Hyundai Tucson Forum banner
61 - 80 of 96 Posts
Het achteruitrijgeluid dat van de voorkant van de Tucson Hybrid komt, is luid, vreemd en eerlijk gezegd beschamend. Een buurvrouw heeft geklaagd dat ze er 's ochtends wakker van wordt. De handen van de dealer zijn gebonden omdat het een kenmerk van het voertuig is. Als iemand een oplossing bedenkt om dit probleem te verhelpen, gelieve dan te posten.
We hebben plakband over de luidspreker aan de voorkant door de grille geplakt. Het geluid is veel stiller, ook al kun je het nog steeds horen

Veel gemakkelijker dan proberen schuim voor de hoorn te plakken (akoestisch schuim met gesloten cellen hecht niet erg goed aan dubbelzijdig plakband :( ), en iedereen HEEFT Gorilla tape NODIG, dus het is een WIN WIN! Het duurt ook maar 5 minuten :)

Doe gewoon (3) 5"-strips van de 2" brede Gorilla Tape voor de hoorn en het is nu 80% stiller. Laat gewoon een strip van de grillopening naar beneden vallen en plak deze aan de linkerkant van de hoorn vast als je hem van boven naar beneden gelijk hebt, doe hetzelfde voor de rechterkant. Als je beide kanten hebt waar je ze wilt hebben, druk je ze stevig naar beneden om alle randen af te dichten en aan de hoornlatten te plakken. Doe er dan een in het midden, maar plak hem nog niet vast. Als je iets meer hoornvolume wilt, laat dan een opening van 1/4" langs dat laatste middelste stuk. Ik heb dat niet geprobeerd, maar wel geprobeerd de middelste strip weg te laten en het leek niet stiller te zijn (het was ongeveer een 1" open sleuf). Je kunt proberen naar een opening van 1/4" te gaan en te kijken, misschien zou zelfs een opening van 1/8" je nog steeds naar 50% volume brengen???
Als je het volume hebt waar je het wilt, plak je het middelste stuk definitief vast. Ik ben blij met het volledig bedekte volume, je kunt het nog steeds horen, maar je buren niet :)

View attachment 3465 View attachment 3466
Heel erg bedankt! nfh

Rav4 hybrid heeft een nog slechter achteruitrijgeluid, het is niet alleen een Hyundai-ding.
Mijn buurvrouw heeft een Rav 4 Hybrid uit 2021. Ik sprak met haar omdat ik dacht dat ze een probleem had met de remblokken (metaal-op-metaal geluid). Toen realiseerde ik me dat het voertuig geluid maakte bij het achteruitrijden. Mijn PHEV maakt een ding-geluid, helemaal niet luid.

Na het lezen van alle threads en opmerkingen, besloot ik de gorilla tape route te volgen (geweldig idee zonder de grill te verwijderen). Ik besloot een blanco plastic elektrische plaat met 2 gaten te halen bij een plaatselijke bouwmarkt (99 cent) en een rol zwarte gorilla tape. Ik wikkelde de elektrische plaat met de gorilla tape en gebruikte vervolgens tape om de plaat over de luidspreker te bevestigen. De blanco plaat met 2 gaten had de perfecte maat. Na 2 lagen tape over de elektrische plaat om aan de luidspreker te bevestigen, is het nu ongeveer 10-20% van de originele dB. Niet storend, gewoon hoorbaar genoeg om het te horen als je in de buurt van de auto staat. Ik hoop dat dit iemand in nood helpt.

We hebben mogelijk een elektronisch ingenieur nodig die een oplossing kan bieden. Misschien is er een eprom die kan worden verwisseld. Misschien is er een manier om een ander geluidsbestand te laden, om het bestaande te vervangen. Kom op elektronisch ingenieur! Help ons!

We hebben mogelijk een elektronica-ingenieur nodig die een oplossing kan bieden. Misschien is er een eprom die kan worden verwisseld. Misschien is er een manier om een ander geluidsbestand te laden, om het bestaande te vervangen. Kom op elektronica-ingenieur! Help ons!
Dat antwoord is al in deze thread gegeven. Uw idee van "geluidsbestand" is echter theoretisch mogelijk, maar praktisch niet haalbaar. Iemand met het benodigde vaardigheidsniveau zou de nodige uren met een van de computers van de auto moeten doorbrengen om in te breken en een pad naar succes uit te stippelen. Degenen met dit kennisniveau en deze vaardigheid zullen dit gewoon niet doen zonder een duidelijke weg naar een grote financiële beloning. Ik zie dat niet gebeuren. De gemiddelde Tucson-eigenaar heeft net genoeg energie om te klagen, maar niet genoeg energie om een ​​grill te verwijderen. Wat zegt u dat? Koop een rol tape.

We hebben mogelijk een elektronica-ingenieur nodig die een oplossing kan bieden. Misschien is er een eprom die kan worden verwisseld. Misschien is er een manier om een ander geluidsbestand te laden, om het bestaande te vervangen. Kom op elektronica-ingenieur! Help ons!
De audiosignalen naar de luidspreker worden via canbus-lijnen verzonden. Dit zijn digitale signalen die worden omgezet in analoge audio en worden versterkt in de luidsprekerassemblage. Vrijwel zeker is er een volumeregelaar die kan worden aangepast op de versterker als je de motivatie hebt om de voorkant te verwijderen om toegang te krijgen tot de luidspreker en vervolgens de luidspreker te openen om de volumeregelaar te zoeken. Hoe gemotiveerd ben je? Ik denk niet dat één persoon van alle klagers de moeite heeft genomen om dit te doen. Wat mij betreft, ik stoor me helemaal niet aan het achteruitrijgeluid. Sterker nog, ik vind het leuk. Ik wil dat kleine kinderen en dieren gewaarschuwd worden als ik achteruit rijd.

Eerlijk gezegd, ik kan het geluid in mijn Limited nauwelijks horen. Mijn vrouw zegt dat het buiten erg luid is, omdat ze me hoort thuiskomen terwijl ze overdag op kantoor zit 🤓. Nu zegt ze me nooit dat ze me nooit heeft horen thuiskomen :LOL:

Eerlijk gezegd, ik kan het geluid in mijn Limited nauwelijks horen. Mijn vrouw zegt dat het buiten erg luid is, omdat ze me hoort thuiskomen terwijl ze overdag op kantoor zit 🤓 Nu zegt ze me nooit dat ze me nooit heeft horen thuiskomen :LOL:

Mike
Mike: nu, hier is een interessante gedachte: de schuldige is meestal degene die zegt "Ik ruik niets..."

Dat antwoord is al in deze thread gegeven. Uw idee van een "geluidsbestand" is echter theoretisch mogelijk, maar praktisch niet haalbaar. Iemand met het benodigde vaardigheidsniveau zou de nodige kubieke uren moeten besteden aan een van de computers van de auto om in te breken en een pad naar succes uit te stippelen. Degenen met dit kennisniveau en deze vaardigheid zullen dit gewoon niet doen zonder een duidelijke weg naar een grote financiële terugverdiening. Ik zie dat niet gebeuren. De gemiddelde Tucson-eigenaar heeft net genoeg energie om te klagen, maar niet genoeg energie om een ​​grill te verwijderen. Wat zegt u dat?
Koop een rol tape.
Ik vraag me dan af of dit een kans is voor een derde partij die een te koop zijnde modificatie kan aanbieden? Als de squawkbox, om het zo maar te zeggen, vervangen zou kunnen worden door een opnieuw geprogrammeerde squawkbox met alternatieve geluiden?
Als genoeg Tucson-eigenaren het willen, dan is er een markt, maar zo niet, nou ja….

Ik vraag me dan af of dit een kans is voor een derde partij die een te koop zijnde modificatie kan aanbieden? Als de squawkbox, om zo te zeggen, vervangen zou kunnen worden door een opnieuw geprogrammeerde squawkbox met alternatieve geluiden?
Als genoeg Tucson-eigenaren het willen, dan is er een markt, maar zo niet, nou ja….
We hebben dit probleem hier al vaak besproken. Maar een alternatief "liedje" voor de quack-box? Hmmm, dat is nieuw. Mijn vader heeft jaren geleden een "Meep-meep"-claxon op zijn auto aangesloten. Klonk als de road runner elke keer dat hij de claxon gebruikte.

Het forum heeft een aantal alternatieven geboden. Zoek naar "VESS" op dit forum. Een dergelijke thread was hier: KLIK Een andere thread leverde hier een oplossing KLIK2 We hebben het ook gehad over momentane aan/uit-schakelaars. Deze schakelaars zetten meestal iets AAN als je ze ingedrukt houdt. Ze zijn echter ook verkrijgbaar waarbij ze het tegenovergestelde doen: ze zetten iets pas UIT als je ze ingedrukt houdt. Het heet een drukknop momentane normaal open schakelaar... zoals die hier te vinden is: KLIK2 Deze unieke aan/uit-schakelaar is veergeladen en blijft de hele tijd aan totdat je hem indrukt. Dan zet hij iets uit, maar alleen zolang je op de knop drukt.

We hebben dit probleem hier al vaak besproken. Maar een alternatief "liedje" voor de quack-box? Hmmm, dat is nieuw. Mijn vader heeft jaren geleden een "Meep-meep" claxon op zijn auto aangesloten. Klonk als de road runner elke keer als hij op de claxon drukte.

Het forum heeft een aantal alternatieven geboden. Zoek op dit forum naar "VESS". Een dergelijke thread was hier: KLIK Een andere thread leverde hier een oplossing KLIK2 We hebben het ook gehad over moment-aan/uit-schakelaars. Deze schakelaars zetten normaal gesproken iets AAN als je ze ingedrukt houdt. Ze zijn echter ook verkrijgbaar waarbij ze het tegenovergestelde doen: ze zetten iets pas UIT als je ze ingedrukt houdt. Het heet een drukknop momentaan normaal open schakelaar... zoals die hier:KLIK3 Deze unieke aan/uit-schakelaar is veergeladen en blijft de hele tijd aan totdat je hem ingedrukt houdt. Dan zet hij iets uit, maar alleen zolang je op de knop drukt.
Merk op dat bij mijn 2025 Blue Hybrid... het achteruitrijgeluid een veel melodieuzere beltoon is dan mijn vorige 2022 SEL (wat was als een achteruitrijdende dumper). Ik weet niet zeker in welk modeljaar dat veranderde (als het voor 2025 was), maar het is nu zeker een stuk minder irritant. Ik vermoed dat mijn buren de nieuwe beltoon zouden goedkeuren.

Eerlijk gezegd, ik kan het geluid in mijn Limited nauwelijks horen. Mijn vrouw zegt dat het buiten erg luid is, omdat ze me hoort thuiskomen terwijl ze overdag op kantoor zit 🤓 Nu zegt ze nooit dat ze me nooit heeft horen thuiskomen :LOL:

Mike
Nou, als je naar huis wilt sluipen... rijd dan vooruit :) Mijn vrouw hoort vaak niet eens de garagedeur omhoog gaan. Ik denk dat dat komt doordat ze één oor heeft dat niet echt werkt. Ik probeer haar over te halen om terug te gaan naar een KNO-arts en te vragen naar gehoorapparaten, maar ze wil niet.

Zo is het om getrouwd te zijn met een verpleegkundige... ze denken dat ze alles over medisch weten.

Als gepensioneerd software-engineer WEET ik dat ik alles over computers weet. Er is een verschil :cool:

Merk op dat bij mijn 2025 Blue Hybrid... het achteruitrijgeluid een veel melodieuzere beltoon is dan mijn vorige 2022 SEL (die leek op een vuilniswagen die achteruit reed). Ik weet niet zeker in welk modeljaar dat veranderde (zo ja, voor 2025), maar zeker een stuk minder irritant nu. Ik vermoed dat mijn buren de nieuwe beltoon zouden goedkeuren.
Het is in 2025 veranderd, mijn '24 heeft nog steeds degene waarbij ik mijn buren gehaast hun vuilnisbakken de straat op zie slepen als ik vroeg vertrek op de ophaaldag van het vuilnis. Oké, niet echt, maar zo voelt het wel. :ROFLMAO:

61 - 80 of 96 Posts