Hyundai Tucson Forum banner
21 - 40 of 94 Posts
Discussion starter · #21 ·
Oei! Ik wist dat het water hier in San Antonio hard was, maar ik wist niet dat het bovenaan de lijst stond. Ik weet niet zeker wat de lokale autowasstraten gebruiken, maar ik zal het moeten onderzoeken. Als ik thuis was, zal ik er snel bij zijn en het in de schaduw doen. Of misschien kan ik samenwerken met mijn vrouw. Ik kan wassen, spoelen en doorgaan terwijl zij het net gespoelde gebied droogveegt. :)

Op basis van mijn water heb ik een andere mening. Mijn auto thuis wassen is geen optie. Als ik zeg dat het moeilijker is dan welk water ik ook ben tegengekomen, dan is daar een reden voor.

Topsteden met hard water
  • San Antonio, TX.
  • Tampa, FL.
  • Minneapolis, MN.
  • Jacksonville, FL.
  • Indianapolis, IN.
  • San Jose, CA.
  • Las Vegas, NV.
  • Kansas City, MO.
Je kunt de auto niet snel genoeg drogen om minerale vlekken te voorkomen die zich kunnen vormen en die erg moeilijk te verwijderen zijn, vooral van de grille, de wielen en moeilijk bereikbare plekken.
Dus ik heb de paar zelfbedieningswasstraten gebruikt die veel zachter water hebben, maar we hebben een paar goede autowasstraten die zo'n goed werk leveren dat ik het meestal zo doe.

We hebben lange periodes waarin er geen slecht weer is en ik zet de Tucson in een garage, dus hij hoeft niet zo vaak gewassen te worden.

Ik laat hem twee keer per jaar (ongeveer) professioneel kleien en waxen met snelle polijstende carnaubawas. Na het wassen van de auto gebruik ik een snelle detailwas die ik nu als een must beschouw. Het gaat erop en wordt afgeveegd met weinig tot geen moeite. Het geeft een beetje bescherming aan de bestaande wax en produceert een echte glans en een doek glijdt zo van de motorkap af. Het gaat niet lang mee, het is er niet voor bedoeld. (Het is oorspronkelijk ontwikkeld voor deelnemers aan autoshows.)
Ik heb een kraan op mijn uitgaande wateronthardingsleiding die ik gebruik voor het wassen van de auto. We hebben hier in Roswell, NM het hardste water in de VS. Ons water is zo hard dat ik vroeger vissen uit het Tanganyikameer in Afrika kweekte, dat bekend staat om vloeibaar gesteente... alle andere visnerds waren jaloers dat ik niets aan ons kraanwater hoefde toe te voegen om de vissen als muizen te laten kweken :)

Met de zachtwaterkraan is het geweldig gegaan, geen hardwaterresten en geen micro-wervelingen veroorzaakt door het proberen het harde water van je auto af te drogen :)

Ik heb een kraan op mijn uitgaande wateronthardingsleiding die ik gebruik voor autowasstraten. We hebben hier in Roswell, NM, het hardste water in de VS. Ons water is zo hard dat ik vroeger vissen uit het Tanganyikameer in Afrika kweekte, dat bekend staat om vloeibare rots. Alle andere visnerds waren jaloers dat ik niets aan ons kraanwater hoefde toe te voegen om de vissen als muizen te laten kweken :)

Met de zachtwaterkraan heeft het geweldig gewerkt, geen hardwaterresten en geen micro-wervelingen veroorzaakt door het proberen het harde water van je auto te drogen :)
Ik had een Aqua Crest inline outdoor wateronthardingsopzetstuk geprobeerd. Het verminderde de hoeveelheid vlekken, maar niet volledig. Ik ontdekte dat het te vaak moest worden vervangen, soms te laat om niet weer veel vlekken te hebben. Voor mij was het het gewoon niet waard. Ik gebruik groot flessenwater met een gratis dispenser voor gebruik in het koffiezetapparaat, om te drinken, enz., de kosten zijn zeer redelijk. De filter in de koelkast doet ook behoorlijk goed werk. Ik heb een onthardingsmiddel voor de vaatwasser. Veel wasmiddelen zijn goed in hard water, je moet gewoon de juiste vinden. Afwassen is prima, zelfs in het harde water.

Ik had een Aqua Crest inline waterontharder voor buiten geprobeerd. Het verminderde de hoeveelheid vlekken, maar niet volledig. Ik ontdekte dat het te vaak vervangen moest worden, soms te laat om niet weer veel vlekken te hebben. Voor mij was het het gewoon niet waard. Ik gebruik groot flessenwater met een gratis dispenser voor gebruik in het koffiezetapparaat, om te drinken etc., de kosten zijn zeer redelijk. Het filter in de koelkast doet ook een behoorlijke klus. Ik heb een onthardingsmiddel voor de vaatwasser. Veel wasmiddelen zijn goed in hard water, je moet gewoon de juiste vinden. Afwassen is prima, zelfs in hard water.
Heb je geen centrale waterontharder?
Waterontharders & Waterontharderzout
Image

Heeft u geen centrale waterontharder?
Waterontharders & Waterontharderzout
View attachment 3905
Nee, die hebben we niet.
$2300 tot $3000 om te installeren, dat was een paar jaar geleden.
Het verbruikt ongeveer 120 gallon water dat niet wordt teruggewonnen per 1000 gallon water dat erdoorheen gaat, we hebben geen bronwater, dus dat verhoogt de waterkosten.
De pekelbrug (tank) moet ongeveer twee keer per jaar worden schoongemaakt, $300 per keer. Soms kun je het met één keer per jaar af.
Filterwissel ongeveer $200 per jaar.

Een aantal van onze vrienden hier hebben ons er jaren geleden van afgepraat nadat ze er spijt van hadden dat ze het hadden geïnstalleerd. Ik dacht dat het alleen aan mij lag toen het water een beetje slijmerig aanvoelde met zeep, vooral vloeibare handzeep etc., maar nu zie ik dat dat kan gebeuren met systemen op basis van zout. Vrienden zeiden dat ze ook van hun favoriete shampoo moesten veranderen om van dat gevoel af te komen.
Veel mensen zijn er dol op, zoals ik online kan zien, we besloten dat het het gewoon niet waard was voor ons.

Nou, DAT is een walgelijke ontwikkeling, Tampa8.
Ik klikte op een e-mailwaarschuwing om 'Deelnemen aan discussie' te selecteren, die je laatste bericht op pagina 1 liet zien, en dacht dat ik daarop reageerde en me er niet van bewust was dat er zelfs een pagina 2 is, - en dat die al voor de helft gevuld is met berichten over waterontharders!

Dus ik voeg hier even iets toe, en je bericht hierboven doet me bijna denken dat je verwijst naar een van de kant-en-klare abonnementdiensten voor waterontharders. Er zijn verschillende technologieën en bijbehorende apparatuur voor de ontharding. Ik heb dit geknipt dat in de buurt komt van het 45.000gr.-model dat ik bijna 20 jaar geleden kreeg. Het is allemaal op zichzelf staand zoals getoond, en was eenvoudig zelf te installeren (zou tegenwoordig bijna hersendood zijn met PEX), vereist geen reiniging van de pekelbak en gebruikt 3 zakken zout per 4 maanden. Ik heb gemerkt dat een half uur schoonmaken van de klep, poort en rubberen opening jaarlijks (volgens de instructies) de boel echt in topconditie houdt en absoluut geen problemen met "te veel" ontharding, zoals de ongelukkige ervaring van je vrienden. Ik heb ook problemen gehoord wanneer het opladen wordt gepland op 'vaste frequentie per week' in plaats van 'vraagbelasting' zoals ik de mijne heb ingesteld.
Maar als je over het algemeen goed bent zonder een voor het huis, zou ik er zeker geen installeren alleen om een auto te wassen.

@Tampa8 Ik was niet op de hoogte van de kosten en het onderhoud van zo'n artikel. In Lauderdale Lakes is het water zacht en ik ben van plan de boiler te vervangen door de Ecosmart 1 13kW tankloze boiler, want die is volgend jaar aan de beurt (10 jaar). Omdat het water lauw is. Stel je voor dat we een waterontharder in het appartement moesten plaatsen.

Now THAT'S a revolting development, Tampa8.
Ik klikte op een e-mailwaarschuwing om 'Deelnemen aan discussie' te tonen, met uw laatste bericht op pagina 1, en dacht dat ik daarop reageerde en me er niet van bewust was dat er zelfs een pagina 2 is, - en dat deze al voor de helft gevuld is met berichten over waterontharders!

Dus even toevoegen aan de kaping hier, en uw bericht hierboven doet me bijna denken dat u verwijst naar een van de kant-en-klare abonnementdiensten voor waterontharders. Er zijn verschillende technologieën en bijbehorende apparatuur voor de ontharding. Ik heb dit geknipt dat dicht bij het 45.000gr.-model komt dat ik bijna 20 jaar geleden kreeg. Het is allemaal op zichzelf staand zoals getoond, en was eenvoudig zelf te installeren (zou tegenwoordig bijna hersendood zijn met PEX), vereist geen reiniging van de pekelbak en gebruikt 3 zakken zout per 4 maanden. Ik heb ontdekt dat een 1/2 uur schoonmaken van de klep, poort en rubberen opening jaarlijks (per instructies) de boel echt top houdt en absoluut geen problemen met "te veel" ontharding zoals de ongelukkige ervaring van uw vrienden. Ik heb ook problemen gehoord wanneer het opladen wordt gepland door 'ingestelde frequentie per week' versus 'vraagbelasting' zoals ik de mijne heb ingesteld.
Maar als je over het algemeen goed bent zonder een voor het huis, zou ik er zeker geen installeren alleen om een auto te wassen.

View attachment 3907
Net als de onze, maar ons water is extreem hard, dus we gebruiken ongeveer 3 zakken zout/maand, maar het is elke cent waard IMO :)

MISSCHIEN HET ANTWOORD OP UW DILEMMA:
U zou een doe-het-zelf ontijzersysteem kunnen overwegen. In plaats van een compleet systeem te kopen, kan een systeem dat u op maat kunt ontwerpen om precies datgene uit uw water te verwijderen wat U WILT, misschien beter werken. Deze link CLICKY brengt u naar een van de vele YouTube-video's die laten zien hoe u een systeem kunt bouwen voor minder dan 200 dollar. Veel van deze video's beweren dat u afscheid kunt nemen van watervlekken. Een video die ik bekeek, bevatte een man met zijn eigen high-end autodetailbedrijf. Hij had een meter op zijn systeem die mineralen mat die hardwaterafzettingen veroorzaken in delen per miljoen. Zijn systeem elimineerde ze volledig, tot 0 delen per miljoen. Uiteraard een beetje overdreven, maar hij heeft dan ook wat geld uitgegeven. Kortom, het kan.

HET ANTWOORD OP UW DILEMMA:
U zou een doe-het-zelf ontioniseringssysteem kunnen overwegen. Deze link CLICKY brengt u naar een van de vele YouTube-video's die u laten zien hoe u uw eigen systeem kunt bouwen voor minder dan 200 dollar. Zodra u dit in lijn plaatst met uw tuinslangtoevoer, kunt u afscheid nemen van watervlekken.
Waarom dit niet als ontharder gebruiken, het is tenslotte een ontharder en goedkoper. LOL
Image

Attachments

Ik heb mijn Sonata (2013-2021) en mijn Tucson sindsdien door een lokale wasstraat (Mister Car Wash) gehaald en heb daar sinds 2013 een abonnement van $20/maand (ze hebben de prijs in die 10 jaar nooit verhoogd). Ze hebben 2 wasstraten in de omgeving en ik kan beide gebruiken. Ik gebruik de wasstraat een keer per week, soms vaker, afhankelijk van het weer. Het zijn borstelwasstraten. Soms wrijf ik hem af met een zeem (inclusief de binnenkant van elke deur), soms niet (als ik geen tijd heb). Ik heb in deze 10 jaar geen lakschade (of andere schade) waargenomen. Ik klap mijn spiegels NIET in. Ja, zoals iemand anders al zei... het is een beetje lastig om weer in de drive te zetten bij het verlaten van de wasstraat. Wat ik vervelend vind, is de hoeveelheid water die zich aan de bovenkant van de achterklep verzamelt en die lang lijkt te druppelen, waardoor er meerdere keren afgeveegd moet worden.

Dit is de eerste keer dat ik een voertuig bezit met zoveel technologie, sensoren en camera's. Ik vroeg me af hoe iedereen hier zijn Tucson wast.
Was je hem met de hand of ga je door een automatische wasstraat? Als het een automatische wasstraat is, hoe was je ervaring dan, goed of slecht? Heeft het sensoren of camera's beschadigd?
Ik heb wel gezocht, maar niet veel gevonden.
Bedankt.
Het is volkomen veilig om automatische wasstraten te gebruiken, maar ik was mijn auto's altijd met de hand thuis. Voornamelijk omdat ik geen wervelingen en uiteindelijk dof worden van het oppervlak wil door die machines die vuil en zand van honderden andere auto's op mijn auto wrijven. Bovendien is het een goede oefening om je eigen auto te detailleren en te wassen. Maar dat ben ik.

Ik klap mijn spiegels NIET in. Ja, zoals iemand anders al zei... het is een beetje lastig om weer in de drive-stand te zetten als je de wasstraat verlaat. Wat ik vervelend vind, is de hoeveelheid water die zich aan de bovenkant van de achterklep verzamelt en die lange tijd lijkt te druppelen, waardoor er meerdere keren geveegd moet worden.
Eens. Ik bewaar een flesje ruitenreiniger en een microvezeldoek in de laadruimte om de achterklepruit te reinigen als het eindelijk stopt met druppelen.
[I also keep a small Swiffer there to do an occasional quick swipe of the infotainment screen and other bright, black interior surfaces. Works great, takes 30 seconds.]

Dit is de eerste keer dat ik een voertuig bezit met zoveel technologie, sensoren en camera's. Ik vroeg me af hoe iedereen hier zijn Tucson wast.
Was je hem met de hand of ga je door een automatische wasstraat? Als een automatische wasstraat, hoe was je ervaring, goed of slecht? Heeft het sensoren of camera's beschadigd?
Ik heb gezocht, maar niet veel gevonden.
Bedankt.
We wassen alleen met de hand.... kunnen er niet op vertrouwen dat wasstraten voorzichtig zijn..

Het is volkomen veilig om automatische wasstraten te gebruiken, maar ik was mijn auto's altijd met de hand thuis. Voornamelijk omdat ik geen wervelingen en uiteindelijk dof worden van het oppervlak wil door die machines die gruis en zand van honderden andere auto's op mijn auto wrijven. Bovendien is het een goede oefening om je eigen auto te detailleren en te wassen. Maar dat ben ik.
Ik maai nog steeds mijn eigen gras op bijna 74-jarige leeftijd, dus ik heb de oefening niet nodig om 2 auto's te wassen (want mijn vrouw zou de hare nooit wassen :)). Een auto met de hand wassen in Florida is vele maanden van het jaar moeilijk, omdat al het water vrij snel opdroogt.

Kev-, als een variant op het oude gezegde: "Daar maken ze bourbon voor",

voor die maanden zal ik aanbieden: "Daar maken ze 4 uur en carportverlichting voor."

Ja, ik lig dubbel.

Florida: je moet van het weer houden. Gisteren de auto gewassen en het begon te regenen: moet het vandaag weer doen. Eh... geen probleem, we hebben de regen nodig en ik heb de beweging nodig.

Bovendien is het de laatste tijd zo heet en droog geweest dat ik gisteren TWEE BOMEN over een HOND heb zien vechten...

Ik heb mijn Sonata (2013-2021) en mijn Tucson sindsdien door een lokale autowasstraat (Mister Car Wash) gehaald en heb daar sinds 2013 een abonnement van $20/maand (ze hebben de prijs in die 10 jaar nooit verhoogd). Ze hebben 2 wasstraten in de omgeving en ik kan ze allebei gebruiken. Ik gebruik de wasstraat een keer per week, soms vaker, afhankelijk van het weer. Het zijn borstelwasstraten. Soms wrijf ik hem af met een zeem (inclusief de binnenkant van elke deur), soms niet (als ik geen tijd heb). Ik heb in deze 10 jaar geen lakschade (of andere schade) waargenomen. Ik klap mijn spiegels NIET in. Ja, zoals iemand anders al zei... het is een beetje lastig om weer in de drive te zetten als je de wasstraat verlaat. Wat ik vervelend vind, is de hoeveelheid water die zich ophoopt aan de bovenkant van de achterklep en die lang lijkt te druppelen, waardoor er meerdere keren afgeveegd moet worden.
We hebben een Blue Wash Express... een vergelijkbaar onbeperkt wasplan. Ze hebben een persluchtslang die ik uitgebreid gebruik rond alle deurstijlen, achterklep, grill en wielen. De perslucht en een microvezeldoek maken korte metten met alle druppels.
De eerste keer dat ik ging, nam ik mijn bladblazer mee.

21 - 40 of 94 Posts