmorgen met 34,1 (totaal sinds nieuw). Mijn administratie en mijn wiskunde kloppen. Ik laat zien dat de computer ongeveer 12% optimistisch is. Ik ben natuurlijk nog niet klaar en heb er vertrouwen in dat dit aantal zal blijven stijgen nu ze wordt ingereden en de omgevingstemperaturen stijgen. De tijd zal het leren.
Bij het lezen van verschillende autothreads is uw observatie die van veel posters, de computer lijkt een beetje optimistisch. Ik denk dat de mijne dat ook is.

Discussion starter · #59 ·
Ik was een beetje aan het werk onder de motorkap en evalueerde waar ik een catch can zou kunnen installeren. Ik kon niet anders dan opmerken dat er veel ruimte onder de motorkap is om aan dingen te werken. Een opmerkelijk verschil tussen de Tucson en zoveel andere compacte SUV's.

Discussion starter · #60 · (Edited)
Vandaag waardeerde ik weer een facet van de manier waarop mijn adaptieve cruise control (ACC) werkt. Het werkt zeker beter dan de ACC van mijn Dodge Challenger (die ik verkocht heb). Wanneer ik de ACC ingeschakeld heb, snijden er constant auto's voor me. Omdat ik een gat van 3-4 seconden aanhoud tussen mijn auto en die voor me, wil iedereen in mijn rijstrook springen. Ik vind dat prima: een deel van de prijs die ik betaal om veilig te rijden en niet te hoeven remmen, als dat logisch is. Maar ik ben vooral blij dat de ACC van de Tucson niet elke keer op de rem gaat als ze dit doen.

41 - 60 of 269 Posts