Hyundai Tucson Forum banner

Gebruikersinstellingen opnieuw instellen

19K views 47 replies 25 participants last post by  KevMeist  
#1 ·
Ik heb een 23 Tuscan limited hybrid. Ik heb hem bijna 3 maanden. Vandaag stapte ik in, zette de auto aan en het beeldscherm zei: “Gebruikersinstellingen opnieuw instellen”. Ik heb hier uiteraard niet om gevraagd, maar inderdaad is alles teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Iemand een idee waarom dit zou gebeuren? Ik belde de dealer en sprak met de serviceafdeling en ze zeiden dat het een computerupdate geweest kon zijn die de instellingen heeft gewist, maar als dat bij elke update gebeurt, is het nogal onhandig. Is dit iemand anders overkomen?

#2 ·
Mijn vrouw belde me net vanaf de weg en zei dat hetzelfde met haar is gebeurd, hoewel ze geen waarschuwing zag voor "gebruikersinstellingen opnieuw instellen". Maar ja, alles ging terug naar de standaardinstellingen, inclusief de clusterinstellingen. PITA. Het duurt lang om die instellingen te doen met de gebrekkige gebruikersinterface.

#3 ·
+1 reset... Heb je de nieuwste OTA gekregen? Mijn eerste.. was pas 12 dagen nadat ik het in bezit had genomen op 4 april - gedateerd 2 maart denk ik.

#5 ·
Ik heb een 23 Tuscan limited hybrid. Ik heb hem al bijna 3 maanden. Vandaag stapte ik in, zette de auto aan en het beeldscherm zei: “Gebruikersinstellingen opnieuw instellen”. Ik heb hier uiteraard niet om gevraagd, maar inderdaad is alles teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Enig idee waarom dit zou gebeuren? Ik heb de dealer gebeld en met de serviceafdeling gesproken en ze zeiden dat het een computerupdate zou kunnen zijn geweest die de instellingen heeft gewist, maar als dat bij elke update gebeurt, is het nogal onhandig. Is dit iemand anders overkomen?
Ja, inderdaad, ze hebben me vandaag ook te pakken gehad. Na deze reset van mijn gebruikersprofiel kreeg ik de melding van een software-update. Even een waarschuwing: DOE DE UPDATE NIET VOORDAT U THUIS OF OP UW EINDBESTEMMING BENT. Er staat 15 minuten, maar het duurt veel langer en u kunt de auto pas bedienen als het klaar is.

Vreemd genoeg werd mijn gebruikersprofiel gereset zonder dat ik op de startknop drukte. Ik stapte in mijn auto en verbond mijn telefoon en mijn accessoires gingen aan. De radio startte, het digitale dashboard lichtte op en de melding Gebruikersprofiel opnieuw instellen verscheen. Ik heb nooit op de startknop gedrukt. De motor startte niet, alleen de accessoires.

Nu moet ik al mijn opties opnieuw instellen. Vooral zorgwekkend waren de actieve veiligheidsvoorzieningen die waren ingeschakeld. Mijn klok verloor een uur omdat ik Zomertijd had geselecteerd. Ik verloor al mijn radio-instellingen en mijn Sirius Radio-account. Dit alles voor een paar updates, zoals het zien van mijn snelheidsmeter en toerenteller in een digitale kubus.

Autofabrikanten kunnen misschien software schrijven, maar ze weten zeker niet hoe ze onderhoudspatches en updates moeten implementeren.

#32 ·
… DOE DE UPDATE NIET VOORDAT U THUIS OF OP UW EINDBESTEMMING BENT.

… Zomertijd…
AKKOORD, ik wil ZELF GEEN updates uitvoeren. Mijn 2022 Tucson Hybrid "Limited" heeft slechts 4800 mijl. Ik bracht hem naar de dealer voor de eerste servicebeurt en ze voerden een firmware-update uit. Ze hebben mijn auto onbruikbaar gemaakt. Ze hebben er twee in de werkplaats met dit probleem. Ik rijd nu al 6 weken in de "leenauto" van de dealer en ze weten nog steeds niet wanneer ze de vervangende ECM kunnen verwachten. Het goede nieuws is dat ik kilometers op hun auto zet, niet op de mijne.

Opmerking: de naam is "Daylight Saving" zonder de S. En we weten allemaal dat het absoluut niets bespaart - net als het afknippen van 12 inch van de onderkant van een deken om het aan de bovenkant te naaien.
https://youtu.be/84aWtseb2-4

#6 · (Edited)
Net als bij jullie allemaal gebeurde het vandaag, 10-6-2023, met mijn Hyundai Tucson Limited Hybrid 2023. Ik startte de auto en alles in mijn profiel werd gereset.
Ik had de update van mei een maand geleden geïnstalleerd en het werkte tot nu toe zonder problemen.
In een ander draadje had een gebruiker beweerd dat Hyundai op 12 juli zou beginnen met Over The Air-updates. Ik vraag me af of dit verband hield met die updates...

#10 ·
Veel berichten en threads hierover op de Hyundai-forums, ook als het gaat om andere Hyundai-modellen. We staan er niet alleen voor.

Hopelijk komt Hyundai met een verklaring hierover, want mijn vertrouwen in hen is op een dieptepunt beland.

Hoe dan ook, ik heb de afgelopen 30 minuten besteed aan het terugzetten van mijn instellingen... hopelijk worden ze niet opnieuw gewist!
Ik voel me hetzelfde. Mijn vertrouwen in Hyundai heeft een dieptepunt bereikt en ik heb het gevoel dat de problemen zullen toenemen.

#17 · (Edited)
Ga naar het andere forum. Sommige gebruikers daar gaven aan dat er een schermbericht was en dat er een knop was om het uit te voeren, maar dat het zelfs liep zonder dat ze op de knop drukten.
Als je kunt linken naar een bericht dat een software-updatescherm heeft gekregen, zou dat nuttig zijn. Alles wat ik heb gezien en beschreven en er is ergens een bericht dat het laat zien, een scherm om je profiel bij te werken.

En als er maar één persoon is die zei dat er een updatescherm voor software was, durf ik te wedden dat ze het mis hebben, het was niet daarvoor of - een toeval en ze moeten updaten. We zouden verschillende rapporten moeten zien van het zien van een software-updatescherm als het gebeurt, denk ik.

Hier is een bericht van het andere forum aan mij - Hij/Zij heeft een 2022 die OTA niet kan updaten.
ik ben het met je eens. ik heb deze laatste update niet bijgewerkt en wacht af om te zien of er problemen zijn voordat ik het doe. ik heb hetzelfde probleem als iedereen.
Alles wijst op een Bluelink-probleem, van de verschillende jaren die getroffen zijn tot sommigen die zich een tijdje niet bij Bluelink konden aanmelden, tot het zien van hun profiel in hun app en/of online, maar niet op het scherm. Niet 100% zeker, maar veel waarschijnlijker.

#20 ·
Heb een '23 Tucson waarvan gisteren Bestuurder 1 is verwijderd. Hetzelfde als hierboven beschreven. Ik merkte niets totdat ik een parkeerplaats uitreed en besefte dat de muziek niet aan stond...toen keek ik naar het scherm en het toonde een opzettelijke reset naar de oorspronkelijke fabrieksinstellingen - PITA klopt! Kan er per ongeluk een verkeerd commando vanuit de 'cloud' worden verzonden dat Lane Departure Assist overschrijft en een frontale botsing veroorzaakt? Hyundai kan maar beter een verklaring afgeven!

#21 · (Edited)
2022 Tucson Limited Hybrid - Ik voel me helemaal niet op mijn gemak met draadloze updates als ze onze profielen kunnen wissen. Wie zegt dat iemand het niet verknalt of op slinkse wijze een systeemuitschakelingsopdracht stuurt terwijl je met hoge snelheid op de snelweg rijdt? Nee bedankt, laat me updaten zoals ik het wil en blijf uit mijn auto, Hyundai-experts.

#23 ·
2022 Tucson Limited Hybrid -- Ik voel me helemaal niet op mijn gemak met over-the-air updates als ze onze profielen kunnen wissen. Wie zegt dat iemand het niet verknalt of op een kwaadaardige manier een systeemuitschakelingsopdracht stuurt terwijl je met hoge snelheid rijdt? Nee bedankt, laat me updaten zoals ik het wil en blijf uit mijn auto, Hyundai-experts.
Denk er eens over na. Uw auto is niet in staat tot over-the-air software-updates. Er was geen update, mensen sprongen naar conclusies. Het was/is een probleem met BlueLink.

#27 ·
Dit doet me denken aan de tijd dat Apple dat U2-album op ieders iPhone duwde.
Fabrikanten hebben niet alleen toegang tot al je gegevens (ongeacht je privacy-instellingen), ze kunnen ook alle gewenste gegevens pushen naar...
Vooral waar voor mobiele telefoons, Android brengt wijzigingen aan die je uiteindelijk wel of niet moet downloaden, Windows ook. Als je het lang genoeg uitstelt, als het niet automatisch gebeurt, wordt je telefoon of Windows trager of werken bepaalde functies pas als je een update uitvoert.

#28 ·
Ik heb deze e-mail vannacht ontvangen. Hyundai heeft het eindelijk toegegeven. . .
Beste __,

In het weekend ondervonden onze systemen een probleem waardoor de gebruikersprofielgegevens voor een selecte groep klanten werden gereset. In de meeste gevallen zouden de gebruikersprofielgegevens op zaterdag na het incident hersteld moeten zijn. Als uw instellingen echter niet zijn hersteld, of als u nog steeds problemen ondervindt bij het opnieuw instellen van uw profiel, bekijk dan deze video met instructies over het instellen van uw profiel. Als u nog steeds problemen ondervindt of zorgen heeft, deel dan uw ervaring, inclusief screenshots indien mogelijk, via het Contactformulier, zodat we u zo effectief mogelijk kunnen helpen.

Onze oprechte excuses voor het ongemak dat dit heeft veroorzaakt en bedankt voor uw geduld.

Met vriendelijke groet,
Bluelink Customer Care

#30 ·
Hetzelfde hier in mijn Genesis GV70. Ik ben gisteren langs de Genesis-dealer gegaan en kreeg te horen dat ze overspoeld worden met telefoontjes. Blijkbaar deed deze 'glitch' zich in het hele land voor en wist de instellingen van Bestuurder #1 uit en zette ze terug op fabrieksinstellingen. De dealer had geen uitleg over waarom het gebeurde.

#33 ·
Ik heb een 23 Tuscan limited hybrid. Ik heb hem al bijna 3 maanden. Vandaag stapte ik in, zette de auto aan en het scherm zei: “Gebruikersinstellingen opnieuw instellen”. Ik heb hier uiteraard niet om gevraagd, maar inderdaad is alles teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Iemand een idee waarom dit zou gebeuren? Ik belde de dealer en sprak met de serviceafdeling en ze zeiden dat het een computerupdate zou kunnen zijn geweest die de instellingen heeft gewist, maar als dat bij elke update gebeurt, is het nogal onhandig. Is dit iemand anders overkomen?
2022 Tuscon Hybrid limited. De mijne is ongeveer een week geleden gereset. Alle presets, radio presets weg, stoelverstellingen, clusterinstellingen gewijzigd. Pijnlijk om alles terug te veranderen naar mijn instellingen. Bill

#35 ·
Het grotere probleem is of je je alle instellingen herinnert die je uiteindelijk hebt gebruikt. De kans is groot dat mensen hun instellingen een week of twee zullen aanpassen, omdat ze zich realiseren "dat zo niet gebruikt zou moeten worden" :)
2023 HEV Limited. Op de 10e alle instellingen kwijtgeraakt, wat blijkbaar ZERO Day was. Ik probeer nog steeds de laatste paar aan te passen, wat wordt bemoeilijkt door de vreselijke gebruikershandleidingen. Ik heb de snelheidslimiet op het instrumentenpaneel absoluut niet kunnen herstellen - kan het nergens vinden.

#38 ·
Het is een beetje belachelijk dat zo'n gepushte update niet alleen de gebruikersinstellingen beïnvloedt, maar ze ook volledig wist en terugzet naar de standaardinstellingen...

Ik vraag me af of dit gewoon een "stil"-reden was voor een groter probleem dat misschien een hack op hun netwerk was...
Ik ben er niet van overtuigd dat het een echte update was. Ik heb zeker geen veranderingen in de gebruikersinterface gezien. Voor zover ik kan zien, heeft het gewoon al mijn gebruikersinstellingen in het Infotainment-systeem (ik haat dat "woord") teruggezet naar de standaardinstellingen.

#42 ·
Ik heb een 23 Tuscan limited hybrid. Ik heb hem al bijna 3 maanden. Vandaag stapte ik in, zette de auto aan en het scherm zei: “Gebruikersinstellingen opnieuw instellen”. Ik heb hier uiteraard niet om gevraagd, maar inderdaad is alles teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Enig idee waarom dit zou gebeuren? Ik belde de dealer en sprak met de serviceafdeling en ze zeiden dat het een computerupdate zou kunnen zijn geweest die de instellingen heeft gewist, maar als dat bij elke update gebeurt, is het nogal onhandig. Is dit iemand anders overkomen?
Ik heb een 23 Tuscan limited hybrid. Ik heb hem al bijna 3 maanden. Vandaag stapte ik in, zette de auto aan en het scherm zei: “Gebruikersinstellingen opnieuw instellen”. Ik heb hier uiteraard niet om gevraagd, maar inderdaad is alles teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Enig idee waarom dit zou gebeuren? Ik belde de dealer en sprak met de serviceafdeling en ze zeiden dat het een computerupdate zou kunnen zijn geweest die de instellingen heeft gewist, maar als dat bij elke update gebeurt, is het nogal onhandig. Is dit iemand anders overkomen?
Ik heb ook een 2023 Tucson Limited en vandaag, 05-09-23, zijn alle gebruikersinstellingen teruggezet naar de standaardinstellingen, inclusief mijn geheugenstoelen. De dealer had geen idee waarom. Ik heb alle updates geïnstalleerd en er was geen waarschuwingsbericht op het scherm. Ik kan rechtstreeks contact opnemen met Hyundai, aangezien dealers geen idee hebben.

#43 ·
Ik heb ook een 2023 Tucson Limited en vandaag, 05-09-23, zijn alle gebruikersinstellingen teruggezet naar de standaardinstellingen, inclusief mijn geheugenstoelen. De dealer had geen idee waarom. Ik heb alle updates geïnstalleerd en er was geen waarschuwingsbericht op het scherm. Ik kan rechtstreeks contact opnemen met Hyundai, aangezien dealers geen idee hebben.
Nou, shit. Ik heb dit al een keer meegemaakt, 3 maanden geleden. Ik zal morgen kijken of het weer is gebeurd, en zo ja, dan ben ik niet blij!
Eén keer is een ongeluk... twee keer begint op onzorgvuldigheid te lijken.

#44 ·
Ik heb een 23 Tuscan limited hybrid. Ik heb hem al bijna 3 maanden. Vandaag stapte ik in, zette de auto aan en het beeldscherm zei: “Gebruikersinstellingen opnieuw instellen”. Ik heb hier uiteraard niet om gevraagd, maar inderdaad is alles teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Enig idee waarom dit zou gebeuren? Ik belde de dealer en sprak met de serviceafdeling en ze zeiden dat het een computerupdate kon zijn geweest die de instellingen heeft gewist, maar als dat bij elke update gebeurt, is het nogal onhandig. Is dit iemand anders overkomen?
Ik heb een 23 Tuscan limited hybrid. Ik heb hem al bijna 3 maanden. Vandaag stapte ik in, zette de auto aan en het beeldscherm zei: “Gebruikersinstellingen opnieuw instellen”. Ik heb hier uiteraard niet om gevraagd, maar inderdaad is alles teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Enig idee waarom dit zou gebeuren? Ik belde de dealer en sprak met de serviceafdeling en ze zeiden dat het een computerupdate kon zijn geweest die de instellingen heeft gewist, maar als dat bij elke update gebeurt, is het nogal onhandig. Is dit iemand anders overkomen?
Ik heb een 2023 Tucson Limited en het is ook met mijn auto gebeurd! Ik kreeg echter geen melding om de gebruikersinstellingen opnieuw in te stellen. Ik dacht misschien dat ze de batterij hadden losgekoppeld tijdens het aanbrengen van de keramische coating, maar toen ik informeerde, kreeg ik te horen van niet. Best irritant!

#47 ·
Ik heb een 23 Tuscan limited hybrid. Ik heb hem al bijna 3 maanden. Vandaag stapte ik in, zette de auto aan en het beeldscherm zei "Gebruikersinstellingen opnieuw instellen". Ik heb hier uiteraard niet om gevraagd, maar inderdaad is alles teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Iemand enig idee waarom dit zou gebeuren? Ik belde de dealer en sprak met de serviceafdeling en ze zeiden dat het een computerupdate kon zijn geweest die de instellingen heeft gewist, maar als dat bij elke update gebeurt, is het nogal onhandig. Is dit iemand anders overkomen?
Hoi en ja, ik heb een TUSCON met een 23-plaat en ik moet de klok om de week resetten, hij wordt gewoon leeg. Weet iemand waarom of is het iemand anders overkomen met een Hyundai TUSCON?

#48 ·
Hoi en ja, ik heb een TUSCON met kenteken 23 en ik moet de klok om de week resetten, hij wordt gewoon leeg. Weet iemand waarom of is het iemand anders overkomen met een Hyundai TUSCON?
Dit is NIET iets dat ik heb gezien in 3 Hyundai Hybrids in 13 jaar (Sonata Hybrid en twee Tucson Hybrids).

U moet uw autodetails toevoegen aan uw profiel...op die manier kan iedereen gemakkelijk zien wat u heeft.

Waar bent u in het VK?...Ik ben geboren in Tottenham, maar woon sinds 1977 in de VS.