Hyundai Tucson Forum banner
41 - 60 of 94 Posts
Dit is de eerste keer dat ik een voertuig bezit met zoveel technologie, sensoren en camera's. Ik vroeg me af hoe iedereen hier zijn Tucson wast.
Was je hem met de hand of ga je door een automatische wasstraat? Als het een automatische wasstraat is, hoe was je ervaring, goed of slecht? Heeft het sensoren of camera's beschadigd?
Ik heb wel gezocht, maar niet veel gevonden.
Bedankt.
Ik breng de mijne naar een automatische, contactloze wasstraat. Ik laat hem ook eenmaal in de lente en eenmaal in de herfst professioneel detailleren. Omdat ik in West-New York woon, heb ik last van ijs- en sneeuwophoping op de sensoren aan de voorkant.

Dit is de eerste keer dat ik een voertuig bezit met zoveel technologie, sensoren en camera's. Ik vroeg me af hoe iedereen hier zijn Tucson wast.
Was je hem met de hand of ga je door een automatische wasstraat? Als het een automatische wasstraat is, hoe was je ervaring, goed of slecht? Heeft het sensoren of camera's beschadigd?
Ik heb wel gezocht, maar niet veel gevonden.
Bedankt.
Ik ben door een automatische wasstraat gegaan. Geen problemen. Alles werkt daarna hetzelfde als voorheen. Het zou belachelijk dom zijn als een wasstraat iets uit de uitlijning zou halen. Tientallen mensen zouden terugrennen naar Hyundai en hen vragen hun auto's onder garantie te repareren.

Ik heb door de jaren heen de meeste soorten autowasstraten gebruikt. Ik was thuis alleen met de hand, maar onderweg moet de auto soms gewassen worden. Als je een lichte auto hebt, vallen de swirls minder op, maar bij donkere auto's zie je bijna altijd swirls op de blanke lak bij autowasstraten die niet "contactloos" zijn. Voor de meeste mensen is dat geen probleem, voor mij is het iets dat ik zal vermijden, want ik zal alleen een contactloze wasstraat opzoeken als ik in een vieze auto onderweg ben. En als je een contactloze wasstraat gebruikt, kun je het beste de minimale wasbeurt nemen, want de luxe wasbeurten met extra insectenverwijderaar, wax, etc. verhogen het chemische gehalte, wat schadelijk kan zijn (ik kan dat echter niet uit de eerste hand bevestigen, dus ???).

Gebruikte de meeste soorten autowasstraten door de jaren heen, ik was alleen met de hand thuis, maar onderweg moet de rit soms gewassen worden. Als je een lichtgekleurde auto hebt, zijn de swirls minder opvallend, maar bij donkergekleurde auto's zul je bijna altijd swirls op de blanke lak opmerken bij autowasstraten die niet "contactloos" zijn. Het is voor de meesten geen probleem, voor mij is het iets dat ik zal vermijden, omdat ik alleen een contactloze wasstraat zal zoeken als ik buiten de stad in een vuile auto ben. En als je een contactloze wasstraat gebruikt, is het het beste om de minimale wasbeurt te nemen, de luxe wasbeurten met extra insectenverwijderaar, waxen, etc. verhogen het chemische gehalte waarvan ik heb gehoord dat het schadelijk kan zijn (kan dat echter niet uit de eerste hand bevestigen, dus ??? )
Ja, zoals ik al zei, ik gebruik ook alleen borstelloze wasbeurten en ik neem altijd de basiswasbeurt. Mijn auto staat in de garage, tenzij ik ermee rijd, en ik heb die sproeichemicaliën toch niet nodig.

Discussion starter · #46 ·
Bedankt mensen voor de extra reacties met meer informatie en ervaring.

Ik heb mijn Sonata (2013-2021) en mijn Tucson sindsdien door een lokale wasstraat (Mister Car Wash) gehaald en heb daar sinds 2013 een abonnement van $20/maand (ze hebben de prijs in die 10 jaar nooit verhoogd). Ze hebben 2 wasstraten in de omgeving en ik kan ze allebei gebruiken. Ik gebruik de wasstraat één keer per week, soms vaker, afhankelijk van het weer. Het zijn borstelwasstraten. Soms wrijf ik hem af met een zeem (inclusief de binnenkant van elke deur), soms niet (als ik er geen tijd voor heb). Ik heb in deze 10 jaar geen lakschade (of andere schade) waargenomen. Ik klap mijn spiegels NIET in. Ja, zoals iemand anders al zei... het is een beetje lastig om weer in de drive te zetten als je de wasstraat verlaat. Wat ik vervelend vind, is de hoeveelheid water die zich ophoopt op de bovenkant van de achterklep en die lang lijkt te druppelen, waardoor er meerdere keren afgeveegd moet worden.
Bedankt. Met tien jaar achter de rug is het goed om te weten dat je geen schade aan de lak of andere schade hebt gehad, want ik weet zeker dat ik, door het weer of andere omstandigheden, een wasstraat zal moeten gebruiken.

Het is volkomen veilig om automatische wasstraten te gebruiken, maar ik was mijn auto's altijd met de hand thuis. Vooral omdat ik geen wervelingen en uiteindelijk dofheid van het oppervlak wil door die machines die vuil en zand van honderden andere auto's op mijn auto wrijven. Bovendien is het een goede oefening om je eigen auto te detailleren en te wassen. Maar dat ben ik.
Bedankt. Goed om te horen. Net als jij zal ik proberen met de hand te wassen, maar je weet nooit wat er opduikt.

Wij wassen alleen met de hand.... kunnen wasstraten niet vertrouwen om voorzichtig te zijn..
Ja, ik begrijp je. Bedankt voor het antwoord.

Ik breng de mijne naar een automatische, contactloze wasstraat. Ik laat hem ook één keer in de lente en één keer in de herfst professioneel detailleren. Omdat ik in West-New York woon, heb ik te maken met ijs- en sneeuwophoping op de voorste sensoren.
Wauw! Ik kan me niet voorstellen dat ik elk jaar met de sneeuw te maken krijg. Sneeuw is hier in Zuid-Texas een zeer zeldzame gebeurtenis. Als het wel gebeurt, blijven de meesten van ons van de weg af, omdat we geen ervaring hebben met rijden in de sneeuw. Bedankt voor de informatie. Het is geruststellend om te weten dat zoveel van jullie geen problemen hebben gehad met een automatische wasstraat.

Ik ben door een automatische wasstraat gegaan. Geen problemen. Alles werkt hetzelfde als voorheen. Het zou belachelijk dom zijn als een wasstraat iets uit de uitlijning zou halen. Talloze mensen zouden terugrennen naar Hyundai en hen vragen om hun auto's onder garantie te repareren.
Bedankt. Meer gemoedsrust als ik hem naar een wasstraat breng.

Ik was graag een auto... nou ja, laten we zeggen dat ik vroeger graag mijn eigen auto waste. Niet zo veel meer. Ik heb ook een maandelijks abonnement met onbeperkt wassen, en ze hebben schaduwrijke parkeerplaatsen zodat je hem kunt afdrogen. Ik neem mijn eigen schone microvezel handdoeken mee, en natuurlijk mijn fles Armor All en een applicator, want ik hou van glanzende banden.

Een punt waarvan ik niet weet of iemand het in de thread heeft genoemd, is iets dat mijn autopoetser (die mijn auto minstens twee keer per jaar ziet) mij als een REGEL heeft ingeprent voor wanneer ik mijn auto thuis was. Gebruik NOOIT een soort hogedrukreiniger op de carrosserie, vooral niet op verticale oppervlakken - de deuren en de achterklep - wanneer je eerst start en de auto vuil is. Ik besloot zijn advies op te volgen, aangezien hij auto's restaureert sinds hij een tiener was en nu eind veertig of begin vijftig is.

Hij legde uit dat lakdegradatie op veel kleine manieren gebeurt die niet direct zichtbaar zijn voor het blote oog. Sproeiers die te krachtig zijn, kunnen minuscule vuildeeltjes in het blanke lakoppervlak drijven. Toen ik de eerste keer dat hij me dat vertelde sceptisch leek, was zijn voorbeeld dit: veel van die autowaslansen hebben een zeepdispenser. Zou ik die vullen met modderig water en het heel hard op mijn auto spuiten? Nou, nee, dat zou ik niet doen. Dus ik begin met een lichte spray om losse deeltjes te verwijderen, en ga dan aan de slag met de emmer en spons.

Ik heb vrienden die me zachtjes plagen over het wassen en poetsen VOORDAT ik aan een roadtrip begin. Ze beweren: "Het wordt toch alleen maar vies onderweg." Waar. Maar ze delen mijn totaal onwetenschappelijke theorie niet dat mijn auto beter en sneller rijdt als hij schoon is. Het is een blije auto.

Discussion starter · #48 ·
Ik was graag een auto... nou ja, laten we zeggen dat ik vroeger graag mijn eigen auto waste. Niet zo veel meer. Ik heb ook een maandelijks abonnement met onbeperkt wassen, en ze hebben schaduwrijke parkeerplaatsen zodat je hem kunt afdrogen. Ik neem mijn eigen schone microvezel handdoeken mee, en natuurlijk mijn fles Armor All en een applicator, want ik houd van glanzende banden.

Eén punt waarvan ik niet weet of iemand het in de thread heeft genoemd, is iets dat mijn autopoetser (die mijn auto minstens twee keer per jaar ziet) me als een REGEL heeft ingeprent voor wanneer ik mijn auto thuis was. Gebruik NOOIT een soort hogedrukreiniger op de carrosserie, vooral niet op verticale oppervlakken - de deuren en de achterklep - als je voor het eerst begint en de auto vuil is. Ik besloot zijn advies op te volgen, aangezien hij auto's restaureert sinds hij een tiener was en nu eind veertig of begin vijftig is.

Hij legde uit dat lakdegradatie op veel kleine manieren gebeurt die niet direct met het blote oog zichtbaar zijn. Sproeiers die te krachtig zijn, kunnen minuscule vuildeeltjes in het blanke laksurface drijven. Toen ik de eerste keer dat hij me dat vertelde sceptisch leek, was zijn voorbeeld dit: veel van die autowaslansen hebben een zeepdispenser. Zou ik die vullen met modderig water en het heel hard op mijn auto spuiten? Nou, nee, dat zou ik niet doen. Dus ik begin met een lichte spray om losse deeltjes te verwijderen, en ga dan aan de slag met de emmer en spons.

Ik heb vrienden die me zachtjes plagen over het wassen en poetsen VOORDAT ik aan een roadtrip begin. Ze staan erop: "Het wordt onderweg toch alleen maar vies." Waar. Maar ze delen mijn totaal onwetenschappelijke theorie niet dat mijn auto beter en sneller rijdt als hij schoon is. Het is een blije auto.
Geweldig advies. Klinkt plausibel voor mij.

Maar ze delen mijn totaal onwetenschappelijke theorie niet dat mijn auto beter en sneller rijdt als hij schoon is. Het is een blije auto.
Het is grappig dat je dit zegt, want mijn vader zei dit altijd tegen me. Ik geloofde hem niet totdat ik mijn eigen auto had en, ja, het voelt alsof hij beter en sneller rijdt als hij schoon is. :p

„Ik heb vrienden die me plagen over het wassen en poetsen VOORDAT ik aan een roadtrip begin. Ze beweren: „Het wordt toch alleen maar vies onderweg.” Klopt. Maar ze delen mijn totaal onwetenschappelijke theorie niet dat mijn auto beter rijdt en sneller gaat als hij schoon is. Het is een blije auto.”

Het is erger - beter dan dat. Auto's zijn niet alleen sluw, maar ook emotioneel. Het is niet zo dat een echt schoongemaakt en gepoetst ritje daarna zijn programmering kan veranderen voor een efficiëntere interne verbranding van brandstof, maar het zal wrok en gevoelens van intimidatie bij anderen op de weg teweegbrengen en zo hun depressieve werking en verminderde prestaties veroorzaken.
En voor de bestuurder valt er iets te zeggen over goed buiten je regio rijden - zelfs naar een andere staat - alleen al om de vele anderen om je heen te tarten die in een vuile rommelmobiel rijden.

Discussion starter · #50 ·
"Ik heb vrienden die me zachtjes plagen over het wassen en poetsen VOORDAT ik aan een roadtrip begin. Ze beweren: "Het wordt toch alleen maar vies onderweg." Klopt. Maar ze delen mijn totaal onwetenschappelijke theorie niet dat mijn auto beter rijdt en sneller gaat als hij schoon is. Het is een blije auto."

Het is erger - beter dan dat. Auto's zijn niet alleen sluw, maar ook emotioneel. Het is niet zo dat een echt schoongemaakt en gepoetst ritje daarna zijn programmering kan veranderen voor een efficiëntere interne verbranding van brandstof, maar het zal wrok en gevoelens van intimidatie bij anderen op de weg teweegbrengen en zo hun depressieve werking en verminderde prestaties veroorzaken.
En voor de bestuurder valt er iets te zeggen over goed rijden buiten je regio - zelfs naar een andere staat - alleen al om de vele anderen om je heen te tarten die in een vieze crapmobiel rijden.
Geweldig! (y)(y)

Ik föhn met mijn EGO-accublazer. Er is een accessoire dat hem erg kort maakt.
Ik heb meerdere EGO-accugereedschappen. Zelfs mijn zitmaaier van 30 inch is op Li-Ion gebaseerd. Ik heb nog één Echo-accugereedschap (grastrimmer) over en als die het begeeft, neem ik de EGO met powerload (de draad erin steken en op een knop drukken... makkelijk).

Ik heb meerdere EGO-accugereedschappen. Zelfs mijn zitmaaier van 30 inch is op Li-Ion gebaseerd. Ik heb nog één Echo-accugereedschap (grastrimmer) over en als die het begeeft, neem ik de EGO met powerload (draad erin steken en op een knop drukken...easy peasy).
Alle 2-takt tuingereedschappen ingeruild voor batterij-aangedreven, meer tijd besteed aan het schoonmaken van carburateurs en eindeloos trekken aan de starter met rotzooi van maisbrandstof, NEE BEDANKT!

"Ik heb vrienden die me plagen over het wassen en poetsen VOORDAT ik aan een roadtrip begin.
Voor meermaandse trips was ik altijd (minstens) de voorkant + spiegels en breng ik nieuwe wax aan op plaatsen waar insecten waarschijnlijk zullen inslaan (bumper - motorkap - spiegels). De insecten glijden er zonder veel moeite af - en degenen die de insecten laten zitten (vooral in de zomer) riskeren na verloop van tijd lakschade.

Voor reizen van meerdere maanden was ik altijd (minstens) de voorkant + spiegels en breng ik nieuwe wax aan op plaatsen waar insecten waarschijnlijk terechtkomen (bumper - voorklep - spiegels). De insecten glijden er met weinig moeite af - en degenen die de insecten laten zitten (vooral in de zomer) riskeren na verloop van tijd lakschade.
Ook heb ik een halflege fles Rain-X die ik probeer op te maken voordat ik een andere glaswaterafstotende middel probeer dat hier op een andere thread werd aanbevolen. Misschien is het mijn verbeelding, maar het lijkt erop dat een verse laag waterafstotend middel op de voorruit het later gemakkelijker maakt om de insectenspatten eraf te vegen.

Blij dat we met dit draadje zijn gekomen. Eindelijk gevonden wat ik zocht. Terwijl ik nog eens naar autowasvideo's keek, was ik onder de indruk van de autowaswagen van een man. Hij heeft een video geproduceerd om doe-het-zelvers te helpen hun eigen de-ionisatiesysteem goedkoop te produceren. Aan de zijkant heeft hij wat filters gemonteerd en een uiterst effectief systeem geproduceerd dat hij heeft getest om te verifiëren dat het inderdaad alle hardheid uit zijn water verwijderde. Hij biedt een aantal zeer grondige en goed georganiseerde links (in de beschrijving onder zijn video) naar het systeem dat hij bij Amazon heeft gekocht. Het is er allemaal. Hier is zijn video: KLIK

Ik heb ook een gedeeltelijk lege fles Rain-X die ik probeer te gebruiken voordat ik een andere glaswaterafstotende middel probeer dat hier in een andere thread werd aanbevolen. Misschien is het mijn verbeelding, maar het lijkt erop dat een verse laag waterafstotend middel op de voorruit het later gemakkelijker maakt om de insectenspatten schoon te maken.
Je zou NuFinish of een wax voor de insecten kunnen proberen.
Rain-x werkt volgens deze video misschien beter voor alleen regen.

Mijn vrouw en familie worden gek als ik de ruitenwissers niet gebruik omdat ik Rain-x heb gebruikt.

Ik heb kleistaven en Mr. Clean Magic Eraser gebruikt om de insecten schoon te maken. Ik moet nog steeds loodgieterskit proberen om ramen schoon te maken.

Gelukkig hebben we hier geen junikevers, alleen kleine roadtrip-insecten.

Hij gebruikte zelfs een Hyundai :) Ik gebruik de 303 en vernieuw hem na de rit door de wasstraat. Het vernieuwen na elke wasbeurt is misschien niet nodig, gebaseerd op het misbruik dat hij de spullen heeft gegeven. Ik moet misschien overstappen op de Turtle Wax, alleen al vanwege het prijsverschil. Probeer dit spul waarschijnlijk op de voorruit en doe mijn best om het van de rubberen afdichtingen af te houden. Ik weet niet zeker of de voorzichtigheid gerechtvaardigd is, maar het kan geen kwaad.

Ik doe zowel hand- als autowas. In NE is een autowasstraat de enige winteroptie en het vuil en zout op de weg zijn slecht. Alle techniek moet functioneren bij slecht, nat weer, dus de autowasstraat zou geen probleem moeten zijn, behalve de borstels in de machine die slijtage veroorzaken.

Kev-, als een variant op het oude gezegde: "Daar maken ze bourbon voor",

voor die maanden zal ik aanbieden: "Daar maken ze 4 uur 's ochtends en carportverlichting voor."

Ja, ik kan er zelf om lachen.
Geen alcoholgebruiker hier. Het werd op het werk afgekeurd, dus ik drink gewoon niet.

Kev-,
Een zeker gezondere aanpak. En zou ook voor een gemakkelijkere tijd moeten zorgen om vroeg op te staan voor de hitte om haar te wassen. Win-Win.

41 - 60 of 94 Posts