Hyundai Tucson Forum banner

Tucson Hybrid Kunstmatig geluid geproduceerd in Reverse

79K views 95 replies 47 participants last post by  TJM  
#1 ·
Het achteruitrijgeluid dat van de voorkant van de Tucson Hybrid komt, is luid, vreemd en eerlijk gezegd beschamend. Een buurvrouw heeft geklaagd dat ze er 's ochtends wakker van wordt. De handen van de dealer zijn gebonden omdat het een functie van het voertuig is. Als iemand een oplossing bedenkt om dit probleem te verhelpen, gelieve dit dan te posten.

#2 · (Edited)
Het achteruitrijgeluid dat van de voorkant van de Tucson Hybrid komt, is luid, vreemd en eerlijk gezegd beschamend. Een buurvrouw heeft geklaagd dat ze er 's ochtends wakker van wordt. De handen van de dealer zijn gebonden omdat het een kenmerk van het voertuig is. Als iemand met een oplossing komt om dit probleem te verhelpen, gelieve dan te posten.
^ Lijkt een probleem te zijn dat zich alleen voordoet bij Tucson Hybrid-voertuigen die alleen voor de Amerikaanse markt zijn gebouwd - voertuigen die bijvoorbeeld voor de Canadese markt zijn gebouwd, hebben een veel zachter, veel aangenamer achteruitrijgeluid.
Het geluid komt blijkbaar uit een luidspreker die ergens aan de voorkant van het voertuig is gemonteerd. Ik vraag me af of je het probleem kunt oplossen door de Canadese versie van de nieuwste software-update te installeren? Het is misschien het proberen waard. Of probeer de geluidsmaker te vinden en er een sok in te stoppen!

#3 ·
Het achteruitrijgeluid dat van de voorkant van de Tucson Hybrid komt, is luid, vreemd en eerlijk gezegd beschamend. Een buurvrouw heeft geklaagd dat ze er 's ochtends wakker van wordt. De handen van de dealer zijn gebonden omdat het een kenmerk van het voertuig is. Als iemand een oplossing bedenkt om dit probleem te verhelpen, gelieve dan te posten.
Ik ben het ermee eens - ik moet iets doen - we hebben een lange oprit en mijn vrouw vertrekt vroeg in de ochtend... we moeten iets bedenken. Buren zullen niet blij zijn!! Ik zal wat meer onderzoek doen...

Bedankt,
rvacs

#4 ·
Ik ben het ermee eens - ik moet iets doen - we hebben een lange oprit en mijn vrouw vertrekt vroeg in de ochtend... we moeten iets bedenken. Buren zullen niet blij zijn!! Ik zal wat meer onderzoek doen...

Bedankt,
rvacs
Blijkbaar is dit een vereiste in de VS voor voertuigen die soms alleen in EV-modus werken. Het moet zo luid zijn. De eenvoudige, zij het elegante oplossing, is om wat tape over de luidspreker te plakken. Dat zal het geluid dempen zonder het volledig te elimineren. Je zou ook de luidspreker kunnen loskoppelen, maar dat lijkt geen goed idee gezien het feit dat het een belangrijk veiligheidskenmerk is (dezelfde luidspreker produceert het virtuele motorgeluid. Ook wel het engelenlied genoemd). De luidspreker is aan de bestuurderskant door de grill te zien.

#6 ·
Het achteruitrijgeluid dat van de voorkant van de Tucson Hybrid komt, is luid, vreemd en eerlijk gezegd beschamend. Een buurvrouw heeft geklaagd dat ze er 's ochtends wakker van wordt. De handen van de dealer zijn gebonden omdat het een functie van het voertuig is. Als iemand een oplossing bedenkt om dit probleem te verhelpen, gelieve dan te posten.
Ik heb een oplossing gevonden die het geluid zal verminderen, maar niet helemaal. In principe heb je een stuk neopreenrubber van 5"x5" nodig met een zelfklevende achterkant. Op Amazon maakt XCEL een stuk van 6"x6"x1/2" dat de klus klaart. Je moet het stuk op 5"x5" snijden, maar het is gemakkelijk te snijden met een schaar of een mes voor algemeen gebruik. Voordat je het in de grillsleuf schuift, maak je de achterkant ongeveer halverwege los, maar VERWIJDER deze NIET! Schuif het deel met de niet-losgemaakte achterkant er eerst in en leid het stuk voor de VESS-luidspreker. Het is een beetje lastig om de achterkant te verwijderen, maar als je dat doet, lijn je het neopreen zo goed mogelijk uit om de hele VESS-luidspreker te bedekken en druk je over het hele oppervlak om volledige hechting te garanderen. Het zal merkbaar stiller zijn (meer dan 50%). Dit zorgt nog steeds voor een goede veiligheid, zonder de buren wakker te maken!

#11 ·
Ik heb een oplossing gevonden die het geluid zal verminderen, maar niet volledig. Kortom, je hebt een stuk neopreenrubber van 5"x5" nodig met een zelfklevende achterkant. Op Amazon maakt XCEL een stuk van 6"x6"x1/2" dat de klus klaart. Je moet het stuk op 5"x5" snijden, maar het is gemakkelijk te snijden met een schaar of een mes voor algemeen gebruik. Voordat je het in de grillsleuf schuift, maak je de achterkant ongeveer halverwege los, maar VERWIJDER deze NIET! Schuif het deel met de niet-losgemaakte achterkant er eerst in en leid het stuk voor de VESS-luidspreker. Het is een beetje lastig om de achterkant te verwijderen, maar als je dat doet, lijn je het neopreen zo goed mogelijk uit om de hele VESS-luidspreker te bedekken en druk je over het hele oppervlak om volledige hechting te garanderen. Het zal merkbaar stiller zijn (meer dan 50%). Dit zorgt nog steeds voor een goede veiligheid, zonder de buren wakker te maken!
Ik heb me net als nieuwe gebruiker op dit forum geregistreerd om mijn feedback op deze opmerking te geven, het is geweldig! Mijn verloofde had zo'n hekel aan het achteruitrijgeluid dat ze de auto weg wilde doen! Mijn oorspronkelijke bedoeling was om de doos los te koppelen, maar dat leek me een beetje te riskant, dus kocht ik deze op Amazon. Ik sneed een van de pads op 5" x 5" en plakte het op de doos en merkte een waanzinnig verschil! Enige verschil dat ik deed: Verwijder de hele achterkant in plaats van slechts de helft, omdat de lijm plakkerig is, maar niet zozeer dat je hem er niet af kunt trekken als hij vast komt te zitten terwijl je probeert uit te lijnen. Verder ging het gemakkelijk en nu heb ik 7 reserveonderdelen voor het geval ik de doos moet vervangen of verder wil stilzetten. Stel dit ten zeerste voor aan iedereen die deze auto koopt totdat Hyundai iets aan het volume doet!

#10 ·
Vermindert het afdekken van de luidspreker het geluid dat wordt gemaakt wanneer het voertuig zich in de EV-modus bevindt en vooruit rijdt in Drive? Dat geluid is niet zo luid en nuttig om voetgangers te laten weten dat u nadert.
Ja, ik zou zeggen dat het dat geluid vermindert, maar het is nog steeds zeer goed merkbaar. We hebben 2 pads geïnstalleerd, maar je kunt ook maar 1 pad gebruiken. Het kan geen kwaad om het te proberen. Als je de vermindering van het geluidsniveau niet prettig vindt, kun je de pads in een paar seconden verwijderen. De kosten waren $14,99 voor 8 stuks. We denken dat ze niet zo lang meegaan en dat we vervangingen zullen hebben.

#13 ·
Dus de vraag is... heb ik het goed dat het ook het geluid vermindert dat wordt gemaakt tijdens het rijden in volledig elektrische modus? Degene die voetgangers op uw aanwezigheid moet attenderen. Zo ja, bent u dan aansprakelijk als u deze aanpassing doet en ze u niet horen? Willen advocaten in de zaal hierop reageren? Bedankt

#14 ·
Dus de vraag hier... heb ik het goed dat het ook het geluid vermindert dat wordt gemaakt bij het rijden in volledig elektrische modus? Degene die voetgangers op uw aanwezigheid moet attenderen. Zo ja, bent u dan aansprakelijk als u iemand aanrijdt als u deze mod doet en ze u niet horen?

Willen er advocaten in de zaal reageren? Bedankt
Zolang het dB-niveau binnen de wettelijke grenzen blijft (~56 dB op 6'), moet het goed gaan. Hyundai heeft overdreven (>90 dB) om het gebrek aan een luidspreker achterin te compenseren. Onthoud dat ALLE elektrische/hybride voertuigen van vóór ongeveer 2019 GEEN enkele waarschuwing hebben, en ik heb nog nooit gehoord dat iemand aansprakelijk is voor dit gebrek aan geluid. U schakelt de luidspreker niet uit, maar onderdrukt alleen het geluidsniveau om binnen de wettelijke grenzen te blijven.

#16 ·
Het achteruitrijgeluid dat van de voorkant van de Tucson Hybrid komt, is luid, vreemd en eerlijk gezegd beschamend. Een buurvrouw heeft geklaagd dat ze er 's ochtends wakker van wordt. De handen van de dealer zijn gebonden omdat het een kenmerk van het voertuig is. Als iemand een oplossing bedenkt om dit probleem te verhelpen, gelieve dan te posten.
Als je buurvrouw een countrymuziekfan is, kun je altijd Waylon Jennings downloaden die zingt. Misschien vindt ze dat leuk!🤪😜

#17 ·
Er is hier een veel gemakkelijkere oplossing mensen... Verwijder het geluid helemaal door de draad los te koppelen. Het is relatief eenvoudig. Ik heb een middelgrote waterpomptang gebruikt om het lipje op de connector samen te knijpen en het eraf te trekken/schuiven. Waterpomptangen werken goed omdat ze een schuine kop hebben waardoor ze gemakkelijker toegang hebben via de voorkant van de grill. Er is een video op YouTube van een man die dit doet met een draadhaak, maar dat is naar mijn mening veel moeilijker. Hier is de video als je geïnteresseerd bent...
Nadat ik de connector had verwijderd, heb ik de connector bedekt met een siliconen hoes om hem te beschermen tegen waterschade... (zoiets... https://www.amazon.com/Upgraded-Sil...1081&keywords=silicone+chair+leg+floor+protectors+-&qid=1657675019&sr=8-10&th=1) Dat wil zeggen, als ik ooit besluit om hem weer aan te sluiten. Ik haatte dit geluid en moest het elimineren. Ik maakte mijn familie 's ochtends wakker. Het is belachelijk en nogal beschamend om zo luid te zijn. Het loskoppelen van deze connector heeft geen invloed op iets anders. Ik rijd er nu al maanden zonder en ben nu dol op mijn Hybrid Tucson!

#22 ·
Betreffende de Neopreen optie - bedekt dit alleen de voorkant van de luidspreker? Of bedekken mensen de hele vierkante doos? Vandaag bestelde ik 6" x 6" x 1/4" XCEL Neopreen schuim om dit uit te proberen en wist niet zeker of deze groep het alleen op de voorkant plaatst of probeert het geheel te bedekken.
Ik heb het net aan de voorkant geplaatst en het geluid is aanzienlijk verminderd.

#27 · (Edited)
Dacht na over de juridische en morele kant van deze hele kwestie. Jarenlang hebben veel auto's zo stil gereden dat in elke stedelijke omgeving met omgevingsgeluid niemand een auto kan horen van zelfs 6 voet afstand van de uitlaat. Dus wat is het verschil tussen een ICE-auto die NIET TE HOREN IS en een elektrische auto die geen geluid maakt?

De waarheid is dat als je een voetganger aanrijdt en het is bewezen dat je pieper normaal werkte, ze je dan onschuldig beoordelen? Ik denk het niet. Welke excuus is er om iemand te overrijden?

#28 ·
Ik dacht na over de juridische en morele kant van deze hele kwestie. Jarenlang hebben veel auto's zo stil gereden dat in elke stedelijke omgeving met omgevingsgeluid niemand een auto kan horen van zelfs 6 voet afstand van de uitlaat. Dus wat is het verschil tussen een ICE-auto die NIET TE HOREN is en een elektrische auto die geen geluid maakt?

De waarheid is dat als je een voetganger aanrijdt en het is bewezen dat je pieper normaal werkte, ze je dan onschuldig beoordelen? Ik denk het niet. Welke excuus is er om iemand te overrijden?
Blijkbaar zal het excuus zijn: “mijn auto maakt een vervelend piepgeluid bij het achteruitrijden en IK WAS DE GOEDE persoon die het niet heeft losgekoppeld DUS het is de schuld van de voetgangers 100% hun schuld dat ik aan het sms'en was op mijn telefoon tijdens het achteruitrijden en ze heb overreden... verdomme, edelachtbare, ik ben zelfs naar voren gereden om te zien waarom de winkel een verkeersdrempel achter mijn auto had geplaatst toen ik aan het winkelen was.”

#31 · (Edited)
Oké. Bedankt voor je inzicht.

Ondertussen nog iets anders waar een advocaat die een gewonde persoon vertegenwoordigt door een auto met uitgeschakelde veiligheidswaarschuwing naar kan verwijzen. Zo belangrijk dat ze mogelijk daadwerkelijk eisen dat degenen die vóór de regelgeving zijn verkocht, deze hebben of iets in de plaats ervan hebben. Dit zou trouwens elke staatswet die dit niet vereist, vervangen. Het is waarschijnlijk nog steeds niet illegaal om het uit te schakelen, maar veel succes in de rechtbank als het ooit zover komt.

NHTSA kan vereisen dat EV's en hybriden van vóór 2021 geluidsmakers achteraf inbouwen voor de veiligheid (caranddriver.com)

#33 ·
Dus, nu we hier alle basisprincipes hebben behandeld, denk ik dat we het erover eens zouden zijn dat als je ervoor kiest om die waarschuwing te dempen, het verstandig zou zijn om niet tegen iemand aan te rijden.
Hier is een goede: als je je waarschuwingssysteem voor achteruitrijden uitschakelt en achteruit tegen een boom rijdt, zit je dan nog steeds in de problemen (juridisch gezien)?

#34 ·
Dus, nu we hier alle bases hebben behandeld, denk ik dat we het erover eens zouden zijn dat als je ervoor kiest om die waarschuwing te dempen, het verstandig zou zijn om niet tegen iemand aan te rijden.
Hier is een goede: als je je waarschuwingssysteem uitschakelt en achteruit tegen een boom rijdt, zit je dan nog steeds in de problemen (juridisch gezien)?
Ik zie het dempen niet als een echt probleem. Uitschakelen is waar ik het doe.

#35 ·
Hallo allemaal. Nieuw hier, want ik heb net de 2023 Limited Hybrid gekregen en waardeer deze discussie! Het ding zit vol met sensoren, dus ik ben benieuwd waarom Hyundai (en andere fabrikanten) de softwarelogica niet kunnen updaten om het achteruitrijgeluid ALLEEN te laten klinken wanneer er iets dicht achter je wordt gedetecteerd? Of is dat te logisch?

#36 ·
Hoi allemaal. Nieuw hier, want ik heb net de 2023 Limited Hybrid gekregen en waardeer deze discussie! Het ding zit vol met sensoren, dus ik ben benieuwd waarom Hyundai (en andere fabrikanten) de softwarelogica niet kunnen updaten om het achteruitrijgeluid ALLEEN te laten klinken wanneer er iets dicht achter je wordt gedetecteerd? Of is dat te logisch?
Want voor de voetganger is het dan te laat. Het is niet anders dan vrachtwagens die achteruit rijden. Je wilt dat de voetganger zich bewust is voordat hij zich achter het voertuig bevindt. Voor degenen die beweren dat de geluiden van andere fabrikanten niet zo luid zijn, zou dat bij een ongeval alleen de aansprakelijkheid verschuiven. Als er een ongeval plaatsvindt en het argument is dat het geluid niet luid genoeg was, verschuift een voertuig met een zacht standaardgeluid de aansprakelijkheid naar de fabrikant, terwijl u aansprakelijk bent als u aan de auto hebt geknutseld.

#41 ·
Ik denk dat het slechte techniek was om de luidspreker aan de voorkant van de auto te hebben. Ten eerste is een achteruitrijhoorn die van de voorkant van de auto komt onlogisch. Als hij achterin gemonteerd zou zijn, hoefde hij niet zo luid te zijn. Ten tweede is deze luidspreker dezelfde die wordt gebruikt voor kunstmatig motorgeluid. Waarom monteer je hem niet achterin, weg van de oren van de bestuurder?

#42 ·
Ik denk dat het slechte techniek was om de luidspreker aan de voorkant van de auto te hebben. Ten eerste is een achteruitrijhoorn die van de voorkant van de auto komt, onlogisch. Als hij achterin gemonteerd zou zijn, zou hij niet zo luid hoeven te zijn. Ten tweede is deze luidspreker dezelfde die wordt gebruikt voor kunstmatig motorgeluid. Waarom hem niet achterin monteren, weg van de oren van de bestuurder?
Aangezien hij zich vooraan achter openingen in de grille bevindt, worden onze gebeden misschien op een dag verhoord wanneer de luidsprekeropeningen verstopt raken met genoeg vuil en insecten om het geluidsniveau te dempen :D