Op basis van mijn water heb ik een andere mening. Mijn auto thuis wassen is geen optie. Als ik zeg dat het moeilijker is dan welk water ik ook ben tegengekomen, dan is daar een reden voor.
Topsteden met hard water
- San Antonio, TX.
- Tampa, FL.
- Minneapolis, MN.
- Jacksonville, FL.
- Indianapolis, IN.
- San Jose, CA.
- Las Vegas, NV.
- Kansas City, MO.
Je kunt de auto niet snel genoeg drogen om minerale vlekken te voorkomen die zich kunnen vormen en die erg moeilijk te verwijderen zijn, vooral van de grille, de wielen en moeilijk bereikbare plekken.
Dus ik heb de paar zelfbedieningswasstraten gebruikt die veel zachter water hebben, maar we hebben een paar goede autowasstraten die zo'n goed werk leveren dat ik het meestal zo doe.
We hebben lange periodes waarin er geen slecht weer is en ik zet de Tucson in een garage, dus hij hoeft niet zo vaak gewassen te worden.
Ik laat hem twee keer per jaar (ongeveer) professioneel kleien en waxen met snelle polijstende carnaubawas. Na het wassen van de auto gebruik ik een snelle detailwas die ik nu als een must beschouw. Het gaat erop en wordt afgeveegd met weinig tot geen moeite. Het geeft een beetje bescherming aan de bestaande wax en produceert een echte glans en een doek glijdt zo van de motorkap af. Het gaat niet lang mee, het is er niet voor bedoeld. (Het is oorspronkelijk ontwikkeld voor deelnemers aan autoshows.)