Hyundai Tucson Forum banner

Muziek-flashdrive voor USB

26K views 71 replies 12 participants last post by  KevMeist  
#1 ·
Oké, we weten dat de Tucson geen cd-speler meer heeft, dus... ik heb contact opgenomen met een man in een andere staat die een flashdrive voor me maakt met mijn favoriete muziek erop. Vraag: weet iemand of het afspeelt via de USB-drive? Wat ik heb ontdekt, is dat je hem aansluit, op 'media' klikt en daar de nummers op de flashdrive selecteert, correct?

#5 · (Edited)
Ja, maar met betrekking tot de USB-poorten in deze auto erger ik me aan 2 dingen: :mad:
  1. Waarom zijn alle oplaadpoorten alleen USB-A, geen USB-C die Power Delivery ondersteunt ... echt Hyundai, in een auto die de belichaming van technologie zou moeten vertegenwoordigen?!!
  2. Waarom ALLEEN een enkele poort die data ondersteunt, zelfs in de topuitvoering?!! Als ik mijn telefoon aansluit voor projectie (AA of ACP), kan ik geen muziek meer afspelen vanaf een USB-stick. Andere auto's die ik heb gehad, waaronder een Infiniti EX35 uit 2008 en mijn huidige BMW 340i uit 2016, hebben een ingebouwde schijf waar ik mijn muziek kan opslaan ... Ik vraag daar niet eens om, alleen om de andere USB-poort aan de voorkant om data te ondersteunen!!!
OK, rant voorbij! :LOL: :ROFLMAO: Ben ik de enige? 🤷‍♂️

#7 ·
Ja, maar met betrekking tot de USB-poorten in deze auto, erger ik me aan 2 dingen: :mad:
  1. Waarom zijn alle oplaadpoorten alleen USB-A, geen USB-C die Power Delivery ondersteunt ... echt Hyundai, in een auto die het toonbeeld van technologie zou moeten vertegenwoordigen?!!
  2. Waarom SLECHTS één poort die data ondersteunt, zelfs in de topuitvoering?!! Als ik mijn telefoon aansluit voor projectie (AA of ACP), kan ik geen muziek meer afspelen vanaf een USB-stick. Andere auto's die ik heb gehad, waaronder een 2008 Infiniti EX35 en mijn huidige 2016 BMW 340i, hebben een ingebouwde drive waar ik mijn muziek kan opslaan ... Ik vraag daar niet eens om, alleen om de andere USB-poort aan de voorkant om data te ondersteunen!!!
OK, klaagzang voorbij! :LOL: :ROFLMAO:

Ben ik de enige? 🤷‍♂️
Ja, ik heb dezelfde zorg als jij! Ik dacht dat ik zonder een USB-C-poort kon leven, omdat ik al de rest geweldig vind, maar echt, voor een top-trim auto, slechts 1 USB-poort voor data???! trouwens, dat maakt het nog duizelig om een draadloze oplader te hebben zonder draadloze AA, AP .... 😂

#9 · (Edited)
Ja, de schijf hoeft alleen maar als FAT32 te worden geformatteerd. Ik geloof niet dat NTFS kan worden gelezen. Ik heb geen FLAC-bestanden geprobeerd, maar ik betwijfel of ze zullen afspelen.
Ik weet niet zeker waar je je informatie vandaan haalt, mijn vriend, maar de handleiding voor mijn 10" Infotainment-systemen zegt op pagina 10-14 dat NTFS wordt ondersteund (samen met FAT16 en exFAT) ... mogelijk is de 8" head unit anders:
Image

Wat betreft de afgespeelde audioformaten, de vorige pagina (10-13) toont aan dat FLAC wordt ondersteund (binnen de gespecificeerde bitrate & sampling freq) ...
Image

Zoals gezegd, mijn ENIGE belangrijkste kritiek is de voorziening van slechts ÉÉN ENKELE USB-poort met datamogelijkheid!

#11 ·
Ik heb de beperkte versie,......Ik heb beide USB-poorten in het dashboard geprobeerd,......kan mijn USB-muziek-flashdrive niet eens herkennen,......waar bevindt zich de enkele datap poort? Is er een manier om mijn muziek af te spelen?? Bedankt op voorhand!
Het is degene aan de linkerkant. Hoe groot is je flash drive? Misschien te groot of verkeerd geformatteerd?

Alan

#15 ·
#30 · (Edited)
Ik wilde alleen maar toevoegen dat ik geen enkel probleem heb met het afspelen van mijn geheugensticks via de data-poort op mijn SEL Tucson.

Ook, in hoeverre is het geen probleem om de nieuwere USB C-ingang niet te hebben? Houd een kabel in de auto met USB "A" aan de ene kant en "C" aan de andere kant en sluit je telefoon erop aan.
Het is een probleem omdat USB-C niet alleen een andere connector is; het biedt ook Power Delivery ... intelligentere handshaking met het apparaat om optimaal sneller opladen te bieden. Een andere verbetering, naast die kleinere, robuustere omkeerbare connector, is een aanzienlijk snellere overdrachtssnelheid (tot 10 Gbps).

Misschien rekent Hyundai precies op dit gebrek aan bewustzijn van wat de USB-C-standaard met zich meebrengt.

#33 ·
De poort in de auto is waarschijnlijk alleen USB2. Het zal een standaard chipset zijn die extern is ingekocht en zo goedkoop mogelijk is gemaakt. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom het maar één apparaat ondersteunt - zo was het jaren geleden en ze hebben het niet veranderd (het was zo in mijn BMW X3 uit 2016 en mijn BMW 320 uit 2013).

#34 ·
De poort in de auto is waarschijnlijk alleen USB2. Het zal een standaard chipset zijn die extern is verkregen en zo goedkoop mogelijk is gemaakt. Wat waarschijnlijk ook de reden is dat het maar één apparaat ondersteunt - zo was het jaren geleden en ze hebben het niet veranderd (zo was het in mijn BMW X3 uit 2016 en mijn BMW 320 uit 2013).

Het is wat het is - laten we er gewoon mee leven.

Alan
Ongetwijfeld heb je gelijk @Alan Sh dat het is geïmplementeerd met legacy USB2 met één client. Zeker niemand zal de USB-chipset uit hun Tucson desolderen en vervangen om meerdere apparaten aan te sluiten en sneller op te laden, dus we hebben natuurlijk geen andere keuze dan "er gewoon mee te leven"!

Ik heb de indruk dat we hier allemaal zijn om informatie te delen en hopelijk wat terug te krijgen.

Dus als iemand zegt "Ook, in hoeverre is het niet hebben van de nieuwere USB C-ingang echt een probleem? ", beschouw ik dat als een kans om informatie en context te geven om die persoon te verlichten, vooral als ik heb geoordeeld dat de afwezigheid ervan op de een of andere manier materieel gebrekkig is. Ik had zeker niet verwacht dat mijn uitleg met vitriool zou worden ontvangen, maar ik veronderstel dat niet iedereen op een gelijk speelveld zit.

Hier is een link op Reddit die bespreekt welke auto's zijn geïmplementeerd met USB-C (vanaf MY 2018), met veel 2020-modellen met deze functie. Dit is de reden waarom ik geloof dat het een serieuze omissie is in de 2022 Tucson, die door Hyundai actief wordt vermarkt als een technologieshowcase.

Als er niets anders is, hoop ik dat ik feitelijke en ondersteunende informatie heb verstrekt over waarom USB-C wenselijk is.

#36 ·
Ik ben blij dat de Tucson een USB A-poort heeft - Hoeveel USB-flashdrives zijn USB C?
Het zou fijn zijn als hij twee data poorten A&C had, maar..
Helemaal mee eens - een type A en een ander type C in de middenconsole, tegelijkertijd data-geschikt, zou ideaal zijn!

#37 ·
Ik heb een USB-stick met veel hoorspelen - allemaal netjes in mappen geordend en allemaal met de juiste metadata.

Als ik echter het einde van een hoorspel bereik, wat over het algemeen één deel van een meerdelige serie is, druk ik op volgende op het stuur en gaat het naar een ander willekeurig hoorspel in een andere map. Ik moet op 'media' zetten, een lijst met de tracks krijgen en dan de volgende in de serie aanraken (ze worden in de juiste volgorde op het scherm weergegeven) om naar de juiste volgende track te gaan.

Weet iemand hoe ik erachter kan komen wat de 'volgende' track bepaalt die moet worden afgespeeld?

Proost

Alan

#40 ·
Ik heb veel mappen, maar ik heb ze hiërarchisch (belangrijkste info bovenaan, zoals Genre, gevolgd door Artiest - Probeer het wat eenvoudiger te houden). Dus ik kan naar een map op het hoogste niveau gaan, zoals Rock, en dan toont het scherm Rock bovenaan en een heleboel mappen eronder die ofwel artiest of artiestenalbum zijn, afhankelijk van hoe ik het wilde. Maar de sleutel zijn twee schermknoppen aan de rechterkant van het scherm. De bovenste ziet eruit als een ovale racebaan (dat is herhalen), of een ovaal met een map erop (map herhalen). De onderste linkerknopp is twee kruisende lijnen (shuffle). Rechtsboven in het scherm worden twee nummers weergegeven (bestand # / totaal bestanden in de selectie die ik heb gekozen). Dus als ik naar het hoogste niveau ga en shuffle, wordt elk nummer op de usb in willekeurige volgorde afgespeeld. Ga naar een submap en ik kan een album rechtstreeks afspelen of shuffle, afhankelijk van hoe ik die soft switches heb ingesteld. Het kost even om aan te wennen, maar dat werkt voor mij. YMMV

#41 ·
Ik heb net een nieuwe Tuscon ultimate hybrid gekocht. Ik heb al mijn muziek op een usb-stick (100gb). Ik steek de stick in en de auto ziet alleen willekeurige mappen. Elke map is een artiest met de albums in de mappen. Dus hiërarchie Muziek-artiest-album dan nummers. Is er een limiet aan de grootte die de auto kan lezen? Hyundai heeft geen idee.

#42 ·
Ik heb net een nieuwe Tuscon ultimate hybrid gekocht. Ik heb al mijn muziek op een usb-stick (100gb). Ik steek de stick in en de auto ziet alleen willekeurige mappen. Elke map is een artiest met de albums in de mappen. Dus hiërarchie Muziek-artiest-album dan nummers
Is er een limiet aan de grootte die de auto kan lezen? Hyundai heeft geen idee.
Ik weet het antwoord niet, maar veel systemen, waaronder telefoons, hebben een limiet aan wat ze kunnen lezen en meer kan ervoor zorgen dat het niet correct werkt.
Probeer een kleinere usb-capaciteit. Mogelijk moet je ook gewoon mappen maken met de nummers die je wilt, zonder albuminfo? Als ik naar mijn lijst kijk, staat er geen albuminfo.

Iemand anders die hier veel meer mee heeft gespeeld dan ik, heeft misschien betere info.

#43 ·
Ik las ergens (het was Hyundai-documentatie, maar ik kan me niet herinneren welke documenten het waren) dat het maximum aantal nummers (bestanden?) 8000 is. Ik heb de mijne ingesteld op 7K+ om wat speling te hebben. Ik heb er wel een paar die niet afspelen. Ik zie het verschijnen en het gaat naar de volgende. Al deze bestanden spelen af op mijn computer en ik heb er nog niet echt naar gekeken.

#46 ·
Ja, een oud draadje, maar wilde er geen nieuwe starten. Ik ben een beetje geïrriteerd dat de usb-mediaspeler van mijn Tucson's info center alle nummers in een map afspeelt, maar vervolgens de volgende map niet afspeelt. Hij kan nummers in de map herhalen, de map opnieuw afspelen of de nummers in de map willekeurig afspelen. Ik heb hiernaar gezocht en kwam dit draadje op het Hyundai-forum tegen. https://www.hyundai-forums.com/threads/usb-flash-drive.698817/ Mijn 11 jaar oude Scion FR-S heeft geen probleem met het afspelen van een map van dezelfde usb-drive en vervolgens automatisch de volgende map af te spelen. Heeft de technologie een stap teruggezet? Ik gebruik een 128GB exFat geformatteerde Samsung drive met 250 mp3 mappen geript naar 320kbps van mijn cd's of van online downloads. Ik ga deze op geen enkele manier opnieuw formatteren en terug kopiëren als individuele nummers.
Mijn keuzes, ik kan de map/album opnieuw afspelen.
Image

Speel het nummer opnieuw af.
Image

Shuffle de nummers in de map. Om een andere map af te spelen, moet ik mijn ogen van de weg halen, Lijst selecteren en vervolgens een andere map selecteren.
Image

Dezelfde flash drive in mijn 2013 Scion FR-S. Ok, kleiner touchscreen, maar bekijk die knoppen eens.
Image

Hij speelt de Chicago map af en als hij klaar is, begint hij de C,S,N, & Y map af te spelen, of ik kan een andere map kiezen. Ja, ik ben een grote fan van classic rock.
Image

#47 ·
Ja, een oude thread, maar wilde er geen nieuwe starten. Ik ben een beetje geïrriteerd dat de usb-mediaspeler van mijn Tucson alle nummers in een map afspeelt, maar vervolgens de volgende map niet afspeelt. Hij kan nummers in de map herhalen, de map opnieuw afspelen of de nummers in de map willekeurig afspelen. Ik heb hiernaar gezocht en kwam deze thread op het Hyundai-forum tegen. https://www.hyundai-forums.com/threads/usb-flash-drive.698817/ Mijn 11 jaar oude Scion FR-S heeft geen probleem met het afspelen van een map van dezelfde usb-drive en vervolgens automatisch de volgende map af te spelen. Heeft de technologie een stap teruggezet? Ik gebruik een 128 GB exFat-geformatteerde Samsung-drive met 250 mp3-mappen geript naar 320 kbps van mijn cd's of van online downloads. Ik ga deze op geen enkele manier opnieuw formatteren en terug kopiëren als individuele nummers.
Mijn keuzes, ik kan de map/album opnieuw afspelen.
View attachment 4812
Speel het nummer opnieuw af.
View attachment 4813
Shuffle de nummers in de map. Om een andere map af te spelen, moet ik mijn ogen van de weg halen, Lijst selecteren en vervolgens een andere map selecteren.
View attachment 4814
Dezelfde flashdrive in mijn 2013 Scion FR-S. Oké, kleiner touchscreen, maar bekijk die knoppen eens.
View attachment 4815
Hij speelt de Chicago-map af en begint na afloop met het afspelen van de C,S,N, & Y-map, of ik kan een andere map kiezen. Ja, ik ben een grote fan van classic rock.
View attachment 4816
Maak een lijst van alle nummers, of - combineer mappen met elkaar die je naast de huidige mappen wilt blijven afspelen. Of laat het gewoon van de ene naar de volgende afspelen zonder degene te kiezen die je wilt.

Ik weet dat je zei dat de Scion het doet, ik kan je vertellen dat onze BMW het niet deed, noch Soul, noch onze nieuwe Nissan of de nieuwe Jetta van mijn dochter kunnen kiezen welke mappen ze moeten betalen. Een functie waar ik nooit echt veel over heb nagedacht, een leuke toevoeging maar ook manieren om het te omzeilen.

#52 ·
Voor degenen die geïnteresseerd zijn in een oplossing om de volgende map af te spelen, als je kijkt naar wat ik zeg, kan het op drie manieren.

Zet de instelling op alle nummers in volgorde afspelen,
Image

maar begin in een map die niet uit de lijst met alle nummers komt. Het gaat naar de volgende map en de volgende map etc. Let op, het is het symbool zonder ander symbool erop zoals een slot.

Er is geen instelling om te kiezen welke mappen je in volgorde wilt afspelen die BobP wil, maar voeg een map (of meer dan één) toe met de nummers uit de mappen die je normaal gesproken achter elkaar wilt beluisteren. (Voeg de nummers die je geen map kunt toevoegen toe in een map) Kies dan die map als je die specifieke nummers allemaal tegelijk wilt horen, gekozen uit verschillende mappen.

OF - nummer de mapnamen en in plaats van alfabetische volgorde worden mappen afgespeeld in de genummerde volgorde die je kiest.

Nog een tip. Als je wilt, kun je alle nummers in de gewenste volgorde afspelen, ofwel alle nummers of binnen een map. Nummer elk nummer en de volgorde is van 1 tot welk eindnummer je ook gebruikt.
Dus... 1. Tiny Dancer 2. All along the Watch Tower 3. Houdini etc etc en het speelt in die volgorde.

#53 ·
Zet de instelling op "speel alle nummers in volgorde af",
Font Tints and shades Monochrome photography Circle Monochrome
Probleem gedeeltelijk opgelost. In sommige van mijn mappen/albums, bijvoorbeeld Chicago, is dat symbool niet beschikbaar, alleen de andere 2 zoals eerder gepost. Waarom?? In andere mappen waar het wel is, wordt het album afgespeeld wanneer het wordt gekozen, en dan gaat het, net als mijn Scion, naar de volgende map/album als het klaar is en speelt het af. De albums/artiesten staan alfabetisch vermeld. Als ik een ander album wil kiezen om af te spelen, zoals mijn Scion, moet ik naar de lijst gaan en het kiezen. Bedankt voor je hulp.

#56 ·
Ik gebruik een met exFAT geformatteerde flash drive in de linker USB-sleuf in mijn Tucson. Ik heb een heleboel MP3's (ongeveer 4500 in mappen) die ik vele jaren geleden geript heb. Ik wil ook een paar FLAC's op diezelfde drive zetten (ook in mappen).

Ik heb hier een thread bekeken die leek aan te geven dat willekeurig niet werkte met mappen. Het werkt zeker wel met mijn MP3's in mappen.

Heeft iemand al eens een mix van MP3's en FLAC's geprobeerd op dezelfde flash drive, waarbij de drive in mappen is georganiseerd en in willekeurige volgorde wordt afgespeeld?

#57 ·
Ik ga deze zeker 'volgen', bedankt! Ik heb ook gezien dat er op dit forum berichten zijn geplaatst over de radio die niet goed samenwerkt met mappen. Je verslaat me met mijn minder dan 2.200 bestanden in 101 mappen. Maar omdat ik zo weinig tijd in dat voertuig doorbreng, ben ik niet geïnteresseerd in het verplaatsen of opnieuw formatteren van dat alles.

#66 ·
Ik ga deze zeker "volgen", bedankt! Ik heb ook op dit forum berichten gezien over de radio die niet goed werkt met mappen. Je verslaat me met mijn minder dan 2.200 bestanden in 101 mappen. Maar omdat ik zo weinig tijd in dat voertuig doorbreng, was ik niet geïnteresseerd in het verplaatsen of opnieuw formatteren van dat alles.
Zoals gepost, werken FLAC's en MP3's in mappen op dezelfde FD prima.

#58 · (Edited)
Ik gebruik nu al 3 jaar mappen met MP3's in de willekeurige modus. Als ik een album heel leuk vind, zet ik de willekeurige modus een tijdje uit. Zet hem weer aan als ik er zin in heb. Daar heb ik geen probleem mee.

Ik vroeg me af of iemand geprobeerd had mappen met MP3's en ook mappen met FLAC's te hebben en dan de willekeurige modus te gebruiken. Zo NIET, dan zal ik het binnenkort proberen... hoewel het met 4500 nummers op mijn FD niet duidelijk zal zijn of een FLAC samen met MP3's wordt afgespeeld.

Trouwens, ik heb een enkel FLAC-nummer geprobeerd op een andere exFAT-geformatteerde flash drive (USBC met een C-naar-A-adapter) en het nummer speelde prima af. Dus, uiteraard zijn FLAC's zelf GEEN probleem.