Hyundai Tucson Forum banner
21 - 40 of 50 Posts
(Verplaatst naar bestaande thread)
Ik heb net een 2022 Tucson limited gekocht. In mint conditie! Ik heb geprobeerd duidelijke antwoorden te krijgen over Apple CarPlay. Ik bezat eerder een ioniq hybrid & had geen problemen met het verbinden van mijn telefoon. Niet zo met de Tucson. Excuses als dit al op dit forum is besproken. Dus. Klopt het dat CarPlay niet draadloos kan verbinden op de 2022 limited zonder een aftermarket adapter? Ik heb via usb verbonden maar het verbreekt steeds de verbinding. Ik heb de firmware van de auto nog niet geüpdatet dus ik vraag me af of ik dat moet doen en zo ja, zal dat helpen bij de CarPlay connectiviteit? Ik wil mijn telefoon draadloos verbinden maar ik lees tegenstrijdige informatie: ja ik kan draadloos verbinden en nee, ik kan het niet. Alle advies zou zeer gewaardeerd worden! Bedankt.
Dit is wat Hyundai zegt over een recentelijk gepubliceerde software update, vermoedelijk voor een breed scala aan voertuigen, inclusief 22 en 23-24 Tucsons en inclusief de PHEV's, die alleen in de configuratie met nav komen: "Je kunt Apple CarPlay en Google Android Auto draadloos verbinden zonder een USB-kabel!"

Ik kan de link naar de update niet plaatsen omdat dit mijn eerste bericht is en het blijkbaar niet is toegestaan, maar je zult hem vinden als je googelt op "GnwBK4".

Nu, ik heb het geïnstalleerd in mijn 24 Ultimate PHEV (Canadees model vergelijkbaar met Limited) en het leek geen draadloze CarPlay in te schakelen, maar het beweert zeker die mogelijkheid toe te voegen aan voertuigen die het voorheen niet hadden. Ik ben alleen op de hoogte van de nav-enabled Tucsons, Konas en Ioniq5/6s met dat probleem.

Dit is wat Hyundai zegt over een recent gepubliceerde software-update, vermoedelijk voor een breed scala aan voertuigen, waaronder 22 en 23-24 Tucsons en inclusief de PHEV's, die alleen in de configuratie met navigatie komen: "U kunt Apple CarPlay en Google Android Auto draadloos verbinden zonder een USB-kabel!"

Ik kan de link naar de update niet plaatsen omdat dit mijn eerste bericht is en het blijkbaar niet is toegestaan, maar u zult hem vinden als u googelt op "GnwBK4".

Nu, ik heb het geïnstalleerd in mijn 24 Ultimate PHEV (Canadees model vergelijkbaar met Limited) en het leek geen draadloze CarPlay in te schakelen, maar het beweert zeker die mogelijkheid toe te voegen aan voertuigen die het voorheen niet hadden. Ik ben alleen op de hoogte van de navigatie-Tucsons, Kona's en Ioniq5/6's met dat probleem.
Helaas, nee. Hyundai heeft niet vermeld dat 22, 23 voertuigen draadloze connectiviteit zouden krijgen als ze navigatie hebben. Ze stellen heel anders: "Nieuwe functies die beschikbaar zijn na de audio-systeem/kaart-update variëren per model en platform"

Wat ze laten zien zijn de modellen en infotainmentsystemen die in staat zijn om de software-update te accepteren, niet dat ze allemaal alle functies zullen krijgen. Dat is al jaren zo met updates - niet alle functies worden of kunnen op alle modellen worden toegepast.

Het is niet mogelijk om Tucson-radio's te hebben met navigatie die draadloos zijn tot het model van 2025 (in de VS) dat een ander systeem heeft.

Helaas niet. Hyundai heeft niet aangegeven dat 22,23 voertuigen draadloze connectiviteit zouden krijgen als ze navigatie hebben. Ze stellen heel anders: "Nieuwe functies die beschikbaar zijn na de audio systeem/kaart update variëren per model en platform".

Wat ze laten zien zijn de modellen en infotainmentsystemen die de software-update kunnen accepteren, niet dat ze allemaal alle functies zullen krijgen. Dat is al jaren zo met updates - niet alle functies zijn of kunnen worden toegepast op alle modellen.

Het is niet mogelijk om Tucson radio's met navigatie draadloos te laten werken tot het 2025 model (in de VS) dat een ander systeem heeft.

Het lijdt geen twijfel dat die specifieke functie alleen zou worden ingeschakeld in auto's die de vereiste hardware hebben. Dat gezegd hebbende, zie ik veel mensen die definitief stellen dat een 24 Tucson de hardware heeft, net zoals ik mensen zie die definitief het tegenovergestelde stellen.

Wat ik overtuigend vind - hoewel niet definitief - is dat de software-update absoluut bedoeld is voor auto's die nu op de weg zijn en USB-kabels nodig hadden om CarPlay te gebruiken. Het is niet voor toekomstige voertuigen. Het is niet voor voertuigen die al draadloze CarPlay hadden.

Eveneens, hoewel opnieuw niet definitief, zou het pervers zijn voor Hyundai om minder capabele hardware te gebruiken in een duurdere auto dan in een goedkopere versie van hetzelfde voertuig.

Het zou nuttig zijn als alle mensen die beweren gezaghebbende kennis van de kwestie te hebben, enig bewijs zouden kunnen leveren om dit te ondersteunen.

Het lijdt geen twijfel dat die specifieke functie alleen zou worden ingeschakeld in auto's die over de benodigde hardware beschikken. Dat gezegd hebbende, zie ik veel mensen die definitief stellen dat een 24 Tucson de hardware heeft, terwijl ik zie dat mensen definitief het tegenovergestelde beweren.

Wat ik overtuigend vind – hoewel niet definitief – is dat de software-update absoluut bedoeld is voor auto's die nu op de weg rijden en USB-kabels nodig hadden om CarPlay te gebruiken. Het is niet voor toekomstige voertuigen. Het is niet voor voertuigen die al draadloze CarPlay hadden.

Evenmin, hoewel opnieuw niet definitief, zou het pervers zijn voor Hyundai om minder capabele hardware te gebruiken in een duurdere auto dan in een goedkopere versie van hetzelfde voertuig.

Het zou nuttig zijn als alle mensen die beweren gezaghebbende kennis van de kwestie te hebben, enig bewijs zouden kunnen leveren om dit te staven
Je begrijpt nog steeds niet helemaal wat Hyundai zegt. Er zijn '24 auto's anders dan de Tucson die mogelijk de update naar draadloos kunnen krijgen die ze nu nog niet hebben. Dat komt omdat er auto's zijn zoals de 2024 Santa Fe, '24 Kona die een nieuwe serie zijn met de nieuwe radio die alleen de software nodig hadden om het in te schakelen. Wanneer de 2025 Tucson uitkomt, zal deze draadloos met navigatie hebben.

"De update is van toepassing op verschillende modellen, waaronder de Hyundai Grandeur (Azera), Kona, Kona EV, Sonata facelift, All-new Santa Fe, IONIQ 5, Kia EV9 en Sorento facelift-modellen die zijn uitgerust met het infotainment-systeem van de volgende generatie ccNC."

Je begrijpt nog steeds niet helemaal wat Hyundai zegt. Er zijn '24 auto's anders dan de Tucson die mogelijk de update naar draadloos kunnen krijgen die ze nu niet hebben. Dat komt omdat er auto's zijn zoals de 2024 Santa Fe, '24 Kona die een nieuwe serie zijn met de nieuwe radio die alleen de software nodig hadden om het aan te zetten. Wanneer de 2025 Tucson uitkomt, zal die draadloos met navigatie hebben.

"De update is van toepassing op verschillende modellen, waaronder de Hyundai Grandeur (Azera), Kona, Kona EV, Sonata facelift, All-new Santa Fe, IONIQ 5, Kia EV9 en Sorento facelift-modellen die zijn uitgerust met het next-generation infotainment systeem ccNC."

Wat je niet helemaal begrijpt is dat, hoewel de huidige software-update mogelijk alleen voor de nieuwere ccNC-infotainmentsystemen is:
!. Het is best raar dat ze niet gewoon zeiden dat de draadloze functie alleen voor de 24 Kona was - want dat is de enige ccNC-auto op de lijst;
2. Dit zal ik met grote overtuiging zeggen:
  • alle 22-24 Tucsons hebben Gen5W en
  • sommige Tucsons (lagere trim) - met dezelfde hardware - hebben daadwerkelijk draadloze CarPlay,
  • daarom hebben alle Tucsons de benodigde hardware.

Nieuwe eigenaar van een CPO 2022 Hyundai Tucson Limited Hybrid:

Ik wilde even delen dat ik zojuist de nieuwste navigatiesoftware heb bijgewerkt en de draadloze carplay-functie niet verscheen.

Hierbij de hoop dat dit in de toekomst verandert.

Je krijgt geen draadloze CarPlay. Die functie is alleen beschikbaar op ccNC-systemen, die pas in de Tucson komen met het modeljaar 2025...
Ik probeer deze uitspraak te rijmen met het feit dat de lagere uitrustingsniveaus van Tucsons met het kleinere scherm en zonder navigatie, die lang voor de introductie van ccNC werden gebouwd, al draadloze CarPlay hebben, en veel internetgebruikers op Reddit en elders zeggen dat de hardware in modellen met navigatie in staat is, maar dat de functie is verwijderd vanwege een meningsverschil over de vraag of de navigatieknop CarPlay of de native navigatiefunctie moet activeren. Het zou fijn zijn om iets van een gezaghebbende bron te horen.

Nieuwe eigenaar van een CPO 2022 Hyundai Tucson Limited Hybrid:

Ik wilde even delen dat ik zojuist de nieuwste navigatiesoftware heb bijgewerkt en de draadloze carplay-functie niet verscheen.

Hier is de hoop dat dit in de toekomst verandert.
Het zal nooit gebeuren, de radio kan het niet.
Ik probeer deze verklaring te rijmen met het feit dat de lagere uitrustingsniveaus van de Tucsons met het kleinere scherm en zonder navigatie, die lang voor de introductie van ccNC werden gebouwd, al draadloze CarPlay hebben, en veel internetposters op Reddit en elders zeggen dat de hardware in modellen met navigatie in staat is, maar dat de functie is verwijderd vanwege een meningsverschil over de vraag of de navigatieknop CarPlay of de native navigatiefunctie moet activeren. Het zou fijn zijn om iets van een gezaghebbende bron te horen.
Dit is hier keer op keer besproken. Als Reddit je bron is, ben je meer verkeerd geïnformeerd dan geïnformeerd. Die uitleg is verzonnen. Denken ze echt dat de topklasse Luxury Genesis draadloos zou kunnen met navigatie, maar dat Hyundai daar niet voor heeft gekozen? Denken ze dat Hyundai nu een overeenkomst heeft die ze voorheen niet hadden, maar dat ze worden geweigerd om iets toe te voegen aan oudere radio's met een simpele update, net als bij een luxe auto?

Het antwoord is nee. De navigatie-editie van het infotainmentsysteem kan ook geen draadloze Carplay/Android auto, zal het nooit doen tot het bijgewerkte systeem in het model van 2025. Een zoekopdracht hier zal threads opleveren.

Als je op internet had gezocht, zou je dit hieronder vinden. Merk op dat de Tucson niet wordt vermeld, omdat deze tot 2025 niet het nieuwe ccNC-systeem heeft dat draadloos met navigatie kan.
De auto's die in de link worden genoemd, zijn nieuw vanaf 2024, dus hebben nu het nieuwe systeem.
"Hyundai zal draadloze Android Auto en CarPlay inschakelen in systemen die zijn uitgerust met de nieuwe Connected Car Navigation Cockpit (ccNC), te beginnen met de nieuwe Kona en Kona EV. Bovendien wordt de software-update verzonden naar Hyundai Grandeur, Sonata facelift, de nieuwe Santa Fe, IONIQ 5 en Kia EV9. De nieuwe Sorento krijgt de update ook op een later tijdstip."

Een andere reden, hoewel ik het toen niet wist, waarom ik niet de top-of-the-line Tucson Hybrid kocht (ik haat ook leren stoelen).

Toen ik mijn 2022 Tucson Hybrid kocht (augustus 2021) was het de enige Tucson Hybrid op het terrein van de dealer. De Ford Fusion Hybrid van mijn vrouw uit 2016 heeft ingebouwde navigatie en Ford wil $150 om de kaarten bij te werken. Ik ben blij dat mijn auto de telefoon gebruikt voor navigatie, ik ben dol op het draadloze oplaadpad en de draadloze verbinding met de telefoon.

Een andere reden, hoewel ik het toen niet wist, waarom ik niet de top-of-the-line Tucson Hybrid kocht (ik haat ook leren stoelen).

Toen ik mijn 2022 Tucson Hybrid kocht (augustus 2021) was het de enige Tucson Hybrid op het terrein van de dealer. De 2016 Ford Fusion Hybrid van mijn vrouw heeft ingebouwde navigatie en Ford wil $150 om de kaarten bij te werken. Ik ben blij dat mijn auto de telefoon gebruikt voor navigatie, ik ben dol op het draadloze oplaadpad en de draadloze verbinding met de telefoon.
Draadloze USB-adapters, waarvan er veel zijn, maken dit voor de meeste mensen geen probleem. Geen verschil met ingebouwde draadloze functionaliteit bij dagelijks gebruik.

Geen Tucson heeft wifi-toegang. Ik gok dat je draadloze Android Auto of Carplay bedoelt?
Hyundai Bluelink biedt een Wi-Fi-hotspotservice waarmee passagiers verbinding kunnen maken met internet in hun auto. Om de Wi-Fi-hotspot te gebruiken, moet u:
  1. Zorg ervoor dat u bent aangemeld bij Bluelink
  2. Controleer of uw gratis proefperiode of betaalde data-abonnement actief is
  3. Schakel de hotspot in uw voertuig in
  4. Verbind uw mobiele apparaat met de Wi-Fi-hotspot van het voertuig

21 - 40 of 50 Posts